نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ دی ۲۹, جمعه

یک هفته بعد از تصادف و آتش‌سوزی نفتکش ایرانی سانچی در آب‌های چین مقام‌های ایرانی تأیید کردند که تمام کارکنان و خدمه این نفتکش جان خود را از دست داده‌ا‌ند و کشتی به طور کامل غرق شده است


خانواده‌ کشته‌شدگانحق نشر عکسEPA
Image captionخانواده‌ کشته‌شدگان بعد از یک هفته خبر قطعی درگذشت بستگانشان را دریافت کردند

یک هفته بعد از تصادف و آتش‌سوزی نفتکش ایرانی سانچی در آب‌های چین مقام‌های ایرانی تأیید کردند که تمام کارکنان و خدمه این نفتکش جان خود را از دست داده‌ا‌ند و کشتی به طور کامل غرق شده است.
دولت ایران روز دوشنبه ۲۵ دی را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرده است.
محمد راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ایران و سخنگوی کمیته رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی، امروز یکشنبه ۲۴ دی گفت که ۳۲ سرنشین نفتکش سانچی شامل ۳۰ ایرانی و ۲ بنگلادشی در ساعت اولیه حادثه به دلیل انتشار گازهای سمی و شدت انفجار کشته شده‌اند.
بیشتر بخوانید:
پیش از این گروه‌های امداد و نجات جسد سه نفر از سرنشینان کشتی را در آب پیدا کرده‌ بودند و اکنون مرگ ۲۹ خدمه دیگر تأیید شده است.
رئیس سازمان بنادر و سخنگوی کمیته رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی گفت که به دلیل شدت آتش‌سوزی و انفجارهای پیاپی، تلاش‌ها برای اطفای حریق و ورود به کشتی برای یافتن پیکر خدمه نتیجه نداد. بآقای راستاد گفت که "چیزی از نفتکش سانچی بر روی آب باقی نمانده و کشتی به صورت کامل غرق شده است".
در طی یک هفته‌ای که خبر درگذشت تمام سرنشینان نفتکش تأیید نشده بود، خانواده‌های آنها با مراجعه به وزارت نفت و سایر نهادهای دولتی به دنبال دریافت اطلاعات از بستگانشان بودند. بعضی از آنها و همین طور تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از نحوه اطلاع‌رسانی درباره نفتکش سانچی و سرنشینان آن و به ویژه پوشش صدا و سیمای ایران از این خبر انتقاد جدی داشتند.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در پیامی از وزارتخانه‌‏های راه و شهرسازی، نفت و امور خارجه خواسته "با انجام اقدامات کارشناسی، علت وقوع این سانحه تأسف‌ بار را به دقت بررسی و پیگیری قانونی لازم را برای پیشگیری از حوادث مشابه و نیز احقاق حقوق ملت ایران و خانواده های آسیب‏ دیده به‏ عمل آورند".
نفتکش ایرانی سانچی حامل بیش از صدهزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی که با پرچم پاناما در حرکت بود، روز شانزدهم دی ماه پس از برخورد با یک کشتی باری در سواحل شرقی آتش گرفت.
در میان انتقادها از دولت ایران درباره شیوه رسیدگی به ‌وضعیت نفتکش سانچی و سرنشینان آن بعد از وقوع حادثه، یک گروه ۱۲ نفری از تکاروان ایرانی برای شرکت در عملیات امداد به محل اعزام شدند.
به گفته آقای راستاد این گروه صبح امروز (یکشنبه) به نفتکش رسیدند اما "امکان ورود به کشتی برای تجسس مفقودین فراهم نشد".
او گفته است که سه پیکری که در دریا پیدا شدند پس از طی مراحل قانونی در چین به نمایندگان ایران تحویل داده می‌شوند.

نفتکش سانچیحق نشر عکسAFP
Image captionشدت آتش‌سوزی عملیات نجات را با مشکل جدی روبرو کرد

هیچ نظری موجود نیست: