نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۷ فروردین ۴, شنبه

پلیس فرانسوی که در گروگان‌گیری دیروز جان خود را برای نجات یک گروگان به خطر انداخته بود، در بیمارستان جان باخت.

گروگانگیر به ضرب گلوله نیروهای امنیتی فرانسه کشته شد

تیراندازی در جنوب فرانسهحق نشر عکسREUTERS
نیروهای امنیتی فرانسه فردی که عده‌ای را در فروشگاهی در شهر ترب در جنوب غربی این کشور گروگان گرفته بود به ضرب گلوله کشته‌اند.
این فرد که برای نیروهای امنیتی فرانسه شناخته شده بود و عضو داعش بوده با فریاد الله‌اکبر وارد این فروشگاه شد و گروهی را گروگان گرفت و خواستار آزادی تنها فرد دستگیر شده در حمله به کنسرتی در پاریس در نوامبر سال ۲۰۱۵ شد. در آن حمله ۱۳۰ نفر کشته و بیش از ۳۵۰ نفر زخمی شدند.
بنا بر آخرین گزارش‌ها بیشتر مشتریان و کارکنان فروشگاه موفق به فرار شدند اما دو نفر در این گروگان‌گیری کشته و دو مامور پلیس هم زخمی شدند.
همچنین یک نفر دیگر هم در جریان خودروربایی کشته شده است.
امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه که برای دیدار با رهبران اروپایی در بروکسل بود در بیانیه‌ای کوتاه گفت همه شواهد حاکی از "عملیاتی تروریستی" است که هنوز ادامه دارد.
ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه اوضاع را در این منطقه "بسیار جدی" توصیف کرد و پلیس ضدتروریسم فرانسه و همچنین صدها ژاندارم وارد عمل شده‌اند.
علاوه بر این یک مورد تیراندازی هم در شهر کارکاسون رخ داده که با ماشین حدود پانزده دقیقه با تربه فاصله دارد. فرد مسلحی پنج بار به گروهی از افراد پلیس که به مقر خود بر می‌گشتند تیراندازی کرده بود. گفته می شود یک پلیس در این تیراندازی زخمی شده است.
هنوز معلوم نیست آیا این دو حادثه با هم مرتبط هستند یا نه.
فرانسه از سال ۲۰۱۵ هدف حملات متعدد اسلامگرایان افراطی بوده و از آن زمان تاکنون این کشور در وضعیت هشدار قرار دارد. پس از حملات پاریس در نوامبر ۲۰۱۵ که باعث کشته شدن ۱۳۰ نفر شد، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام اما حدود پنج ماه به وضعیت هشدار کاهش داده شد.
*******************************************************************

گروگانگیری جنوب فرانسه؛ پلیس 'قهرمان' جان داد

پلیسحق نشر عکسFRENCH INTERIOR MINISTRY
پلیس فرانسوی که در گروگان‌گیری دیروز جان خود را برای نجات یک گروگان به خطر انداخته بود، در بیمارستان جان باخت.
رئیس‌جمهور فرانسه، آرنود بلترام، سرهنگ دوم پلیس را یک "قهرمان" ملی خوانده‌ است.
آقای بلترام پیش از زخمی شدن با اقدامش باعث شد که گروگان‌گیری در سوپرمارکت شهر ترب، در جنوب فرانسه، به پایان برسد.
در جریان گروگان‌گیری سه نفر، شامل یکی از کارکنان فروشگاه و دو مشتری، کشته شدند. ۱۶ نفر هم زخمی شدند که جراحات دو نفر بسیار شدید بود.
گفته می‌شود رضوان لقدیم، گروگان‌گیر، قبل از عملیات هنگام ربودن یک خودرو، راننده آن را هم کشته است.
جرارد کولومب، وزیر کشور فرانسه با اعلام خبر مرگ پلیس ۴۵ ساله، نوشته است "او برای کشورش جان داد. فرانسه هیچ گاه قهرمانی، شجاعت و فداکاری او را فراموش نخواهد کرد."
دولت فرانسه گروگانگیری روز گذشته را اقدامی در راستای "تروریسم اسلامی" خوانده است.
پلیس فروشگاه مواد غذایی را محاصره کرده بودحق نشر عکسREUTERS
Image captionپلیس فروشگاه مواد غذایی را محاصره کرده بود

پلیس چطور زخمی شد؟

به گفته وزارت کشور فرانسه، این پلیس سعی کرده بود که گروگان‌ها را از فروشگاه خارج کند اما گروگان‌گیر یک زن را به عنوان سپر جان خود نگه داشته بود.
ظاهرا سرهنگ دوم بلترام داوطلب شده بود تا جایش را با آن زن عوض کند.
به گفته وزیر کشور فرانسه، این سرهنگ پلیس، موبایل خود را روی میز روشن گذاشته بود تا همکارانش در جریان وضعیت قرار بگیرند.
وقتی پلیس صدای تیراندازی را شنید به داخل فروشگاه حمله کرد اما آقای بلترام زخمی شده بود. ساعاتی بعد اعلام شد که حال آرنود بلترام بسیار وخیم است.

گروگانگیر که بود؟

دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه رضوان لقدیم را می‌شناختندحق نشر عکسAFP
Image captionدستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه رضوان لقدیم را می‌شناختند
فرد گروگان‌گیر که نام او رضوان لقدیم، اعلام شده، خواستار آزادی صلاح عبدالسلام شده بود. صلاح عبدالسلام، تنها متهم بازمانده از حملات ۲۰۱۵ پاریس است که باعث مرگ ۱۳۰ نفر شد.

رضوان لقدیم، ۲۵ ساله متولد مراکش و شهروند فرانسه بود. او به دلیل تفکرات افراطی و ارتباط با اسلام‌گرایان تندرو در فهرست ویژه تحت نظارت دستگاه اطلاعاتی فرانسه قرار داشته است.
به گفته وزارت کشور فرانسه او دو بار در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ به اتهام حمل اسلحه و مصرف مواد مخدر بازداشت شده بود.
رضوان لقدیم با خانواده و چند خواهر خود در یک آپارتمان در جنوب فرانسه زندگی می‌کرد و روز حمله به گفته همسایه‌ها یکی از خواهران خود را به مدرسه رسانده بود.
بعد از گروگان‌گیری، پلیس به خانه آنها حمله کرد.

آمریکا ۱۰ ایرانی را به اتهام حملات سایبری تحریم کرد!وزارت دارایی آمریکا ۱۰ شخص و یک شرکت ایرانی را، که به گفته آمریکا در حملات سایبری نقش داشته‌اند، تحریم‌ کرده است. ایران با محکوم کردن این اقدام، آن را تلاشی برای جلوگیری از رشد علمی مردم ایران توصیف کرده است.

آمریکا ۱۰ ایرانی را به اتهام حملات سایبری تحریم کرد

وزارت داراییحق نشر عکسGETTY IMAGES
Image captionساختمان وزارت دارایی آمریکا
وزارت دارایی آمریکا ۱۰ شخص و یک شرکت ایرانی را، که به گفته آمریکا در حملات سایبری نقش داشته‌اند، تحریم‌ کرده است. ایران با محکوم کردن این اقدام، آن را تلاشی برای جلوگیری از رشد علمی مردم ایران توصیف کرده است.
آمریکا می‌گوید این افراد، در سرقت اطلاعات ارزشمند از صدها دانشگاه‌ در آمریکا و کشورهای دیگر نقش داشته‌اند. بر این مبنا، یکی از افراد تحریم‌شده هم شرکتی رسانه‌ای را هدف گرفته بوده است.
در بیانیه وزارت دارایی آمریکا موسسه مبنا، شرکتی که تحریم شده، متهم شده است که سیستم‌های کامپیوتری ۱۴۴ دانشگاه مستقر در آمریکا و ۱۷۶ دانشگاه مستقر در ۲۱ کشور دیگر را هک کرده است.
یکی از تحریم‌شدگان پیشتر نیز در فهرست تحریم‌ها بود.
عکس‌هایی که پلیس فدرال آمریکا در وب‌سایت خود منتشر کرده استحق نشر عکسFBI
Image captionعکس‌هایی که پلیس فدرال آمریکا در وب‌سایت خود منتشر کرده است
سخنگوی وزارت خارجه ایران، این اقدام آمریکا را "تحریک آمیز و غیرقانونی" توصیف کرده و گفته این کار "نشانه بارز دیگری از خصومت و دشمنی ذاتی هیات حاکمه آمریکا با ملت ایران" است.
بهرام قاسمی گفته است که "آمریکا قطعا از این ترفندها برای متوقف کردن یا جلوگیری از رشد علمی مردم ایران" سودی نخواهد برد.
کمی پس از اعلام تحریم‌های آمریکا دولت بریتانیا هم اعلام کرد که موسسه مبنا را عامل حمله سایبری به چندین دانشگاه در بریتانیا می‌داند.
از هکرهایی که آمریکا تحریم کرد چه می دانیم؟
آمریکا می‌گوید اطلاعات سرقت‌شده به نفع سپاه پاسداران استفاده شده و همچنین اطلاعات حساب‌های کاربری استادان در دو وبسایت فروخته می‌شده است و از این طریق افرادی می‌توانسته‌اند به کتابخانه‌ها و مجلات اینترنتی دانشگاه‌های خارج از ایران دسترسی پیدا کنند.
۹ نفر از اشخاصی که به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند، از بنیانگذاران یا کارکنان موسسه مبنا بوده‌اند و یا اینکه با آن همکاری و معاملاتی داشته‌اند.
یکی از این افراد، ابوذر گوهری مقدم، از استادهای دانشگاه امام صادق است.
وزارت دارایی آمریکا آقای گوهری مقدم را متهم کرده است که در معامله اطلاعات کاربری سرقت‌شده از دانشگاه‌ها را برای شرکت مبنا نقش داشته است.
شخص دیگری که شامل این تحریم‌ها شده بهزاد مصری است. آقای مصری پیش از این به عنوان هکر شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او معرفی شده بود. گفته می‌شود که او با سرقت اطلاعات، قصد اخاذی از اچ‌بی‌او را داشت.
او پیش از این نیز در فهرست تحریم‌های آمریکا بود.
*******************************************************************
FBI
Image captionپوستر اف‌بی‌آی برای بازداشت بهزاد مصری
مقام های قضایی آمریکا، تصویر بهزاد مصری، تبعه Ù¾ÙˆØ³ØªØ± اف‌بی‌آی برای بازداشت بهزاد مصری
ایرانی را منتشر کرده اند که متهم است با هک کردن سیستم های تلویزیون اچ‌بی‌او (HBO) قصد اخاذی از آنها را داشته است.
جون کیم جانشین دادستان فدرال منطقه جنوب نیویورک، در یک نشست خبری گفت آقای مصری حدودا سی سال سن دارد و ساکن ایران است. آقای کیم گفته بهزاد مصری با نام مستعار "سکوت وحشت" تحت تعقیب است و در صورت خروج از ایران بازداشت خواهد شد.
گویا آقای مصری در ازای برملا نکردن اطلاعاتی که از اچ‌بی‌او به دست آورده شش میلیون دلار خواسته بود. دادستانی معتقد است که این فرد برای منفعت شخصی، اچ‌بی‌او را هک کرده اما پیشتر با نیروهای نظامی ایران برای هک کردن سیستم‌های آنها همکاری داشته است. به گفته آقای کیم ایران پیشتر هم سابقه استخدام هکرها برای پیشبرد اهداف آنها را داشته است.
در کیفرخواستی که سه شنبه ۲۱ نوامبر منتشر شده، آمده که این فرد باج را به بیت‌کوین، واحد پول اینترنتی خواسته که تعقیب و یافتن محل خرج کردنش پیچیده‌تر از پول‌های رایج کشورهاست. اچ‌بی‌او، حاضر به پرداخت باج نشده و هکر بخش‌هایی از اطلاعاتی را که در بهار دزدیده بود در تابستان منتشر کرد.
علامت گروه هکرهایی که دادستانی می‌گوید آقای مصری عضوش بودهحق نشر عکسTURK BLACK HAT
Image captionعلامت گروه هکرهایی که دادستانی می‌گوید آقای مصری عضوش بوده
گزارش شده که "سکوت وحشت" بعد از هک کردن سیستم‌های اچ‌بی‌او، به کارکنان این شرکت بزرگ ایمیلی فرستاده که در آن نوشته شده بود: "سلام به همه بی عرضه ها! بله درسته! اچ‌بی‌او هک شده!... مراقب باشید سکته قلبی نکنید!!!"
دادستانی او را متهم کرده که پیشتر به هکرهای دستگاه‌های نظامی ایران برای هک کردن سامانه‌های هسته‌ای اسرائیل کمک کرده بود. آنها همچنین می‌گویند او یک نفر از اعضای گروه هکرهایی موسوم به "ترک بلک هک سیکوریتی" بوده که به وبسایت‌هایی در جهان و از جمله آمریکا حمله کرده است.
آقای مصری بازداشت نشده است و مشخص نیست که هم اکنون در کجا سکونت دارد.
دادستانی بهزاد مصری را متهم کرده که خلاصه داستان و قسمت‌های پخش نشده سریال‌های پرطرفدار از جمله "بازی تاج و تخت" را دزدیده بود.
پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارشی منتشر کرده و نوشته بود مخفی نگه داشتن پرونده‌هایی از این دست برای این است که متهم فرار نکند و مقام‌های امنیتی بتوانند او را در موقع لزوم بازداشت کنند. اما حالا این روزنامه نوشته که دولت دونالد ترامپ برای مقاصد سیاسی فشار آورده که این پرونده، نام متهم و ملیت او برملا شود.
آقای ترامپ که از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای آمریکا و پنج قدرت جهانی با ایران است، می‌خواهد کنگره آمریکا را متقاعد کند تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند.مقام های قضایی آمریکا، تصویر بهزاد مصری، تبعه ایرانی را منتشر کرده اند که متهم است با هک کردن سیستم های تلویزیون اچ‌بی‌او (HBO) قصد اخاذی از آنها را داشته است.
ازی تاج و تختحق نشر عکسHBO
Image captionسریال "بازی تاج و تخت" مشهورترین سریالی است که هکر داست

گفتگو با الهه امیرانتظام در پی مصاحبه دیدنی مهندس امیرانتظام

گفتگو با الهه امیرانتظام در پی مصاحبه دیدنی مهندس امیرانتظام

عباس امیرانتظام؛ از گفتگوی دهباشی تا بازجویی عباس عبدین، امروز پس از مدت‌ها دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.
حسین دهباشی تهیه‌کننده برنامه «خشت خام» در تویتی از قطع این برنامه، آن هم درست در روزی که قرار بود مصاحبه با مهندس امیر انتظام پخش شود، خبر داد.
او هیچ توضیحی در مورد دلایل این امر نداد ولی ما در گفتگو با همسر این مبارز ملی، دلایل آن را جویا شدیم.
الهه امیر انتظام، که در این گفتگو به نیابت از همسر خود حضور یافت، می‌گوید که یکی از مهم‌ترین نکات مطرح شده در این گفتگو درباره دلایل اصلی طرح اتهام جاسوسی علیه مهندس امیر‌انتظام و صدور حکم حبس ابد برای او بوده است.
از الهه امیر انتظام، که خود تحصیلکرده علم روابط و اقتصاد بین الملل از کالج بین المللی لندن است، همچنین درباره نظر همسرش درباره بانیان حمله به سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۵۸، یا همان دانشجویان پیرو خط امام، پرسیدیم که امروز با نام اصلاح‌طلبان معروف هستند.
او معتقد است تعصبی که این گروه بر سر حرکت خود در ابتدای انقلاب دارند، با تعصب گروه داعش قابل مقایسه است.
متن مصاحبه را در زیر می‌خوانید:
* فکر می‌کنید کدام بخش از صحبت‌های آقای امیر‌انتظام در برنامه خشت خام به تعطیلی این برنامه منجر شد؟
– تمام صحبت‌ها به دور از هر گونه ایجاد تشویش در اذهان عمومی بود، ولی من به لحاظ مسائل اخلاقی نمی‌توانم محتوای گفتگوی آقای دهباشی با آقای امیر‌انتظام را فاش کنم.
ولی بزرگ‌ترین کار مهندس امیر‌انتظام که بعداً منجر به اتهام‌زنی علیه ایشان با محتوای جاسوسی شد، پیشنهاد انحلال مجلس خبرگان قانون اساسی بود. در واقع آقای امیر‌انتظام در تمام این سال‌ها هزینه این حرکت را دادند.
حتماً می‌دانید قانون اساسی که در مجلس خبرگان به تصویب رسید، با قانون اساسی تهیه‌شده از سوی دولت موقت کاملاً متفاوت بود. امیر‌انتظام اولین کسی بود که به تغییر این قانون اعتراض کرد. قانون اساسی تهیه‌شده در دولت موقت، بدون اطلاع دست‌اندرکاران آن، از جمله مرحوم صدر حاج سید جوادی و مرحوم بازرگان به کناری گذاشته شد و در قانون جدید اصل ولایت فقیه را گنجاندند.
آقای امیرانتظام همان زمان به این فکر افتاد که این روند به سلطه گری مذهبی منجر خواهد شد. برای همین به مهندس بازرگان انحلال مجلس خبرگان قانون اساسی را پیشنهاد داد.
مهندس بازرگان نیز با این پیشنهاد موافقت کرد و فقط طرح آن را به تصویب در هیئت دولت مشروط دانست. در هیئت دولت موقت ۱۷ نفر از وزیران این لایحه را تصویب کردند به جز مرحوم صباغیان، میناچی، ابراهیم یزدی و معین فر.
بازرگان خبر داد وضع خطرناک است برو
به ناگاه خبر این حرکت به قم و بیت آقای خمینی رسیده و ایشان به شدت خشمگین می‌شود. آقای مهندس بازرگان به آقای امیرانتظام اطلاع می‌دهد که آقای خمینی از نقش شما در این پیشنهاد اطلاع یافته و وضعیت برای شما بسیار خطرناک است؛ برای همین با اولین پرواز به محل ماموریت -در آن زمان امیر انتظام در کشورهای اسکاندیناوی سفیر بود- سفر کنید.
آقای امیرانتظام خیلی زود به استکهلم سوئد سفر میکند. در نهایت هم ماجرای ۱۳ آبان ۵۸ پیش می‌آید و با تماسی از ایشان می‌خواهند که به تهران برگردد.
در ادامه هم که ماجرای دادگاه به اتهام جاسوسی برای آمریکا اتفاق افتاد و محکومیتی که تا همین الان در جریان است.
تاسف‌برانگیز است که یکی از مدارکی که علیه ایشان در پرونده بود، این بود که مهندس امیر انتظام در نامه‌ای خطاب به یکی از دیپلمات‌های آمریکایی از عبارت Dear Sir استفاده کرده است! این موضوع برای آقایان در حکم روابط نزدیک امیر انتظام با آمریکایی‌ها به نظر آمد.
خاطرم هست که چندین سال پیش هم هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه با عبارت «آقای امیر‌انتظام» از ایشان به عنوان فردی یاد کرد که لایحه انحلال مجلس خبرگان قانون اساسی را برای نخستین بار مطرح کرده است.
آقای امیر انتظام هنوز به طور رسمی زندانی به حساب می‌آید ولی به دلیل انواع بیماری‌ها در مرخصی استعلاجی است.
ولی من به عنوان همسر ایشان هر سال به دادگاه انقلاب مراجعه و برای تمدید این مرخصی درخواست می‌کنم.
عباس عبدی بازجوی خشن امیرانتظام
* دیروز سالگرد ۱۳ آبان ۵۸ و تسخیر سفارت آمریکا در تهران بود و پس از نزدیک به سی سال بانیان این حرکت هنوز مسئولیت این حرکت را نپذیرفته‌اند و بابت آن عذرخواهی نکرده‌اند. نظر آقای امیرانتظام در این مورد چیست؟
– ما بارها در این مورد با هم صحبت کردیم؛ به نظر ایشان، تسخیر سفارت آمریکا برنامه‌ای از پیش تهیه شده و برای وقوع تمام آن تبعاتی بود که بعدها در عمل شاهد بودیم. تمام حذف‌های سیاسی و جریان تک صدایی که در حاکمیت پیش آمد از اهداف برنامه تسخیر سفارت آمریکا بود.
البته این تنها یک تحلیل است. من خیلی نمی‌خواهم وارد این جریان شوم ولی تمام این کسانی که در آن حرکت بودند آیا بعد از این همه سال ابراز پشیمانی کردند؟
من در این افراد تا امروز هیچ حس ندامتی ندیدم. تنها کسی که چند سال پیش به منزل ما آمد و به عنوان عضو دانشجویان پیرو خط امام تسخیر کننده سفارت از آقای امیرانتظام به خاطر هزینه‌های وارده طلب حلالیت کرد، محمد جواد مظفر بود.
باقی افراد، چه عباس عبدی و چه مثلاً معصومه ابتکار، نه تنها هیچ حلالیتی نطلبیدند بلکه همیشه هم با افتخار از این حرکت صحبت کردند. من در این دست از افراد که خود را اصلاح‌طلب می‌نامند، جنس تفکر داعش را می‌بینم. همسر خانم ابتکار در تیم ترورهای آقای فلاحیان وزیر اطلاعات دولت هاشمی رفنسجانی بوده است.
آقای عباس عبدی کسی است که نه تنها در برابر سرنوشت عباس امیر انتظام هیچ ابراز پشیمانی نکرد که با کمال بی‌شرمی چند وقت پیش گفت «حکم امیر انتظام می‌بایست نهایتاً ۵ سال زندان می‌شد.» آقای عبدی شما چه کاره هستید که برای امیر انتظام حکم تعیین می‌کنید؟!
البته آقای امیرانتظام همه این افراد را می‌بخشد. او حتی آیت الله محمدی گیلانی را که حکم دادگاه را صادر کرد بخشید. به دیدارش رفت. با این استدلال که «من کماندو نیستم. من برنده ۴ جایزه حقوق بشری هستم و نمی‌توانم از کسی کینه به دل داشته باشم.» امیر‌انتظام شخصیت ملی_مصدقی است که از هفده سالگی شاگرد مهندس بازرگان بود! شما چه کاره هستید که برای ایشان حکم صادر می‌کنید؟!
آقای ابراهیم اصغرزاده هم سال گذشته با دسته گلی به منزل ما آمدند و طلب بخشش کردند. حتی برخی بازجوهای امیرانتظام در طی سال‌های اخیر به منزل ما آمدند و از او دلجویی کردند. ولی این دانشجویان پیرو خط امام که امروز به عنوان اصلاح‌طلب مشهور هستند همچنان با همان کینه و عقده به خطای بزرگ خود افتخار می‌کنند.
احمد منتظری شبی که پدرش را تدفین کردند به منزل ما زنگ زد و برای ایشان طلب بخشش کرد. این حرکات همه برای ما محترم هستند.
امیر انتظام البته همه آنها را بخشیده است. چون با کینه‌ورزی در این مملکت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. اگر امثال او شکنجه‌گران خود را نبخشند، پس دیگر چه انتظاری می‌توان از مادری داشت که فرزندش را از بالای پل به پایین پرت کردند؟
امیر انتظام عاشق ایران است. ۱۷ سال پیش که آقای امیرانتظام از اتریش اولین جایزه جهانی را برد. برای اولین بار فرصت خروج بی دردسر از کشور را داشت. می‌توانست بعد از سال‌ها به دیدار فرزندان خود برود ولی گفت من از این کشور خارج نمی‌شوم. تا همین دو سال پیش که خود مقامات به ایشان اجازه خروج دادند بالاخره توانست فرزندان خود را ببیند.
* آقای امیرانتظام قبلاً گفته بود که عباس عبدی از بازجویان خشن من بود ولی عباس عبدی می‌گوید آقای امیر انتظام او را با کس دیگری اشتباه گرفته است. بالاخره بازجو خود ایشان بوده یا نه؟
– امیر انتظام کمتر از نظر حافظه اشتباه کرده است. او می‌گوید بازجو همین عباس عبدی بوده است. البته هیچ گاه نگفته خشونت فیزیکی انجام داده است. همسرم بارها گفته عباس عبدی با او رفتارهای بسیار تحقیرآمیزی داشت.
آقای عبدی همواره این موضوع را رد کرده و من به لحاظ اخلاقی نمی‌توانم با اطمینان از این اتهام سنگین صحبت کنم چون شخصاً شاهد ماجرا نبودم. ولی به حافظه همسرم هم ایمان دارم.