نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ تیر ۱, پنجشنبه

حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در دیرالزور سوریه حامل پیام های هشدار دهنده برای برخی کشور ها و مخالفین جمهوری اسلامی می باشد. قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای مربوط به برنامه هسته ای ایران است که در ۹ ژوئن ۲۰۱۰ به تصویب این شورا رسید و تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه ایران برقرار کرد. بر اساس بخشی از این قطعنامه منع فعالیت‌های ایران در زمینه تولید موشک‌های بالستیک با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای و منع آزمایش‌های موشکی ایران که در آن از تکنولوژی بالستیک استفاده شده باشد از موارد مهم این تحریم ها می باشد.
ایران تاکنون بار ها مفاد این قطعنامه را زیر پا گذاشته و با دست زدن به آزمایشات موشکی باعث بروز واکنش های شدید آمریکا و متحدین غربی اش شده است. در پاسخ به این اعتراضات ایران همواره مدعی است که این آزمایشات را در آب و خاک کشورش و به هدف دفاع از کشور انجام می دهد.
این نخستین بار است که پس از جنگ هشت ساله با عراق، ایران از موشک های میانبرد بالستیک ولی بدون کلاهک اتمی برای کوبیدن اهداف نظامی و آن هم در خارج از خاک کشور استفاده می کند. به این ترتیب ایران یک بار دیگر پا را فراتر از مرز ها گذاشت.
ایران می تواند این بمباران موشکی را به حساب مبارزه با تروریسم بگذارد ، مانند عملیات انتقام جویانه ای که برخی از کشور های غربی پس از هر عملیات تروریستی در کشورشان رخ داده به بمباران مواضع داعش در سوریه و عراق اقدام کرده اند. بنابراین محکوم کردن ایران و واکنش علیه موشک پرانی سپاه پاسداران در این برهه از زمان حتی برای دولت دونالد ترامپ و اسرائیل نیز مشکل به نظر می رسد.
ایران قادر بود بجای پرتاب موشک از خاک ایران ، توسط نیروهای خود درخاک سوریه پاسخ محکمی به داعش دهد ولی حملات تروریستی به تهران که مسئولیت آن از سوی داعش پذیرفته شد، یک هدیه آسمانی بود که به دامن آقای خامنه ای فرو افتاد، و تبدیل به فرصتی طلایی برای خامنه ای، سپاه پاسداران و تندرویان حکومت اسلامی شد تا با یک حمله موشکی نمایشی خود را برابر تهدیدات روزافزون دولت دونالد ترامپ، اعراب و اسرائیل، قدرتمند نشان دهند و از سوی دیگر با پیش کشیدن خطر جنگ و در گیری با آمریکا، اسرائیل و اعراب بتوانند فضای سیاسی- اجتماعی- اقتصادی کشور را پس از انتخابات شیخ حسن روحانی هر چه بیشتر زیر نظر گرفته و امنیتی کنند.
پرتاب موشک های ایران به سوریه دهان کجی بزرگی به آقای ترامپ، سعودی ها و اسرائیل می باشد. خامنه ای و سپاه پاسداران با این عملیات، زیرکانه ضمن زیر پا گذاشتن مفاد قطعنامه شورای امنیت، توپ را به داخل زمین آقای ترامپ انداختند و از سوی دیگر پیامی به عربستان، شیوخ امارات عربی، اسرائیل و جنگ طلبان ایرانی مخالف رژیم اسلامی فرستادند تا آنان را از هزینه های سنگین جنگی خانمانسوز بترسانند.
موشک های ایران برای رسیدن به اهداف خود در سوریه به ناچار از آسمان کشورعراق و از روی پایگاه های نظامی آمریکا در آن کشور گذر کرده اند. عراق کشوری که ظاهراً یک حکومت مستقل دارد ولی تحت اشغال آمریکا می باشد و جمهوری اسلامی نیز دست بالایی در ارکان این کشور دارد.
خامنه ای، سپاه پاسداران و تندرویان رژیم، مجاهدین خلق، سلطنت طلبان و جدایی طلبان امیدوارند از این تنش ایجاد شده در شعله ور کردن یک جنگ در منطقه بهره ور شوند و هریک در راستای آرزو های خود به آتش این جنگ ایران ویران کن ! دامن خواهند زد. اما اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران با این اشخاص و گروه ها همسو نیستند و به هیچ روی خواهان جنگ و ناامنی منطقه نمی باشند.
نوزدهم ژوئن ۲۰۱۷

هیچ نظری موجود نیست: