نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ اسفند ۲۷, جمعه

اطلاعیه کم‌سابقه اسرائیل؛ 'به خاک سوریه حمله کردیم'

  • 17 مارس 2017 - 27 اسفند 1395
سوریه بارها اسرائیل را به حمله هوایی به خاک این کشور متهم کرده استحق نشر عکسGETTY IMAGES
Image captionسوریه بارها اسرائیل را به حمله هوایی به خاک این کشور متهم کرده است
در اقدامی کم سابقه، ارتش اسرائیل با صدور اطلاعیه‌ای تایید کرده که جنگنده‌های این کشور به چند نقطه در خاک سوریه حمله کرده‌اند. در مقابل ارتش سوریه هم ادعا کرده یکی از چهار جنگنده اسرائیلی را ساقط کرده است.
اطلاعیه ارتش اسرائیل بعد از آن صادر شد که در کرانه غربی و مناطق یهودی‌نشین صدای آژیر پرتاب موشک و بعد از آن صدای یک انفجار شنیده شد.
فرماندهی ارتش سوریه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده چهار جنگنده اسرائیل ساعت دو و چهل دقیقه صبح جمعه، هفدهم مارس، با عبور از حریم هوایی لبنان یک پایگاه نظامی را در پالمیرا، شرق حمص هدف قرار دادند.
به گزارش سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، ارتش این کشور "یکی از جنگنده‌های اسرائیل را در آسمان سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است."
اما اسرائیل ادعا می‌کند حملات موشکی سوریه را خنثی کرده و در این عملیات هیچ آسیبی به تجهیزات و نیروهای اسرائیلی وارد نشده است.
خبرنگار دفاعی بی‌بی‌سی می‌گوید حادثه اخیر نشان می‌دهد که میزان تنش‌ها میان دو کشور شدت گرفته است.
سرتیپ محمد عباس، عضو ارتش سوریه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران نیز منهدم کردم یکی از هواپیماهای اسرائیل را تایید کرده و گفته است که اهداف هواپیماهای اسرائیل در این حمله "محقق نشده" و جنگنده‌های اسرائیلی "مناطق کاملا خالی را هدف قرار دادند".
آقای عباس هدف از حملات هوایی اسرائیل را در راستای "طرح آمریکا برای آغاز پروژه تجزیه سوریه و منطقه" بر شمرده است.
پیش از این هم بارها گزارش شده که در جریان جنگ داخلی شش سال گذشته سوریه، اسرائیل کاروان‌های تسلیحات و مواضع نظامی را هدف قرار داده است. ارتش اسرائیل آن حملات را تایید یا تکذیب نکرده بود.
در یکی از تازه‌ترین رویدادها، اواخر دی ماه گذشته، سوریه ارتش اسرائیل به بمباران غرب دمشق و حمله مجتمع فرودگاه المزه متهم کرد.
اسرائیل گفته از همه ابزارهای موجود استفاده می‌کند تا نگذارد تسلیحات سوریه به نیروهای حزب‌الله لبنان برسد.
حزب الله لبنان متحد سیاسی بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه، است و در جریان جنگ داخلی از ارتش بشار اسد حمایت کرده است.
اسرائیل نگران آن است که در کشاکش جنگ داخلی سوریه، قدرت نظامی حزب‌الله لبنان افزایش یابد.
حدود دو سال پیش حمله‌ای در منطقه جولان به کشته شدن شش عضو حزب‌الله لبنان و یک فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد. منابع مختلف، اسرائیل را مسئول این حمله دانستند.

هیچ نظری موجود نیست: