نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ تیر ۱, سه‌شنبه

توطئه ی دیگر: تماس خمینی با امریکا از طریق یک "کانال مخفی"!خمینی یک دست نشانده ی امریکا بود – سیبل ادموندز(Sibel Edmonds) در گزارش کوربت (Corbett Report)

لینک اوّل: (تاریخ انتشار 7 ژوئن 2016)
عنوان مطلب مندرح در این لینک:
توطئه ی دیگر: تماس خمینی با امریکا از طریق یک "کانال مخفی"
رئوس مطالب در این لینک:
  • امریکا طی سالهای گذشته دو رویکرد مهم تاریخ مدرن ایران را از سه رویکرد مورد بحث بوجود آورده است. یکی سرنگون کردن محمد مصدق نخست وزیری که از طریق دموکراتیک انتخاب شده بود در سال 1953 میلادی  overthrow of the democratically elected Prime Minister Mohammad Mossadegh و نصب نظام ترور و وحشت شاه (ونهایتا تبعید اوeventual exile).                                                                  
اما مدارکی که به تازگی منتشر شده ثابت می کند که امریکا نقش بزرگتری را در سومین رویکرد یعنی انقلاب اسلامی در سال 1979 به عهده داشته است.

این مدارک reported که هفته گذشته توسط سرویس فارسی بی بی سی BBC منتشر شد تأیید می کند که آیت الله خمینی در هفته های حیاتی ی پس از عزیمت شاه از ایران در روز 16 ژانویه 1979 میلادی در تماس مستقیم با رئیس جمهور جیمی کارتر بود و به رغم انکار شدید vigorous denial بوسیله دولت کنونی این مدارک نشان می دهد که خمینی برای بازگشت به ایران متکی به لحن آشتی جویانه ای شده بود. 
  • از جمله مدارکی که بی بی سی BBC به دست آورده است اینکه: خمینی در یک پیام به جیمی کارتر رئیس جمهور امریکا نوشته بود " ما با امریکا سر هیچگونه خصومت نخواهیم داشت"
  • در این مدارک توسط بی بی سی BBC همچنین منتشر شده است که خمینی درتماس مستقیم خود با جیمی کارتر خاطرنشان نموده بود که " صدور نفت همچنان بعد از برقراری جمهوری اسلامی  ادامه خواهد داشت"

