نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اسفند ۱۲, سه‌شنبه

مراسم خاکسپاری بوریس نمتسوف، سیاستمدار مخالف روسیه برگزار شد

مراسم خاکسپاری بوریس نمتسوف، سیاستمدار مخالف روسیه برگزار شد


هزاران نفر از مردم روسیه در مراسم تدفین بوریس نمتوسف، سیاستمدار مخالف که در نزدیکی کاخ کرملین کشته شد، شرکت کرده‌اند.
جنازه آقای نمتسوف در ساختمان مرکز ساخاروف در مسکو قرار داشت و او طی مراسمی در قبرستان ترویکورووسکویه در جنوب غربی مسکو به خاک سپرده شد. این قبرستان جایی است که آنا پولیتکووسکایا، روزنامه نگار سرشناس روسیه نیز در آنجا دفن شده است. آنا پولیتکووسکایا در تاریخ ۷ اکتبر سال ۲۰۰۶، در بیرون آپارتمان خود به ضرب گلوله کشته شد.
روسیه از ورود شماری از سیاستمداران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این کشور برای شرکت در مراسم تدفین بوریس نمتسوف، سیاستمدار مخالف که در نزدیکی کرملین کشته شد، جلوگیری کرد.
اتحادیه اروپا این اقدام روسیه را محکوم کرده است.
مادر آقای نمتسوف در مسکو
آرکادی دوورکوویچ، معاون اول نخست‌وزیر روسیه به نیابت از دولت این کشور در مراسم شرکت کرد. اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه فرد بلندپایه‌ای را از طرف خود به مراسم اعزام نکرد و تنها رابط ریاست‌جمهوری با مجلس روسیه در این مراسم شرکت کرد.
رئیس مجلس سنای جمهوری چک و یک نماینده لتونی در پارلمان اروپا از جمله افرادی بودند که از فرودگاه مسکو به کشورهایشان بازگردانده شده‌اند.
آلکساندر ناوالنی، از رهبران مخالفان دولت روسیه نیز اجازه خروج از زندان برای شرکت در مراسم تدفین را نیافته است.
در مقابل، دولت روسیه به دوست دختر اوکراینی آقای نمتسوف اجازه داده تا کشور را ترک کرده و نزد خانواده‌اش در اوکراین برود.
جان میجر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا که در مسکو حضور دارد، خواهان تحقیقات کامل و شفاف در باره ماجرای قتل آقای نمتسوف شده است.
هزاران نفر در مسکو به بوریس نمتسوف ادای احترام کرده‌اند
بوریس نمتسوف یکی از منتقدان صریح‌اللهجه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بود. او جمعه شب روی پلی در نزدیکی کاخ کرملین با شلیک چند گلوله به قتل رسید.
مخالفان رئیس جمهوری روسیه دولت او را به دست داشتن در این قتل متهم کرده‌اند اما ولادیمیر پوتین این اتهام را رد و قتل آقای نمتسوف را محکوم کرده است.
تا کنون کسی در این رابطه بازداشت نشده و دلیل و انگیزه مشخصی هم برای این قتل اعلام نشده است.
تصاویر دوربین مداربسته‌ای که گمان می‌رود مربوط به خودروی ضاربان باشد در یک وب‌سایت خبری نزدیک به دولت روسیه منتشر شده است. این تصاویر خودرویی را در خیابان‌های مسکو نشان می‌دهد اما هیچ نمای نزدیکی از مظنونان در آن دیده نمی‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: