نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ تیر ۸, پنجشنبه

واتیکان مقررات جدیدی را برای مقابله با کودک آزاری وضع کرد

واتیکان مقررات جدیدی را برای مقابله با کودک آزاری وضع کرد

به گفته مقام های واتیکان، آزار جنسی کودکان جنایت اخلاقی است
واتیکان مقابله با کشیشانی که کودک آزاری کرده اند را شدیدتر کرده است.
رویه جدید در پی انتشار تازه ترین بازنگری مقررات داخلی واتیکان و سند بحران کودک آزاری در کلیسای کاتولیک اتخاذ شده است.
در گامی جدید برای پایان دادن به رسوایی جنسی که در ماه های اخیر دامن گیر کلیساهای کاتولیک جهان شده است، به مقام های واتیکان دستور داده شده با سرعت بیشتری به پرونده های فوری رسیدگی کنند.
در همین حال به کسانی که ادعا کرده اند قربانی کودک آزاری بوده اند، فرصت بیشتری داده شده تا شکایت خود را ارائه کنند. اکنون آنها پس از رسیدن به سن هجده سالگی تا 20 سال فرصت دارند که پا پیش گذاشته و اعلام کنند مورد سوءاستفاده جنسی بوده اند.
بنا به مقررات جدید داشتن یا توزیع مطالب یا تصاویر پورنو از کودکان توسط کشیشان هم از منظر قوانین کلیسا و هم قوانین مدنی جرم محسوب می شود.
همچنین برای اولین بار آزار جنسی افراد معلول وارد حیطه قانونی شده است که تا کنون در مورد کودک آزاری مطرح بوده است.
هر چند مقررات جدید به طور ویژه از اسقف ها نخواسته موارد سوءاستفاده جنسی از کودکان را به پلیس و واتیکان گزارش کنند، سخنگوی واتیکان گفت این موضوع قبلا در دستور العمل کلیساها منظور شده است.
بازنگری جدید، که در 9 سال اخیر بی سابقه بوده است، همچنین شامل قسمتی می شود که می گوید منصوب کردن زنان به سمت کشیشی جنایتی بزرگ است.
پاپ تصمیم گرفته است گروه های کوچکی از زنان کاتولیک را که تلاش دارند در کشورهای مختلف از حق خود برای کشیش شدن دفاع کنند، سرکوب کند.
کلیسای کاتولیک استدلال کرده است که از آن جایی که حضرت مسیح مردان را به عنوان حواریون خود انتخاب کرده است، زنان قانونا نمی توانند کشیش شوند.
این در حالی است که کلیسای انجیلی و بسیاری از کلیسای های اصلاح طلب، زنان را به مقام کشیشی و حتی اسقفی منصوب می کنند.
اما مقام های واتیکان تاکید داشته اند که وارد کردن این موضوع در بازنگری مقررات به این معنی نیست که واتیکان تجاوزر جنسی کودکان را با کشیش شدن زنان به یک اندازه امری خطا می داند.
به گفته مقام های واتیکان، آزار جنسی کودکان جنایت اخلاقی است.

هیچ نظری موجود نیست: