نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ دی ۲۰, شنبه

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان با اشاره به ادامه جمع‌آوری آلودگی نفتی از رودخانه کرخه، گفت: حدود 15 هزار قطعه از آبزیان رودخانه کرخه بر اثر این آلودگی تلف شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان با اشاره به ادامه جمع‌آوری آلودگی نفتی از رودخانه کرخه، گفت: حدود 15 هزار قطعه از آبزیان رودخانه کرخه بر اثر این آلودگی تلف شدند.
احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خوزستان،اظهارکرد: به منظور بررسی اوضاع رودخانه کرخه و پیشرفت کار جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی ایجاد شده در آن، روز پنجشنبه برای بار دوم یک بازدید هوایی از محل انجام و در موضع آلودگی، رصد بیشتری انجام شد. در حال حاضر پیشرفت جمع‌آوری آلودگی‌ها از سطح رودخانه در حال افزایش است.
وی ادامه‌داد: عمده آلودگی‌ها برطرف شده و از 10 روز مهلت تعیین شده برای این کار، چهار، پنج روز باقی است و شرکت مسئول باید ظرف این مدت رودخانه را از این آلودگی پاکسازی کند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان افزود: 80 درصد آلودگی نفتی در کرخه جمع‌آوری شده و 20 درصد باقیمانده لکه‌های کوچکی از نفت است که قبل از سد کرخه در فرو رفتگی‌هایی که آب در آنها جمع است، منتشر شده‌اند که این آلودگی‌ها نیز در حال جمع‌آوری است.
لاهیجان‌زاده درباره تبعات این آلودگی زیست‌محیطی، گفت: چون آب رودخانه کرخه هم مصارف کشاورزی و هم مصرف شرب دارد، سلامتی مردم در این بحث برای ما از اولویت‌های مهم و ضروری به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار بگیرد. علاوه بر این، این آلودگی نفتی موجب تلف شدن آبزیان بسیاری در رودخانه کرخه و حدود 50 قطعه پرنده نیز از بین رفتند. بنابراین با این اتفاق هم سلامت مردم و هم حیات‌وحش رودخانه مورد تهدید قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: