نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اسفند ۱۲, سه‌شنبه

آگهی ۹ میلیونی شهرداری تهران برای تبریک تولد نوه حداد عادل

آگهی ۹ میلیونی شهرداری تهران برای تبریک تولد نوه حداد عادل


پخش 9 اسفند 1393 به روز رسانی 9 اسفند 1393
AAErreur ! Nom du fichier non spécifié.

اقای حداد عادل به دنبال سردون یک شعر درباره زبان فارسی و داخل کردن تبریز در آن شعر جنجال افرین شده بود

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام شهاب مرادی، معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران، با درج یک آگهی در صفحه اول روزنامه ایران تولد نوه غلامعلی حداد عادل را به وی تبریک گفت.
این آگهی که بیش از ۹ میلیون تومان هزینه در بر دارد و در روزنامه ای که از منابع عمومی منتشر می شود تعجب افکار عمومی را به دنبال داشت و باعث بروز واکنش هایی میان کاربران شبکه های اجتماعی شد.
خبرگزاری برنا نوشته است شهاب مرادی به دلیل جایگاهش در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، شهرت فراوانی دارد.
در این میان سایت جهان نیوز نوشته است: انتشار این آگهی، واکنش هایی را در پی داشت و برخی "بی توجه به متن کامل تبریک"، مرادی را متهم به مداهنه در قبال حدادعادل کردند و گروهی نیز آن را اقدامی در جهت فرهنگ سازی در ترویج و احیای نام حضرت خدیجه(س) دانستند.
در این میان به گزارش سایت فارس نیوز حداد عادل در پاسخ به انتقادات به عمل آمده گفته است:"عموم مردم و خصوصاٌ کسانی که مرا می‌شناسند می‌دانند که اهل تبریک گفتن و تبریک دریافت کردن، آن هم در روزنامه‌های کثیرالانتشار، نیستم. حتی وقتی رئیس مجلس شدم هم اجازه ندادم تبریکی نسبت به من در روزنامه‌ها درج شود. آقای شهاب مرادی هم خوشبختانه نه کاری با من دارد نه احتیاجی که بخواهد با درج آگهی تبریک در تولد نوۀ من، برای خودش منفعتی احتمالی دست و پا کند....من به سهم خود وظیفه می‌دانم از همۀ کسانی که در همین فضای مجازی با درک درست از کار آقای شهاب مرادی به دفاع از انگیزه و اندیشۀ ایشان همت کرده‌اند سپاسگزاری کنم. خودم هم از ایشان درست به همین دلیل تشکر می‌کنم."
این در حالی است که سال گذشته نیز اقای حداد عادل به دنبال سرودن یک شعر در باره زبان فارسی جنجال افرین شده بود.
Erreur ! Nom du fichier non spécifié.
به گزارش سایت انتخاب  شعر "ای زبان فارسی" توسط غلامعلی حداد عادل برای تکریم زبان فارسی سروده شده و  دو سال پیش در کتاب فارسی ششم ابتدایی قرار داده شده بود.
این در حالی است که به گزارش سایت بازتاب زندگی، این شعر که در آن تبریز جزو قلمرو زبان فارسی محسوب شده بود به دلیل اعتراضات فراوان از کتاب فارسی مدارس حذف گردید.
از سوی دیگر به گزارش سایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تابلوي كاشي كاري شده این شعر بحث برانگیز علاوه بر دیوار بنیاد دولتی سعدی بر دیوارهای مركز اسلامي نيويورك و مدرسه رازي نصب شده است.
Erreur ! Nom du fichier non spécifié.
اقای حداد عادلرییس سلبق مجلس شورای اسلامی ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی است. او همچنین  رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس بنیاد سعدی است.
مجتبی خامنه‌ای پسر ایت الله سیدعلی خامنه‌ای داماد اوست.
اقای حداد عادل قبلا در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشته بود:"  من از مردم می‌خواهم از مغازه‌هایی که در معرفی کالاهایشان نسبت به زبان فارسی بی‌مهری می‌کنند، خرید نکنند؛ چرا که احترام به زبان یک ملت احترام به خود آن ملت است."
رییس فرهنگستان زبان فارسی همچنین تصریح کرده بود: معتقدم کسی که قدر زبان مادری‌اش را می‌داند، آن را به رخ دیگران می کشد.


هیچ نظری موجود نیست: