نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ دی ۲۹, چهارشنبه

3700 دختر و 2 پسر کمتر از 15 سال عروس و داماد شدند!


 به گزارش ایسنا، احدجودی در جلسه شورای ثبت احوال استان گفت: 100 درصد وقایع چهارگانه را ثبت می کنیم و در رابطه با اختلافات آماری طلاق و ازدواج، سامانه ای توسط اداره ثبت اسناد راه اندازی شده و اختلافات آماری را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

وی افزود: در تمامی روستاها و مناطق مختلف نیز اطلاعات مربوطه اخذ و ثبت می‌شود. ثبت‌ یاران مردمی و مردم به صورت افتخاری کمک می‌کنند.

 وی با انتقاد از ارائه آمار طلاق از سوی دادگاه و سیستم قضایی، تصریح کرد: بهترین آمار در ارتباط با ازدواج و طلاق، آمار ثبت شده در اداره ثبت احوال است.

 مدیرکل ثبت احوال استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: افرادی که در سنین پایین‌تر و به عنوان مثال قبل از دانشگاه ازدواج کرده‌اند، ازدواج‌های موفق تری داشته‌اند.

 به گفته جودی؛ در9  ماه نخست سالجاری در استان آذربایجان شرقی، 52 هزار و 964 واقعه ولادت در استان ثبت شده که 71 درصد مربوط به مناطق شهری و 29 درصد مربوط به مناطق استان است .

جودی ابزار کرد: بیشترین میزان ولادت در سالجاری مربوط به تبریز، مراغه و ... و کمترین میزان ولادت نیز مربوط به شهرستان های ورزقان و خداآفرین است.

 وی تصریح کرد: بر اساس آمار سال 94، نرخ ولادت استان کمتر از متوسط کشوری بود و استان آذربایجان شرقی رتبه 21 کشوری را کسب کرد.

 وی میانگین سنی ازدواج آقایان در استان را 27 سال اعلام کرد و ادامه داد: میانگین سن ازدواج آقایان تبریزی در حدود 28.5 سال و بیشتر از میانگین استانی است و میانگین سنی ازدواج دختران نیز 22 سال است.

 بر اساس گفته جودی در 9 ماهه نخست سالجاری، سه هزار و 700 دختر کمتر از 15 سال و دو پسر کمتر از 15 سال در استان ازدواج کرده اند.

جودی ادامه داد: در 9 ماهه نسخت سالجاری، شش هزار و 734 طلاق در استان ثبت شده و در سال 94، میزان طلاق در این استان، کمتر از متوسط کشوری بود.

وی افزود: در حدود 50 درصد طلاق ها در 5 سال اول زندگی مشترک زوجین اتفاق می‌افتد.

هیچ نظری موجود نیست: