نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ آذر ۸, چهارشنبه

زرنگی ابلهانه قاسم سلیمانی و سپاه برای رفع سوزش ناشی از سفر اسد به مسکو و ستایشی که از روسها کرد ایرج شكری

زرنگی ابلهانه قاسم سلیمانی و سپاه برای رفع سوزش ناشی از سفر اسد به مسکو و ستایشی که از روسها کرد
ایرج شكری

روز سه شنبه 30 آبان پاسدار سلیمانی در پیامی به «امام خامنه ای» که در رسانه های وصل به سپاه قبل از همه و به طور کامل انتشار یافت «پایان سیطره داعش» را اعلام کرد. سپاه پاسداران، برای جلب هرچه بیشتر توجه عمومی به پیام سلیمانی ابتدا شیپوری برای انتشار آن دمید؛ به این معنی که پاسدار شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه در پیامی که ساعت 70.30 سه شنبه در سایت اصلی سپاه(سپاه نیوز) قرار گرفت از جمله نوشت:« تا ساعتی دیگر پیام بسیار مهم سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده مخلص، شجاع و ولایتمدار میدان های مقابله با داعش و تروریست های تکفیری به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) منتشر خواهد شد». حدود یک ساعت و نیم بعد، در ساعت 8.52 دقیقه پیام پاسدار سلیمانی به خامنه ای که آیه انا فتحنا... در بالای آن بود، و ضمن گزارشی از نقش و عملکرد داعش همراه با پیاز داغ فروان ایمانی و عقیدتی در شبیه سازی ها و ستایش نبردی که علیه آن صورت گرفته است، خبر پایان کار داعش را به «مقام معظم رهبری امام خامنه ای» داده و تبریک گفته بود، از سپاه نیوز قرار منتشر شد. همین خبر را سایت تسنیم که گفته می شود متعلق به سپاه قدس پاسداران است، 4 دقیقه بعد با تیتر مسخره و خنده دار :«سردار سلیمانی در پیامی به امام خامنه‌ای پایان داعش را رسماً اعلام کرد» منتشر کرد! گویی در این ماجرا تصمیم گیرنده اصلی و محوری«امام خامنه ای» بوده است و فرماندهی کل عملیات علیه داعش هم به عهده پاسدار قاسم سلیمانی بوده و این یکی هم «رسما» گزارش «پایان کار داعش» را به آن شخصیت و مقام اصلی تصمیم گیرنده در این ماجرا ارائه کرده است.
اما سایتهایی که وصل به سپاه نبودند، با سبک سنگین کردن مساله، دست نگهداشتند تا جواب «امام خامنه ای» هم منتشر شود و بعد، آنها بنابر «پروتکل» و تشریفات «سلطنت فقیه»، اول جواب خامنه ای به سلیمانی را به طور کامل درج کردند، بعد هم در دو سه خط اشاره کردند که قاسم سلیمانی پیامی به خامنه ای فرستاده و «پایان سیطره داعش» را اعلام کرده است.
البته پیام سلیمانی به «امام خامنه ای» و تبریک گفتن او «واگیر دار »بود و«بیرون دادن»  تبریک  از نهادها و محافل ولایتمدار و تشکیلات نظامی  راه افتاد و سیل تبریک به سوی «مقام معظم رهبری» و «سردار سلیمانی» روان شد. در این میان جالب توجه، تبریک دو ضرب ستاد کل نیروهای مسلح بود که فرماندهی آن به عهده کمیته چی دوران اوائل ملاخور شدن انقلاب مردم ایران برای عدالت و آزادی و دموکراسی توسط خمینی پلید، پاسدار باقری است که درجه سرلشکری سپاه را دارد. او هم خودش یک تبریک به خامنه ای فرستاده و هم تبریکی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح - تشکیلاتی که خودش در راس آن است - به خامنه ای ارسال شد. این هم البته وجهی از گردش امور به روش «خر تو خری» است.
خودبزرگ بینی های بلاهت با و شخصیت سازی های بلاهت بار ولایتمداران کلا تماشایی و خنده آور است. مثلا خبرگزاری مهر با تیتر « بازتاب پیام سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری در رسانه‌های جهان» از 9 شبکه و رسانه نام برده که همه آنها عربی و اکثرا مستقر در لبنان هستند و گزارشهای بعضی از آنها مثل المنار و المیادین  در سایتهای ولایتمدار مورد استناد قرار می گیرد و به احتمال زیاد از سوی خود رژیم تامین و تغذیه می شوند و از ضمائم حزب الله لبنان هستند.  
خنده دار تر از این در این زمینه کار «باشگاه خبرنگاران جوان» که تحت مدیریت معاون سیاسی صدا و سیمای رژیم اداره می شود، و سر در آخور سپاه و بسیج دارد است که با تیتر
از خبر رسانه های خارجی مثل نیوزویک و رویترز و جروزالم پست، و... اسم برده و اما آن آنچه از خبر این رسانه آورده است؛همه اشاره به پیام «روحانی رئیس جمهور» در مورد پایان کار داعش است و اسمی از قاسم سلیمانی نبرده اند، گرچه دریک مورد خود این بوق چی های نادان سعی کرده اند سلیمانی را هم به خبر مربوطه بچپانند.
پاسدار سلیمانی در پیام خود به خامنه ای، از کلیه عواملی که از نظر او صاحب نقش یا حامی جنگ با داعش بوده اند؛ از آیت الله سیستانی تا مردم عراق و «حشد و شعبی» که او آنها را «مقدس» نامیده و از مردم ایران به عنوان طرفهای درگیر با داعش یاد کرده است (با این که مردم به شدت با مداخله رژیم در سوریه برای حمایت از بشار اسد به بهانه «دفاع از حرم» مخالفند و این امر را یک دانشجو در جدل با حسن عباسی در دانشگاه «شیهد مدنی» تبریز در اردیبهشت 95 به روشنی بیان کرد،  
و حتی بعد از تبلیغات گسترده رژیم برای بهره برداری از سربریده شدن و کشته شدن پاسدار جوان حججی در سوریه، در تجمعی که گروهی از  باز نشستگان در لنجان در اعتراض به عدم پرداخت مستمری خود برپا کرده بودند، شعار «سوریه را رها کن/ فکری به حال ما کن» را درست در کنار تبلیغاتی که رژیم با عکس حججی در خیابان نصب کرده بود،  https://www.youtube.com/watch?v=2VfhFYU6G-k
سردادند و تکرار می کردند)، اما از یک نیروی بزرگ و مهم  که اقدام و دخالتش در جنگ با داعش در سوریه، در واقع ضربه کمر شکن به داعش وارد کرد و اگر نبود رژیم در سوریه مثل خر در گِل مانده بود و کاروان پر شمار جنازه از سوریه به ایران به طور مستمر ادامه می یافت، نامی نبرده و آن روسیه و ضربات منهدم کننده نیروی هوایی آن به مراکز تجمع داعش و کاروان تانکرهای صدور نفت آن است. نیروی هوایی روسیه در یکسال اول ورود خود به جنگ با داعش در سوریه، به مراتب بیش از مجموع عملیات ائتلاف غربی از آغاز در گیری با داعش در سوریه علیه این گروه اسلامگرای خونریز ضربه وارد کرد*. آماری از دوسال عملیات نظامی روسیه را در سایت اسپوتنیک فارسی می توان دید(روسیه 30 سپتامبر 2015 عملیات در سوریه را آغاز کرد).     
یک روز قبل از این که پاسدار قاسم سلیمانی در پیام به خامنه ای «رسما پایان داعش» را اعلام کند، بشار اسد در آستانه نشست روسای جمهوری روسیه و ترکیه و رژیم در سوچی، در سفر اعلام نشده ای به سوچی رفت(بنا بر اخبار پوتین از او دعوت کرده بود) و با ولادیمیر پوتین دیدار کرد. پوتین شکست داعش در سوریه را به نیروهای مسلح سوریه تبریک گفت و فرماندهان روسی هدایت کننده عملیات روسیه در سوریه را به او معرفی کرد. در مقابل بشار اسد به گرمی از نقش روسیه در شکست دادن داعش در سوریه سپاسگزاری کرد..
بنا بر اخبار، این دیدار چهار ساعت طول کشیده بود. خبر و بیانیه مربوط به این دیدار اما روز بعد، سه شنبه 30 آبان(21 نوامبر) منتشر شد. بنا بر خبر اسپوتنیک، بشار اسد در مورد نقش روسیه از جمله گفته بود:« من می خواهم از این فرصت استفاده کنم و مراتب تشکر و قدرانی و همچنین تبریک ملت سوریه را به جهت حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور سوریه را به شما اعلام کنم»**. از این بالاتر می شد بشار اسد - رئیس جمهور مورد حمایت رژیم در سوریه -  به نقش روسیه در جنگ با داعش اهمیت بدهد و از آن سپاسگزاری کند؟ «حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور سوریه»، به یمن ورود روسیه به جنگ در سوریه. عکس در آغوش گرفتن پوتین توسط بشار اسد، به خوبی گویای جدی بودن و بیش از یک تعارف دیپلماتیک بودن آن اظهارات و سپاسگزاری است..  
طبیعی است که یک جاهای پاسدار سلیمانی که در پیامش به خامنه ای یاد آور شده است ماموریت هدایت جنگ با داعش را خامنه ای به او واگذار کرده بود(حقیر به‌عنوان سرباز مکلف‌شده از جانب حضرت‌عالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی ــ صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می‌کنم) از چنین موضعگیری و اعلام مدیون بودن «تمامیت ارضی و استقلال سوریه» به نقش روسیه از سوی بشار اسد شعله ور شود. حتما او انتظار داشته است که بشار اسد، به خدمت «امام خامنه ای» برسد که امثال قاسم سلیمانی به کرّات او را به عرش رسانده و خود را بی او گم گشته می بینند، و از خامنه ای تشکر کند و یا از دور هم شده چنان تعارفاتی را در مورد سپاه پاسداران و کمکهای رژیم که گفته می شود گاه بیش از 6 میلیارد دلار در سال بوده است، می کرد. البته سوری ها نقش رژیم و سپاه و حزب الله لبنان را نادیده نمی گیرند ولی منزلتی که بشار اسد به نقش روسیه داده است، حتما به سلیمانی و فرماندهان سپاه بسیار گران آمده و با خبر دار شدن از سفر اسد به روسیه با انتشار خبر آن، فی الفور  دست به کار نوشتن پیام به خامنه ای و دادن گزارش «پایان سیطره داعش» توسط  «حاج قاسم به خامنه ای شده اند؛ تا هم نقش رژیم را در این مساله برجسته کنند و هم «سردار سلیمانی» که سپاه در تلاش است از او یک «اسطوره » بسازد، خودش را به عنوان «گرداننده اصلی» آن جنگ که قبلا وعده داده بود که تا دو ماه دیگر کار داعش را تمام خواهد کرد(البته پیش بینی در مراحل پایانی بودن حضور گسترده آن در سوریه و عراق از سوی محافل غربی مرتبط با آن جنگ هم قبل از سلیمانی اعلام شده بود) و انتقام حججی به این ترتیب گرفته خواهد شد، مطرح شود! روابط عمومی و سخنگوی سپاه هم برای این که هم وقت از دست نرود و هم مردم قبل از شنیدن خبر دیدار اسد با پوتین از طریق رسانه ها، برای شنیدن و اطلاع از پیام سلیمانی کنجکاو شوند، خبر قریب الوقوع بودن «انتشار پیام مهمی از سوی سردار سلیمانی...» را منتشر کرده است..
 عدم اشاره پاسدار سلیمانی به نقش نیروهای روسیه در این جنگ که نقشی تعیین کننده بود(و حتما خیلی پر هزینه هم بوده است)، خود گواه ناراحتی و عصبانیت پاسدار سلیمانی و «بردارانش» در سپاه از موضع سوریه و برتری نقش روسیه در این مساله است( در اینجا کاری به اهداف و عوارض جانبی اقدام روسیه نداریم). اما در ذهن انباشته از مهملات اینان اصلا نمی گنجد که خُب حالا فرض کنیم که «امت همیشه در صحنه» و حزب اللهی های مشنگ  که همه  از عشق حسین روانی اند و «نوار مغز» شان آنگونه که آن نوحه خوان می خواند، خطی شده،
باور کردند که فرمانده کل عملیات علیه داعش در سوریه و عراق «سردار سلیمانی» بوده و نیروهای تحت فرماندهی او سبب شکست منهدم کننده برای داعش شده اند، در دنیا  روز و شب اخبار مربوط به رویدادهای سوریه و عراق مثل سایر خبر ها پخش می شود و همه می دانند که مثلا هواپیماهای روسیه در مقطعی از پایگاه همدان در ایران هم برای عملیات علیه داعش استفاده کرده اند، این ندیده گرفتن نقش یک طرف مهم این جنگ، چه چیزی را تغییر می دهد؟ سلیمانی و برادران ابله اش در روابط عمومی سپاه با این کار خود گمان کرده اند که «گل پیروزی» بر داعش، را در رقابتهای منطقه ای وارد دروازه رقبا کرده اند، اما در واقع این گلی بود که به خودشان زدند و ذهن کودن ناتوان خود را به نمایش گذاشته اند. یعنی واقعا همه قبول دارند و باور می کنند که عوامل مهم تحولات صحنه جنگ با داعش همین هایی بود که سلیمانی گفته؟ چطور «ژنرال» نابغه به چنین ارزیابی از تحولات جنگ با داعش رسیده؟ اینها در هپروت خودشان سیر کرده  و می کنند و همین هپروت در جنگ با عراق برای صدور ولایت خمینی به فراسوی مرزها که با حقه بازی اسم آن را «دفاع مقدس» گذاشته اند مصیبت های فراوان برای کشور و مردم ببار آورد که دامنه اش همچنان گریبان گیر مردم و کشور است. آن شعارهای جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم و ساقط کردن صدام یزید کافر عفلقی و فتح قدس از راه کربلا را که همه به یاد دارند، کدام اینها شعار «دفاعی» است. آن پیام نزدیک به 13 هزار کلمه ای خمینی به زائران کعبه در مرداد 1366 که به شرق و غرب دنیا در آن خط و نشان کشیده و تاکید کرده بود که :« من خون و جان ناقابل خویش را برای ادای واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان آماده نموده‌ام و در انتظار فوز عظیم شهادتم
قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت‌پرستی است ادامه می‌دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‌های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحترا از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می‌نمایند سلب خواهد کرد...». ...
اما تو دهنی سنگینی اول از «وهابی ها» خورد و نزدیک چهارصد نفر «زائر» اعزامی هم قربانی توّهمات ابلهانه خمینی و پاسدارانش در بهم ریختن اوضاع سعودی شدند، و یکسال بعد هم وقتی سردار ابله سپاهش محسن رضایی که در خرداد 1365 مدعی بود برای شکست دادن صدام صلاح و تجهیزات پیشرفته لازم نیست و با اعزام 8 میلیون نفر به جبهه می تواند ارتش صدام را در هم بشکند، تهیه لیست بلندی از تجیهزات مدرن و حتی ساختن سلاح لیزی و اتمی را برای ادامه جنگ که یاد آور شده بود تا سال 75 پیشروی در کار نخواهد بود، برای خمینی فرستاد، خمینی برخلاف آن که در همان پیام به زائر در سال 66 گفته بود « امروز بدون شک سرنوشت همه امتها و کشورهای اسلامی به سرنوشت ما در جنگ گره خورده است. و جمهوری اسلامی ایران در مرحله‌ای است که پیروزی آن به حساب پیروزی همه مسلمانان و خدای نخواسته شکست آن، به ناکامی و شکست و تحقیر همه مؤمنان می‌انجامد و رها کردن یک ملت و یک کشور و یک مکتب بزرگ در نیمه راه پیروزی، خیانت به آرمان بشریت و رسول خداست، لذا تب جنگ در کشور ما جز به سقوط صدام فرو نخواهد نشست»، پتک واقعیت به سرش فرود آمد و ناچار شد این واقعیت را که غلطهایی کرده کمترین شانسی برای عملی کردن آن ندارد، « به آرمان بشریت و رسول خدا» خیانت کرد. جام زهر سرکشید و آتش بس را پذیرفت. آتش بسی که می توانست بعد از آزادی خرمشهر برقرار شود.حالا به خاطر آن جنگ جنایتکارانه خمینی که پاسدار سلیمانی با احساسات و اشک ریزان در  مراسم بزرگداشت «شهدای گیلان» آن را « یک گنج و عَرفات » نامید  https://www.aparat.com/v/18pzQ (دقیقه 44 ویدئو)
 اینها خود را از مردم ایران طلبکاراند می دانند و انجام هر دنائت و رذالتی مثل «قتلهای زنجیره ای» را که این روزها در سالگرد آن هستیم و جنایتهایی مثل زیر شکنجه کشتن ستار بهشتی و با قلدری و دریدگی و تکّبر انجام آن را به مادر داغدیده ستار تعریف کردن، به زندان طولانی محکوم کردن  زن آزادیخواه و شجاع و مادر دوک خرد سال مثل نرگس محمدی را که این خشونت وظلم بزرگ توسط یک پاسدار پلید و احتمالا درجبهه آن «جنگ چون گنج و عَرفات» حضور یافته جمهوری اسلامی را در سالگرد قتل فجیع ستّار بهشتی محکوم و از رژیم و «امران به معروف و ناهیان از منکرش» پرسید آیا این کار منکر نیست و در برابر چنین منکراتی تا به حال چه  کرده اند https://www.youtube.com/watch?v=hFDMpYEdFqA
حق خود برای حفظ این نظام ضد ایرانی آزادی ستیز مردم کش می دانند.
چه اندوهی برای سلیمانی که این همه لی لی به لا لای اش گذاشته و سردار سردار کرده اند و حتی یک گوساله ولایتمدار که او هم عنوان «کارشناس سیاسی» به سینه دارد، بعد از جفتک پرانی و صدور بیانیه خودسرانه قاسم سلیمانی در مورد مسائل بحرین و تهدید رژیم آن کشور، اظهار نظر کرد که:« فرمان حاج قاسم سرآغاز جهش در استراتژی منطقه»***است و پیش بینی «کارشناسی» او را خبرگزاری معلوم حال بسیجی فارس و سایتهای حزب اللهی و ولایتمدار درج کردند. حتمآ از قلم افتادن اسم  «امام خامنه ای» و ندادن اهمیت درجه اول به نقش نیروهای اعزامی رژیم به سوریه از سوی بشار اسد، باید برای پاسدار سلیمانی که خود را فرمانده کل برگزیده از سوی «امام خامنه ای» برای آن جنگ می داند، بسیار تلخ و ناگوار بوده باشد.  روزهای پایانی آبان، جنگ در سوریه دستکم 5 کشته برای سپاه  به همراه داشت که درسایتهای فرعی ولایتمدار مثل مشرق یا دفاع پرس اسمشان آمد اما برای سپاه نیوز قابل ذکر نبودند؛ مثل موارد متعدد دیگر کشته شدن نفرات بدنه سپاه.. 
طبعا بشار اسد بهتر از «حاج قاسم» از نقش سرنوشت ساز ورود روسیه به این جنگ و نجات رژیمش آگاه است، به ویژه آن که در دوران بعد از شکست داعش و یافتن راه حل سیاسی برای خروج از اوضاع کنونی سوریه هم، نقش روسیه با وزن سیاسی بین المللی که دارد در کنار اسد، به مراتب برای او ارزشمند تر از مجموع وزن رژیم به اضافه حزب الله لبنان(که آمریکا و خیلی از کشورهای اروپایی آن را تروریستی می دانند) به با همه کشته هایی که در سوریه داده اند،می باشد. این هم که من تاکید دارم که بشار اسد، نقش بسیار مهم تری برای شرکت روسیه در جنگ داخلی سوریه قائل است تا رژیم، حدس و گمان نیست، بنابر آنچه از گفتگوی تلفنی حسن روحانی با بشار اسد در عصر روز 4 آذر در سایتهای رژیم انتشار یافت، در آنجا که اظهارات بشار اسد در مورد نقش رژیم  در حمایت از رژیم سوریه مربوط می شود آمده است:« بشار اسد با اشاره به فروپاشی آخرین پایگاههای گروهک تروریستی داعش در کشورش تصریح کرد: این پیروزی مرهون تلاش مردان شجاعی است که در مبارزه با تروریست ها، در کنار ملت سوریه ایستادند... ما از حمایت های دولت و ملت ایران در مبارزه با تروریسم ، قدردانی می کنیم .»
با یک روز فاصله از «زرنگی کردن» پاسدار سلیمانی و سپا پاسداران برای مصادره شکست قطعی داعش در سوریه و عراق و ثبت آن به اسم سلیمانی، اعلام عملیاتی علیه بقایای داعش هم در سوریه و هم در عراق از سوی ارتش این دو کشور، یک تو دهنی برای سلیمانی بود که در نقش «فرمانده کل» مبارزه با داعش در منطقه و ماموریت یافته از سوی «امام خامنه ای»، پیام پایان سیطره داعش فرستاده بود. جعفری فرمانده سپاه پاسداران روز پنج شنبه 2 آذر(23 نوامبر) به ماله کشی گنده گویی قاسم سلیمانی پرداخت و در یک نشست خبری یاد آور شد که «این پیروزی، نابودی کامل و صددرصدی داعش نیست بلکه نابودی حاکمیت داعش است و‌ این دو با هم تفاوت دارد. داعش بصورت گروه‌های چریکی و زیرزمینی در کشورهای مختلف از جمله افغانستان حضور دارد و تهدید علیه اسلام است لذا مقابله با توطئه های آنها را در دستور کار داریم». http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960902000221
آخرین خبر مربوط به جنگ با داعش در سوریه در روز 5 آذر این بود که «دیده بان حقوق بشر» سوریه گفته است که داعش، گفت‌وگو با ارتش دولتی سوریه و همپیمانان آن، درباره عقب‌نشینی از ساحل غربی رود فرات در حومه دیرالزور را رد کرد. داعش گفته است که جنگ را بر عقب‌نشینی ترجیح می‌دهد. در ادامه گزارش دیده بان جقوق بشر سوریه که «العربیه فارسی» منتشر کرده است آمده است که:« دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در گزارش خود آورده که طی بیست و چهار ساعت گذشته[جمعه]، ۱۸۱ سرباز ارتش سوریه و شبه‌نظامی سوری، ایرانی، عراقی و افغانی، در این مناطق کشته شدند». تلفات داعش که در برابر نفرات ارتش سوریه و حامیان آن و حملات هوایی جنگده های روسیه مقاومت می کنند، در همین مدت ۱۵۶ نفر ذکر شده استhttp://ara.tv/y3tys
. به این رویداد باید انفجار و کشتار در مسجد صوفیان در صحرای سینا را هم اضافه کرد که بیش از سیصد قربانی که 28 کودک هم در شمار آن هستند باقی گذاشت و شاهدان ماجرا گفته اند که آدمکشها پرچم داعش را همراه داشتند.
به هر حال پاسداران رژیم ضد ایرانی مردم ستیز آزادی کش ولایت فقیه، با سرکوب و کشتار آزادیخواهان و عدالت جویان ایران، ادامه بقای بقای نظام ولایت فقیه را تامین کرده اند و می کنند.
اینان در ایجاد مناطق بحرانی و تزریق شیعه گری و گسترش امامت خامنه ای، از هیچ نوع تاراج دارایی مردم و به کشتن دادن فرزندان خانواده های ایرانی که به عناوین و شگردهای مختلف و با سوء استفاده از احساسات و باورهای مذهبی آنان، و تزریق مهملاتی از قبیل نزدیک بودن ظهور امام زمان و تلاش برای فراهم کردن زمینه تحقق هرجه زدوتر آن، آنها را به دام می کشند، برای حفظ قدرت و در بازی قدرتها شرکت داشتن رویگردان نخواهند بود، اگر چه حاصل کارشان موش زاییدن کوهِ هزینه ای که از ثروت و دارایی مردم ایران پرداخت شده باشد. حرفهای پاسدار محمد علی جعفری در روز 5 آذر در جمع بسیجیان در محل قبر خمینی پلید، به وضوح مالیخولیا و هپروت فاجعه آفرینی که اینا در آن بسر می برند را نشان می دهند و تا بساط این فرومایگان جمع و این رژیم پلید برچیده نشود، دارایی مردم و خون جوانان این کشور، همچنان توسط این پلیدان، هدر خواهد رفت.
این چند جمله که در زیر آمده است از سخنان فرمانده مالیخولیایی سپاه سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری در سخنرانی روز 5 آذر است که در خبرگزاری فارس درج شده است:« جعفری ادامه داد: بسیج الگوی مقاومت ملت‌های منطقه مثل حزب‌الله لبنان و صدهزار نیروی مردمی آموزش دیده و لشکر عظیم حشدالشعبی عراق است و در یمن و دیگر کشورها هم همینطور بوده و تجربیات انتقال یافته است.
وی با بیان اینکه امروز فرمان امام مبنی بر تشکیل بسیج جهانی اسلام محقق شده است، گفت: امام فرموده بود باید هسته های مقاومت در کشورهای اسلامی شکل بگیرد. امروز هسته‌های مقاومت مسلحانه در کشورهای منطقه ایجاد شده و در دیگر کشورها نیز حلقه های کوچک مقاومت شکل گرفته و در آینده نزدیک تاثیرگزاری آنها را می‌بینیم.
فرمانده سپاه اظهار داشت: جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد و دیدیم که در سوریه از کشورهای مسلمان برای مقابله با دشمن داوطلبانه حضور پیدا کردند.»

منابع و توضیحات:
************* 
* به گزارش اسپوتنیک در 22 دسامبر سال 2016 سرگئی شایگو، آماری از عملیات هوایی روسیه و نتایج آن روی ارائه کرد که متن خبر و لینک آن در زیر آمده است:
1419153
16(به روز شده 13:59 22.12.2016
سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه در نشست وسیع امروز مسئولان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروی هوا ـ فضای روسیه در جریان عملیات خود در سوریه 35 هزار شبه نظامی را از بین برده است.
به گزارش اسپوتنیک، شایگو گفت:" نیروی هوایی روسیه از آغاز عملیات خود با 18800 پرواز رزمی ، مواضع تروریست ها را 71 هزار بار بمبارن کرده و طی آن 725 اردوگاه آموزشی، 405 کارخانه و کارگاه تولید مهمات ، 1500 دستگاه ماشین نظامی و 35 هزار شبه نظامی از جمله 204 فرمانده نظامی را منهدم کرده و از بین برده است".
اظهارات بشار اسد در سوچی در تجلیل از نقش روسیه **
*** اظهارات یک گوساله ولایتمدار با عنوان «کارشناس سیاسی» در مورد اهمیت بیانیه سلیمانی علیه بحرین :
بیانیه قاسم سلیمانی در تهدید بحرین:
پیام قاسم سلیمانی به خامنه ای در خبرگزاری وابسته به سپاه قدس تسنیم با تیتر ویژه این خبرگزاری که گفته می شود به معاونت فرهنگی سپاه و سپاه قدس تعلق دارد:
* نقش پاسدار سلیمانی در ارعاب و کشتار
سلیمانی جزو آن 24 پاسدار فرومایه متکبّر و مستبد سرکوبگری است که که در پی اعتراضات دانشجویان در سال 78 ، نامه تهدید آمیز به خاتمی نوشتند و گفتند «کاسه صبرمان تمام شده»(کاسه لبریز می شود، کاسه صبر اینها تمام شده بود) است، چرا که در تظاهرات آن روزها علیه رهبر شعار داده شده بود. این بی پدر مادرها از جمله نوشته بودند:« جناب آقاي خاتمي، چند شب پيش وقتي گفته شد عده‌اي با شعار عليه رهبر معظم انقلاب به سمت مجموعه‌ی شهيد مطهري در حركت‌اند، بچه‌هاي كوچك ما در چشم ما نگريستند، انگار از ما سؤال مي‌كردند غيرت شما كجا رفته است؟
جناب آقاي خاتمي، شما خوب مي‌دانيد، در عين توانمندي به‌خاطر مصلحت‌انديشي دوستان ناتوانيم. چه كسي است كه نداند امروز منافقين و معاندين دسته دسته به نام دانشجو به صف اين معركه مي‌پيوندند و خودي‌هاي كينه‌جو و منفعت‌طلب كوته‌نظر آتش‌بيار آن شده‌اند و براي تهييج آن، از هر سخن و نوشته‌اي دريغ نمي‌كنند؟... در پايان با كمال احترام و علاقه به حضرت‌عالي اعلام مي‌داريم كاسه‌ی صبرمان به پايان رسيده و تحمل بيش از آن را در صورت عدم رسيدگي، بر خود جايز نمي‌دانيم».
و سوال اینجاست که اینها چه غلطی  می خواستند یا می توانستند بکنند، جز کودتا و «ایست بازرسی» گذاشتن در خیابانها و بگیر و ببند گسترده و شاید تعطیل دوباره دانشگاهها و... کاری که بالاخره به شکلی در سال 88 کردند و کاری که همچنان در ذهن اینها اینها هست که به محظ پیدا شدن بهانه و فرصت مناسب، به مراتب خشونتبار تر و به طور گسترده و سراسری در کشور بکنند. گسترش بسیج و تاکید مکرّر در مکرّر بر نقش آن و تعلیم دادن و اردوی تیر اندازی  گذاشتن برای نوجوانان دانش آموزی که شکار اینها می شوند، و اخیرا اجرای طرح همکاری بسیج با پلیس که در پوشش جلوگیری از سرقت و «امنیت اخلاقی» که همه با مفهموم آن در عمل آشنا هستند، همه تمرین آمادگی برای قبضه کردن قدرت و سلطه کامل  نظامی – پلیسی برکشور و کنترل مردم است.
همچنین قاسم سلیمانی به فاصله کوتاهی از کشتار مجاهدین بی صلاح در اشرف، بنا بر اظهار یکی از نمایندگان مجلس خبرگان، در سخنرانی در مجلس خبرگان  گفت بود که « اتفاقاتی که در اشرف افتاده مهم تر از مرصاد است».http://www.ghatreh.com/news/nn15510185
 نگارنده تردید ندارم که این پاسدار طراحی و فرماندهی آن عملیات جنایتکارانه را به عهده داشته است. اینها اگر در زمان حیات خود بتوانند از چنگ عدالت فرار کنند، اما نام ننگین شان همواره با لعنت و نفرت از سوی مردم برده خواهد شد. 
-------------------------------------------------------- 

   دوشنبه  ۶ آذر ۱٣۹۶ -  ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷


هیچ نظری موجود نیست: