نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ فروردین ۱۱, سه‌شنبه

تصویری: جمعي از تشييع كنندگان يونس عساكره بازداشت شدند


بازداشت چند تن از تشييع كنندگان يونس عساكر
گزارش فعالان حقوق بشر از محمره ( خرمشهر) تعدادي از تشييع كنندگان مرحوم يونس عساكره ديروز دوشنبه ٢٣/٣/٢٠١٥ پس از پايان مراسم تشييع و تدفين توسط نيروهاي امنيتي بازداشت و به اماكن نامعلومي منتقل شدند. روز دوشنبه ٢٣/٣/٢٠١٥ با اعلام خبر وفات یونس عساکره شهروند عرب اهل محمره که در جریان تخریب دکه میوه او توسط ماموران شهرداری و نیروی انتظامی صورت گرفته بود مردم  به خیابان ها آمده و با یزله وشعر خوانی عربی انزجار خود را از عملکرد دولت و رویکرد نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند.
صدها تن از مردم عرب نيز در اين مراسم از شهرهاي مختلف حاضر شدند.گزارشهاي رسيده حاكيست كه مراسم تشييع همزمان با ورود اتوبس هاي موسوم به كاروانهاي راهيان نور تداخل داشته و باعث بروز تنش و درگيريهاي فيزيكي شده است.
از خسارتهاي ناشي از درگيريهاي ياد شده گزارش هاي مؤكدي بدست نرسيده است. هرساله در ايام تحويل سال جمع زيادي از مردم استانهاي ديگر تحت عنوان كاروانهاي راهيان نور به مناطق مرزي  از جمله محمره اعزام مي شوند كه همواره باعث بروز درگيريهايي در بعضي مناطق شده است. 
مردم محمره ميگويند؛جمع آوري بساط دستفروشان با هدف آماده سازي فضاي شهر براي ورود كاروانهاي راهيان نور بوده است.در همين زمينه فعالان حقوق بشر اهوازي  با انتشار اطلاعات مشابهي زمزمه هاي مردمي را تاييد مي كنند. دليل خودسوزي يونس عساكره در مقابل درب شهرداري شهر در اعتراض به تخريب دكه ميوه فروشي اش  توسط ماموران شهرداري بود.
لازم بذكر است كه جمع آوري بساط دستفروشان بدستور  فرماندار شهر جهت اتخاذ آنچه وي (( تمهيدات براي كاروانهاي راهيان نور)) بود، فرماندار شهر از شهردار شهر خواسته بود تا موضوع تردد كاروانهاي راهيان نور و جابجايي دستفروشان، اقدام جدي داشته باشند.
در تشييع مرحوم يونس عساكره كه با حضور هزاران تن در محمره برگزار شد ٨ نفر از تشييع كنندگان در حين بازگشت به منازل خود در اهواز و ديگر شهرها در بازرسي رميله بازداشت و به اماكن مجهولي منتقل شدند. موارد ياد شده كه دربرگيرنده نقض فاحش حقوق بشر است با حضور استاندار و فرماندهان امنيتي و جمع انبوه نيروهاي انتظامي كه در شهرهاي محمره و عبادان مستقر بودند، صورت گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: