نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ بهمن ۴, شنبه

نیمه‌افرشته کردن پرچم‌ بریتانیا بر فراز ساختمان‌های دولتی برای ادای احترام به ملک عبدالله پادشاه درگذشته عربستان،


نیمه‌افرشته کردن پرچم‌ بریتانیا بر فراز ساختمان‌های دولتی برای ادای احترام به ملک عبدالله پادشاه درگذشته عربستان، انتقادهای شدیدی را به همراه داشته است.
بر اساس پروتکل‌های تشریفاتی، بعد از درگذشت یک حاکم سلطنتی خارجی، پرچم‌ها در بناهای دولتی و سلطنتی بریتانیا به حالت نیمه‌افراشته در می‌آید.
15012412585.jpg
بر همین اساس روز جمعه، ۲۳ ژانویه، پرچم بریتانیا بر فراز تعدادی از ساختمان‌های مهم مانند دفتر نخست‌وزیری، کاخ باکینگهام و کلیسای وست‌مینستر از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب نیمه‌افراشته شد.
اما شماری از سیاستمداران، گروه‌های حقوق بشری و رسانه‌های بریتانیا به این اقدام اعتراض کرده‌اند.
آنها می‌گویند سابقه حقوق بشری عربستان در تبعیض علیه زنان، محدودیت شدید آزادی بیان و مذهب، و مجازات‌های خشن قضایی مانند اعدام و شلاق باعث شده که این ادای احترام تشریفاتی، برازنده پادشاه سابق عربستان نباشد.

صدور حکم هزار ضربه شلاق برای یک وبلاگ‌نویس و همین طور انتشار ویدئوی سر بریدن یک زن در ملاء عام در روزهای اخیر باعث توجه بیش از پیش به وضعیت حقوق بشر در عربستان شده است.

هیچ نظری موجود نیست: