نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ تیر ۱۰, شنبه

بادهای ۱۲۰ روزه از سه‌شنبه ۶ تیرماه در شمال سیستان و بلوچستان شدت گرفته. این طوفان‌های گرد و غبار در زابل ظرف کمتر از پنج روز دستکم ۱۰۰۰ تن را راهی بیمارستان کرده است.
حرکت شن‌های روان در زابل/ عکس از مهین محمدزاده
مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل اعلام کرده که بیشتر مراجعه‌کنندگان دچار مشکلات قلبی، چشمی و تنفسی هستند. تا کنون ۱۶۳ تن از  مراجعه‌کنندگان به اورژانس‌های بیمارستانی در زابل بستری شده‌اند.
در چند روز گذشته تمامی مراکز درمانی زابل در آماده‌باش بودند و زندگی عادی در این شهر مختل شده بود.
زابل بیشترین آمار بیماری سل را در ایران دارد؛ سالانه در این منطقه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر به آمار مبتلایان به این بیماری افزوده می‌شود. مقامات دانشگاه علوم پزشکی زابل می‌گویند طوفان شن و ریزگرد در شیوع بیماری سل در منطقه سیستان نقشی اساسی ایفا می‌کند.
هواشناسی سیستان و بلوچستان هشدار داده بود که در پی وزش بادهای ۱۲۰ روزه، محتمل است شمال این استان با طوفان گرد و خاک و حرکت شن های روان مواجه شود. این بادها حدود ۷۰ تا ۸۵ کیلومتر بر ساعت سرعت داشتند.
وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان در تابستان‌ها رخ می‌‎دهد. اما گفته می‌شود در سال‌های گذشته مدت زمان وزش این بادها افزایش یافته است. علاوه بر این، خشکی تالاب نیز هامون بر شدت گرفتن طوفان گرد و خاک افزوده است.
مرکز پایش آلودگی هوای کشور اعلام کرده که میزان آلودگی هوای زابل در روزهای اخیر به سه برابر استاندارد سازمان جهانی بهداشت(WHO) رسیده است.
سال گذشته سازمان بهداشت جهانی بر اساس اندازه‌گیری ریزگردهای معلق در هوا، شهر زابل واقع در استان سیستان و بلوچستان را آلوده‌ترین شهر جهان معرفی کرده بود.

در همین زمینه

هیچ نظری موجود نیست: