نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ مرداد ۱۲, پنجشنبه

با امضای این قانون آقای ترامپ باید ظرف ۹۰ روز، سپاه پاسداران، مقامات، نمایندگان و اشخاص وابسته‌ به آن در خارج از ایران را بنا بر اتهام فعالیت‌های تروریستی تحریم کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مصوبه جدید کنگره درباره تحریم‌های روسیه، ایران و کره شمالی را تایید کرد. او در عین حال در بیانیه‌ای که ضمیمه این مصوبه کرد، این قانون را 'عمیقا مشکل‌دار' خوانده است.
با امضای این قانون آقای ترامپ باید ظرف ۹۰ روز، سپاه پاسداران، مقامات، نمایندگان و اشخاص وابسته‌ به آن در خارج از ایران را بنا بر اتهام فعالیت‌های تروریستی تحریم کند.
عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، در واکنش به تایید تحریم‌ها گفته است: "از دید ایران نقض برجام صورت گرفته و واکنش مناسب و متناسب را نشان خواهیم داد."
آقای عراقچی گفته است که "سپاه پاسداران و نیروی سپاه قدس تقویت خواهند شد."
پیش از این فرمانده سپاه پاسداران و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ایران هشدار داده بودند که با تحریم سپاه پاسداران، پایگاه‌های آمریکا در منطقه در خطر قرار خواهند گرفت.
کنگره آمریکا روسیه را برای نقشش در بحران اوکراین و همچنین برای مداخله ادعایی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحریم کرده است.
وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه به قصد آقای ترامپ برای بهبود روابط واشنگتن با مسکو ضربه می‌زند.
دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، گفته است تایید تحریم‌های جدید به منزله پایان امیدها برای برقراری روابط بهتر بین روسیه و آمریکا است.
آقای ترامپ با انتشار بیانیه‌ای گفته است هرچند از "اقدام‌های سختگیرانه برای مجازات و ممانعت از رفتارهای خصمانه و بی‌ثبات‌ساز" این سه کشور حمایت می‌کند، اما از نظر او مصوبه کنگره کاستی‌های عمده‌ای هم دارد.
او می‌گوید بخش‌های از مصوبه کنگره باعث تداخل بین وظایف کنگره و دولت و به این ترتیب خلاف قانون اساسی است.
در عین حال مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس گفته است از نظر آقای ترامپ مصوبه کنگره برای تحریم‌ها "متعادل" بوده است.
آقای ترامپ این اختیار را داشت که مصوبه کنگره را وتو کند، اما اگر دو سوم اعضای مجلس نمایندگان و سنا دوباره به مصوبه خود رای می‌دادند وتوی رئیس جمهور بی اثر می‌شد.

هیچ نظری موجود نیست: