نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ تیر ۲۵, یکشنبه

حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور ایران 'به زندان منتقل شد'

حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور ایران 'به زندان منتقل شد'

 
حسین فریدون
حسین فریدون در چهار سال گذشته هدف اصلی انتقادهای مخالفان حسن روحانی بوده است
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران خبر داده که حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهوری ایران به زندان منتقل شده است.
آقای محسنی اژه‌ای امروز در کنفرانس خبری گفته است: "دیروز برای ایشان قرار تامین صادر شد و چون تامین نشده، به زندان منتقل شده است. یعنی این قرار بازداشت موقت نیست و قرار تامین وثیقه است و هرگاه قرار تامین شود، او از زندان آزاد می‌شود."
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته که از مبلغ وثیقه اطلاع ندارد و پرونده آقای فریدون در حال رسیدگی است.
به گفته آقای محسنی‌اژه‌ای در پرونده برادر رئیس‌جمهور، افراد دیگری نیز "مورد تحقیق" قرار گرفته‌اند که بعضی از آنان "بازداشت" هستند.
حسین فریدون، دستیار ویژه حسن روحانی، تابستان سال گذشته در ماجرای جنجال فیش‌های حقوقی، به دخالت در تعیین رئیس بانک رفاه کارگران متهم شده بود. اتهامی که به شدت آن را تکذیب کرد.
رئیس‌جمهوری ایران در کنار برادرشرئیس‌جمهوری ایران در کنار برادرش
آقای فریدون از ابتدای دوره اول ریاست‌جمهوری حسن روحانی، دستیار ویژه او بوده و در مذاکرات هسته‌ای هم حضور فعال داشته است. منتقدان مذاکرات هسته‌ای از این موضوع انتقاد می‌کردند.
در آستانه انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ایران، منتقدان دولت با شدت بیشتری خواستار محاکمه حسین فریدون به اتهام فساد مالی شدند.
ابراهیم رئیسی، رقیب اصلی حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، در یکی از مناظره‌های زنده تلویزیونی، حسن روحانی را متهم کرد که مانع رسیدگی به جرایم "نزدیک‌ترین" افرادش شده است.
آقای رئیسی گفته بود معاون اول قوه قضاییه و دادستان کل کشور با اسناد و مدارک کافی به دفتر رئیس‌جمهور رفته‌اند اما حسن روحانی گفته موضوع فعلا نباید پیگیری شود.

هیچ نظری موجود نیست: