نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ دی ۲۹, دوشنبه

بروز خشکسالی در ناحیه خزری/ نابودی یک میلیون هکتار جنگل * مرگ ١٣٩تهرانی بر اثر مسمومیت با قرص برنج در ٨ماه

 بروز خشکسالی در ناحیه خزری/ نابودی یک میلیون هکتار جنگل
* مرگ ١٣٩تهرانی بر اثر مسمومیت با قرص برنج در ٨ماه


بروز خشکسالی در ناحیه خزری/ نابودی یک میلیون هکتار جنگل

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها امسال در کشور کمتر از سال‌های گذشته است، گفت: خشکسالی امسال حتی در ناحیه خزر هم خود را نشان داده است.

فرهنگ قصریانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد میزان بروز خشکسالی در کشور گفت: هوز آمار ثبت شده‌ای در این زمینه نداریم، زیرا ممکن است که تا پایان سال باز هم بارندگی‌هایی انجام شود، بنابراین در پایان سال میزان آن مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: اما مشخص است که میانگین بارش امسال نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده، البته برآورد خسارتی تاکنون انجام نشده؛ لازم است که چند نقطه به صورت نمونه انتخاب شود و میزان بارندگی و خشکسالی به طور دقیق در آنها مشخص شود.

قصریانی با بیان اینکه تا کنون بیش از یک میلیون هکتار از جنگل‌های بلوط در اثر خشکسالی از بین رفته‌اند، گفت: هرچند گفته می‌شود که بیماری‌های مختلف مانند بیماری «ذغالی»، وجود برخی حشرات، احداث جاده، خطوط انتقال و شهرک‌های مسکونی، آلودگی‌ها و پسماند‌ها در بروز این بحران نقش داشته‌اند، اما به نظر می‌آید که عامل اصلی از بین رفتن جنگل‌های بلوط، خشکسالی باشد.

مرگ ١٣٩تهرانی بر اثر مسمومیت با قرص برنج در ٨ماه

خبر آنلاین: تا پایان آبان‌ماه امسال ١٣٩مورد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی‌قانونی استان تهران ارجاع شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. در مدت مشابه سال گذشته تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج ١٦٤مورد اعلام شده بود که این رقم نشان‌دهنده کاهش ٢/١٥درصدی این نوع فوت در سال جاری است. از کل فوت‌شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در هشت‌ماهه امسال، ٨٠نفر مرد و ٥٩نفر زن بوده‌اند. همچنین در آبان‌ماه امسال نیز تعداد موارد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج با ٨١درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل سه‌نفر اعلام شده است

هیچ نظری موجود نیست: