نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

۱۲ تریلیون تومان در پرونده نفتی غارت شده است

۱۲ تریلیون تومان 

در پرونده نفتی 

غارت شده است


اولین جلسه محاکمه همدستان بابک زنجانی در شعبه 28 دادگاه انقلاب

وکیل مدافع شرکت نفتی H.K وابسته به شرکت ملی نفت ایران می گوید در پرونده نفتی، ۱۲ تریلیون تومان توسط بابک زنجانی، مهدی شمس و حمید فلاح هروی غارت شده است.



 اعضای این باند 12 تریلیون تومان را در زمانی که کشور به ارز خارجی نیاز داشت و در اوج تحریم ها به سر می بردیم به غارت بردند. این دو متهم ( شمس و فلاح) به منزله دو بال برای زنجانی بودند و اگر مشارکت این دو نفر نبود، بابک زنجانی مثل مرغ بی‌بال و پر بود و توان ورود به مجموعه نفت را نداشت.
این وکیل دادگستری ادامه داد: اگر شمس نبود، بابک زنجانی از خرید و فروش نفت، کشتی و هواپیما عاجز بود و اصلا جرمی واقع نمی شد. همچنین اگر فلاح را از مشارکت با زنجانی حذف کنیم، قضیه بانک‌ها و معرفی زنجانی به سازمان ها و نهادها منتفی می شود زیرا فلاح هروی در تشکیل شرکت‌ها و بانک fiib نقش داشته است. همان طور که نماینده دادستان اشاره کرد، تخلفات بابک زنجانی از زمان همکاری با این دو نفر گسترش پیدا می کند.
وی گفت: این افراد از اضطرار مقامات کشور سوء‌استفاده کرده و بیش از دو میلیارد یورو را به غارت بردند. فلاح و بابک زنجانی با جعل سند و راه اندازی نرم افزار ساختگی، وانمود می کنند که وجوه حاصل از فروش نفت را به شرکت اچ کی واریز کردند.
صادقی قهاره گفت: شرکت نفت یک میلیارد و 420 میلیون یورو برای پرداخت به پیمانکاران به بانک اف آی آی بی تودیع می کنند که متهمان 600 میلیون یورو آن را با تبدیل ارز به ریال و به سختی به پیمانکاران پرداخت می کنند که خسارت جبران ناپذیری به کشور وارد می شود.
این وکیل دادگستری گفت: متهمان با تشکیل شرکت و بانک های صوری، ال سی صادر و آن را تایید می کردند. سپس اسناد جعلی را طراحی کرده و وانمود می کردند پول ها در حساب بانک اف آی آی بی موجود است.

هیچ نظری موجود نیست: