نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ بهمن ۳۰, پنجشنبه

بر اساس این گزارش، ۶۳ درصد از آمریکایی با دعوت جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو برای ایراد سخنرانی در کنگره آمریکا درباره مذاکرات بین المللی با ایران، بدون رایزنی با کاخ سفید مخالفت کرده اند .

 نظرسنجی های جدید انجام شده نشان می دهد شمار زیادی از شهروندان آمریکایی با سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا مخالفند.
بر اساس این گزارش، ۶۳ درصد از آمریکایی با دعوت جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو برای ایراد سخنرانی در کنگره آمریکا درباره مذاکرات بین المللی با ایران، بدون رایزنی با کاخ سفید مخالفت کرده اند .
۳۳ درصد نیز اعلام کرده اند دعوت از نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنگره اقدامی بجا بوده است.
از میان هزار و ۲۷ نفری که در این نظرسنجی شرکت کرده اند – حتی آنهایی که خود را طرفدار جمهوری خواهان می دانند و از حامیان سنتی اسرائیل هستند – درباره دعوت از نخست وزیر اسرائیل مناقشات و اختلاف نظرهایی وجود دارد و ۵۲ درصد از آنها با این دعوت موافق و ۴۵ درصد مخالفت کرده اند.
اکثر دموکرات هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند یعنی ۸۱ درصد از آنها با دعوت از نتانیاهو مخالفت و تنها ۱۴ درصد با آن موافقت کرده اند. از میان افراد مستقل، ۶۱ درصد با این اقدام مخالف و ۳۶ درصد موافق بوده اند.
در ماه ژانویه ، بینر از نتانیاهو برای ایراد سخنرانی در کنگره آمریکا عوت به عمل آورد. نتانیاهو پیشتر نیز دو بار در کنگره آمریکا سخنرانی کرده بود یک بار در سال ۱۹۹۶ و یک بار نیز در سال ۲۰۱۱٫
پیش بینی می شود نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود به موضوع افزایش تحریم ها علیه ایران بپردازد.
کاخ سفید اقدام بینر را در دعوت از نتانیاهو « نقض پروتکل » می داند و اعلام کرده است باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در زمان حضور او در واشنگتن با او دیدار نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از واشنگتن، در حالی که اکثر آمریکایی ها با دعوت از نتانیاهو به آمریکا مخالفت کرده اند اما ۶۶ درصد اعلام کردند آمریکا باید در زمینه درگیری ها بین اسرائیل و فلسطینیان موضعی خنثی اتخاذ کند . این در حالی است که ۲۶ درصد اعلام کردند از اسرائیل و تنها دو درصد اعلام کردند از فلسطینیان حمایت می کنند.
جمهوری خواهان درباره نقش آمریکا در مناقشه بین اسرائیل و فلسطینیان با یکدیگر اختلاف نظر دارند. ۴۹ درصد از شهروندان آمریکایی به سوالی در ارتباط با این که آیا آمریکا باید رسما از اسرائیل حمایت کند، پاسخ مثبت دادند و این در حالی است که ۴۷ درصد پاسخ منفی دادند.
این نظرسنجی همچنین نشان می دهد در دراز مدت دیدگاه های شهروندان آمریکایی درباره این مناقشه اتخاذ موضعی خنثی است زیرا ۵۶ درصد از افرادی بالای ۵۰ سال بر این باورند آمریکا باید درباره درگیری های اسرائیل و فلسطنیان موضعی خنثی اتخاذ کند. این در حالی است که ۷۵ درصد از افراد زیر ۵۰ سال نیز همین نظر را داشته اند.

هیچ نظری موجود نیست: