نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ دی ۱۷, جمعه


دویچه وله : کارخانه "آزمایش" پس از ۶۰ سال تعطیل شد. کارخانه "ارج" نیز در یک قدمی تعطیلی قرار دارد. نابودی برندهای ایرانی که پیش از انقلاب اسلامی بنا نهاده شده بودند یکی پس از دیگری ادامه دارد.


مرگ کارخانه "آزمایش"
بالاخره پس از ماه‌ها تلاش برای سرپا نگه داشتن کارخانه لوازم خانگی "آزمایش"عباس هاشمی از مسئولان وزارت صنعت در گفت‌وگو با خبرگزاری "ایسنا" از تعطیلی کارخانه "آزمایش" خبر داد. کارخانه "آزمایش" با عمری بیش از ۶۰ سال پیش از انقلاب سال ۵۷ به دست محسن آزمایش بنا نهاده شد. با وقوع انقلاب اسلامی اموال محسن آزمایش مصادره شد.

"ارج" در یک قدمی تعطیلی
هر چند در ماه‌های اخیر بارها خبر تعطیلی کارخانه قدیمی "ارج" در رسانه‌های ایران انتشار یافته ولی عباس هاشمی از مسئولان وزارت صنعت می‌گوید "از بین رفتن کارخانه ارج را تحمل نمی‌کنیم". به گفته این مسئول وزارت صنعت در شرایط فعلی این کارخانه فعالیت چشم‌گیری ندارد.

"ارج" قدیمی‌ترین تولیدکننده لوازم خانگی ایران
کارخانه لوازم خانگی "ارج" در سال ۱۳۱۶ به دست خلیل ارجمند بنا نهاده شد. این کارخانه قدیمی‌ترین تولیدکننده لوازم خانگی ایران است. پیش از انقلاب اسلامی محصولات این کارخانه حتی به کشورهایی هم‌چون اردن صادر می‌شد.

«پارس الکتریک لانه کبوتران شده است»
مرگ برندهای ایرانی که پیش از انقلاب اسلامی بنا نهاده شده بودند یکی پس از دیگری ادامه دارد. "پارس الکتریک" که پیش از انقلاب نامی آشنا برای ایرانیان بود در سال‌های اخیر تا یک قدمی تعطیلی پیش رفته است. به عنوان نمونه این برند معروف ایرانی در سال ۱۳۹۰ تنها ۳۳ تلویزیون تولید کرده بود. پیش از این حسن روحانی گفته بود کارخانه پارس الکتریک به لانه کبوتران تبدیل شده است.

کفش ملی و فیل مغروری که حالا نوستالژی است
پیش از انقلاب کفش ملی یکی از معروف‌ترین برندهای ایران بود. روزگاری کفش ملی حدود ۱۱ هزار کارگر داشت. حالا اما با فروش ماشین‌آلات آن، بخشی از کارخانه به شرکت "سایپا" واگذار و بخش دیگر آن هم به انبار کفش تبدیل شده است.

"قطعه قطعه کردن خط تولید کفش بلا"
پیش از انقلاب کفش بلا دومین برند معروف تولید کفش ایران بود. وقوع انقلاب و مصادره کارخانه کفش بلا به دست انقلابیون آغاز مرگ کفش بلا را کلید زد. در سال‌های اخیر خط تولید این کارخانه قطعه قطعه شد و از برند کفش بلا تنها نام و نشانی باقی مانده است. مدیریت این برند اکنون در دست بانک ملی ایران است و تنها کفش‌های تولیدکنندگان خارجی و احیانا داخلی را در فروشگاه‌های بلا عرضه می‌کند.

"نساجی مازندران"
پیش از انقلاب اسلامی کارخانه‌های نساجی مازندران رونق داشت. از اعتراضات و اعتصابات کارگران نساجی مازندران که بگذریم، این عکس برای نشان دادن بلایی که بر سر نساجی مازندران آمده کافی است.

"هما عروس آسمان‌ها بود"
«گفت‌وگو از این دو عروسک نیست. بحث از عروس آسمان‌هاست. همه‌جا صحبت از هماست». این تبلیغ هما، هواپیمایی ملی ایران پیش از انقلاب اسلامی است.

روزگاری "هما" جزو معتبرترین ایرلاین‌های جهان بود. حالا اما به دلیل ناوگان فرسوده همین اواخر پس از مدت‌ها موفق شد از لیست سیاه امنیت پرواز اتحادیه اروپا خود را بیرون بکشد.

آینده ناروشن "هپکو اراک"
شرکت صنعتی هپکو اراک" در سال ۱۳۵۱ با هدف تولید ماشین‌آلات راه‌سازی به دست برادران رضایی بنا نهاده شد. در سال‌های اخیر تولیدات این شرکت بسیار کاهش یافته و خبرهای مختلفی از به فروش نرفتن محصولات آن منتشر شده است.

خودروی ایرانی که حوالی سال ۱۳۵۰ ساخته شده است
مرگ برندهای ایرانی که پیش از انقلاب اسلامی بنا نهاده شده بودند یکی پس از دیگری ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست: