نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۷ فروردین ۱۰, جمعه

یک مینی بوس که بر اساس گزارش ها اتباعی از ایران را نیز حمل می کرد، در ترکیه دچار سانحه شد. دست کم ۱۷ نفر در این تصادف کشته و ۳۶ نفر دیگر مجروح شدند.
صحنه تصادف
این تصادف در شرق ترکیه روی داد که طی آن یک مینی بوس با یک دکل چراغ برخورد کرد و آتش گرفت.
به گفته مقامات راننده در میان کشته شدگان است و برخی دیگر نیز به شدت مجروح شده و به بیمارستان ایغدیر منتقل شده اند.
استاندار ایغدیر گفته است برخی از مسافران هنگام تصادف و برخی دیگر نیز پس از آنکه یک خودروی ون که آن نیز حامل مهاجران بود، به مسافران برخورد کرد، کشته شدند.
خبرگزاری دولتی آناتولی می گوید خودرویی که اواخر پنجشنبه در بزرگراه ایغدیر-قارص تصادف کرد حامل اتباعی از ایران، افغانستان و پاکستان بود که به طور غیرقانونی از مرز ایران عبور کرده و وارد ترکیه شده بود.
به گفته خبرگزاری آناتولی، این مینی بوس گنجایش حمل ۱۴ نفر را داشت اما بیش از ۵۰ نفر از جمله زنان و کودکان در آن گنجانده شده بودند.

درگیری معترضان فلسطینی و ارتش اسرائیل در مرزهای غزه دست کم ۱۲ کشته داد

۱۰ فروردین ۱۳۹۷
تجمع معترضان فلسطینی در امتداد مرزهای مشترک با اسرائیل و پرتاب گاز اشک آور از سوی سربازان اسرائیلی - ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
شمار زیادی از معترضان فلسطینی روز جمعه در امتداد مرزهای نواز غزه و اسرائیل دست به تظاهرات زدند و برخی با پرتاب سنگ به ماموران اسرائیلی حمله کردند که با واکنش آنها روبرو شد و دست کم ۱۲ نفر جان خود را دست دادند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزارت بهداشت دولت فلسطینی، حدود هزار نفر بر اثر آتش باری نیروهای اسرائیلی، از جمله تیراندازی با گلوله‌های واقعی یا پلاستیکی و همچنین پرتاب گاز اشک آور دچار مصدومیت شده‌اند.
معترضان به دعوت حماس، که کنترل نوار غزه را دست دارد، برای آغاز یک تحصن شش هفته‌ای در کنار مرزهای اسرائیل – در اعتراض به تاسیس کشور اسرائیل و پایتختی اورشلیم و همچنین محدودیت‌های اعمال شده بر غزه – تجمع کرده‌اند.
این تظاهرات در نخستین روز از کنترل خارج شد و به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس یکی از خونبارترین روزهای نوار غزه در چند ماه اخیر را رقم زد. گفته می‌شود ده‌ها هزار معترض فلسطینی در پنج نقطه در امتداد مرزهای اسرائیل تجمع کرده‌اند.
ارتش اسرائیل اعلام کرده است فلسطینی‌ها با آتش زدن لاستیک خودرو و فرستادن آنها به سمت اسرائیلی‌ها، و همچنین پرتاب سنگ به نیروهای امنیتی اسرائیل، که از روز گذشته آرایش ویژه‌ای در امتداد مرزها گرفته‌اند، حمله‌ور شده‌اند.
ارتش اسرائیل می‌گوید نیروهای امنیتی آن کشور تنها به سمت عوامل اصلی حمله تیراندازی کرده‌اند. برخی رسانه‌های دیگر نیز، از جمله خبرگزاری رویترز، به نقل از منابع بیمارستانی فلسطینی در غزه شمار کشته شدگان را ۱۲ نفر ذکر کرده‌اند.
به نوشته این خبرگزاری، ارتش اسرائیل شمار معترضان فلسطینی را، که در آن سوی مرزهای ۶۵ کیلومتری کاملا حصار کشی شده آن کشور با نوار غزه دست به تحصن زده‌اند، حدود ۳۰ هزار نفر برآورد کرده است.
ارتش اسرائیل می‌گوید از تجهیزات ضدشورش مانند گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی برای برخورد با فلسطینی‌ها استفاده می‌کند و از گلوله‌های واقعی تنها علیه کسانی که قصد تخریب حصارهای مرزی را دارند استفاده می‌شود.
به نوشته رویترز مقام‌های بیمارستانی غزه می‌گویند یکی از کشته شده‌ها ۱۶ سال دارد.
این اعتراض‌ها در «روز زمین» آغاز شده است؛ روزی که فلسطینی‌ها هر سال به یادبود شش شهروند عرب - که در جریان تظاهرات سال ۱۹۷۶ در اعتراض به تصرف اراضی شمال اسرائیل توسط دولت جان خود را از دست دادند - تظاهرات می کنند.

تصاویر تازه‌ای از وزش باد شدید در ارومیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و بار دیگر باعث نگرانی‌ در مورد انتشار نمک دریاچه ارومیه شده است. جلوگیری از خشک‌شدن دریاچه ارومیه از مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی بود.



نگرانی‌ها از وزش "طوفان نمک" در اطراف دریاچه ارومیه

تصاویر تازه‌ای از وزش باد شدید در ارومیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و بار دیگر باعث نگرانی‌ در مورد انتشار نمک دریاچه ارومیه شده است. جلوگیری از خشک‌شدن دریاچه ارومیه از مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی بود.
 
تماشای ویدیو02:02