و لینک دوّم:
عنوان مطلب مندرح در این لینک:
خمینی یک دست نشانده ی امریکا بود – سیبل ادموندز(Sibel Edmonds) در گزارش کوربت (Corbett Report)
رئوس مطالب مورد بحث در این ویدئو:
  • جیمز کوربت از پایگاه معتبر کوربت ریپورت داتکام  www.corbettreport.com   خطاب به سیبل ادموندز در رابطه با انقلاب ایران می گوید "شاید شما که خود عملا در جریان آن انقلاب زیسته اید بتوانید بگوئید چرا انتشار اطلاعات جدید اهمیت دارد، و چه چیزی بر آنچه از پیش می دانستیم افزوده شده است؟"
  • سیبل ادموندز پاسخ می دهد " به این دلیل که من در آن دوران در ایران بودم. پدرم یک فعال سیاسی بود. او در انقلاب شرکت داشت. او مرا با خود به تظاهرات می برد. او مرا به آنچه را که به جعه سیاه معروف شد نیز برده بود. من نه سال و نیمه بودم. پدرم در دانشگاه کار می کرد. بسیاری از کسانی که در آن محیط کار می کردند در امر ب پا ساختن و اداره کردن تظاهرات مردم علیه نظام سلطنت و شاه شرکت داشتند. این تصور غلطی است که کسی بگوید مردم برای برقراری جمهوری اسلامی دست به انقلاب زدند؛ این حرف زاده تبلغات غلط وسائل ارتباط جمعی غرب و دولت امریکاست. این انقلاب از چندین و چند سال پیش خصوصا از زمانیکه محمد مصدق نفت را ملی کرد و قصد داشت سیستم دولت ملی و منتخب مردم را پیاده کند آغاز شده بود. امریکا و دیگر دولت ها از جمله انگلستان که مثل زالو و کرم، خون ایران را می مکیدند گفتند نه، نمی توان اجازه برقراری ی دموکراسی را در ایران داد. لذا کودتا کردند و شاه را بر صندلی قدرت نشاندند. ناگفته نماند که اسرائیل و صیهونیست ها نیز در این ماجرا نقش مهم و ید طولائی داشتند . . .  
  • سیبل ادموندز کمی بعد چنین ادامه می دهد که در آن دوران گروه های مهمی نظیر کمونیست ها که به دنبال مدل اتحاد جماهیر شوروی بودند، سوسیالیست های میانه رو، مجاهدین خلق(MEK) که من آن ها را وییردو( Weirdo) می نامم (توضیح: وییردو به کسی می گویند که رفتار و کردارش به نحو مسخره ای غیرعادی است) به آنها اسلامیست های کمونیست هم می گویند و من نمی دانم چگونه ممکن است این دو یعنی اسلام و کومونیسم  در هم آمیزند. بالاخره این گروه ها پس از سالهای دراز تصمیم گرفتند اختلافاتشان را کنار بگذارند تا برای کنار گذاشتن شاه با هم متحد شوند و بعد از رفتن شاه تکلیف را برای آینده روشن نمایند. البته می دانیم که همیشه این گفتنش آسان تر از عمل کردن آن  در اینگونه موارد است . . . .
  • سیبل ادموندز در جای دیگر می گوید در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون بود که قرار شد هر سی سال یا هر چهل سال اسناد طبقه بندی شده فاش گردد. اما باید توجه داشت که کسی چه میداند اسناد طبقه بندی شده در هر مورد دارای چه حجم و چه میزانی بوده است و کسی چه می داند که تاریخ طبقه بندی شدن هر مدرک چه زمانی بوده و در نتیجه سی سال از آن تاریخ مبهم گذشته یا نگذشته است. مگر کمیته ای وجود دارد که بر اینهمه مدرک و اجرای چنین قانونی در رابطه با فاش شدن آنها نظارتی داشته باشد؟. لذا درباره این مدارکی که درباره ایران و تماس خمینی با پرزیدنت کارتر منتشر شده سوآل من این است که چرا حالا این مدارک را فاش کرده اند؟ مثلا چنانچه این مدارک را اکنون منتشر نمی کردند چه کسی خبردار می شد که زمان انتشار مدارکی با چنین اهمیت فرا رسیده است؟.
  • سیبل ادموندز در ادامه می گوید کسانی و یا گروهی که در سی آی اِ CIA و یا به طور کلی در دولت امریکا تصمیم گرفته اند چنین مدارک مهمی را حالا  منتشر کنند به طور قطع خوب می دانند که انتشار این مدارک دارای چه تأثیری در درون جامعه ایران خواهد بود. این ممکن است برای مردم امریکا اهمیتی نداشته باشد و از این گوش بشنوند و از گوش دیگر خارج کنند، اما همین حالا که ما مشغول ضبط این ویدئو هستیم در ایران مسائل بزرگی با توجه به وجود اینترنت و توئیتر در جریان است. همه کس اکنون در ایران به این امر واقف است که ملاهائی که در ایران دائم فریاد می زدند مرگ بر شیطان بزرگ فقط برای نمایش بوده است. مردم بوی تعفن را از رژیم کنونی به خوبی حس خواهند کرد. سیبل ادموندز چنین ادامه می دهد که او طی چندسال گذشته بارها گفته است سوریه و یمن سهم اوباما بوده است و ایران سهم دولت بعد ی خواهد بود. واقعا چه کشوری در منطقه مانده است که امریکا در آن دخالت عمیقی نکرده باشد؟. این فقط ایران است. ایران مانده است برای دولت بعدی که ممکن است هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ باشد که بهار عربی را درباره ایران زنده کنند.
  • سیبل ادموندز به نکته مهم دیگری اشاره می کند که قریب چهارده پانزده سال پیش،  زمانیکه درمورد پرونده سیاسی خود با یک جمعی از وکلای دادگستری کار می کرده است با یک کارآگاهی آشنا شده که او قبلا در زمان شاه برای سازمان سیا در ایران کار می کرده است. او نیز مثل سیبل ادموندز به فارسی صحبت می کرده است. وی درباره جریان گروگان گیری ی سفارت امریکا در ایران توسط دانشجویان خط امام چنین اظهار داشته است:
یکروز درست پنج روز قبل از آغاز جریان گروگانگیری بود که ناگهان تلگرامی از امریکا به دستمان رسید که در آن تأکید شده بود باید بلافاصله ایران را ترک گوئیم. به ما و تمام اعضای مهم سفارت در ایران که به نحوی با وزارت امور خارجه و سازمان سیا وصل بودیم گفته بودند فورا بروید به مصر به تونس به اندونزی و یا هرجائی که دلتان می خواهد. به امریکا هم تا زمانیکه مأموریت جدید شما ابلاغ نشده باز نگردید. در نتیجه فورا ما ایران را ترک کردیم و فقط کارکنان دفتری سفارت در ایران باقی ماندند. با این ترتیب حتا جریان گروگانگیری نیز از پیش بین خمینی و دولت کارتر طرح ریزی شده بود. بنابراین، کمترین شکی برای من وجود ندارد که مدارک منتشره از سوی دولت امریکا واقعی است. سوآل مهم من فقط این است که چرا؟ چرا حالا این مدارک را منتشر کرده اند؟. من مطمئن هستم که:
آی مردم؛
"بهار ایرانی" به زودی فرا خواهد رسید.

  • عجیب است که در رابطه با انتشار این مدارک، در وسائل ارتباط جمعی امریکا تاکنون هیچ خبری و  یا  اثری نیست. نه خبر را منتشر ساخته و نه تعبیر و تفسیری از آن به چشم می خورد!. این خود دلیل دیگری است که نشان می دهد این مدارک و آنهم فقط همین بخش از آن را بی سر وصدا به قصد انتشار در ایران برای انجام برنامه ویژه ای در این زمان انتشار داده اند.  نخواسته اند در امریکا سر و صدائی راه بیافتد. فقط یکی دو رسانه آن را بدون کمترین تعبیر و یا تفسیری متذکر شده بودند و دیگر هیچ!. انتشار چنین مدارکی که دارای اهمیت بی اندازه است می بایست در سی ان ان CNN، ان بی سی NBC و غیره منتشر می شد، مثلا جا داشت با پسر شاه مصاحبه بکنند و نظرش را در اینمورد بخواهند، اینها همه دلالت دارد بر اینکه هدف اصلی فقط مردم ایران بوده اند ولاغیر!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
      
در پایان، اینجانب محمد حسیبی، نگارنده ی ترجمه و تلخیص مطالب نوشته شده و یا گفته شده دردولینک بالا احساس می کند از آنجا که نوشتار بالا را به دلیل اهمیت و لزوم انتشار آن به طور خلاصه و با فوریت خدمت یکایک شما هم میهنان ارائه نموده است ضرورت دارد (1) خود به اصل نوشتار و گفتار با کلیک کردن روی لینک ها مراجعه فرمایید. (2) این نوشتار را برای دیگر هم میهنانی که آن را دریافت نکرده اند بفرستید. (3) مصائب، مشکلات، خونریزی های "بهار عربی"  را در ذهن خود زنده کنید و درنتیجه، در برابر آغاز "بهار ایرانی"  با تمام قوا بایستید. (4) نظام نحس جمهوری ولایت مطلقه فقیه باید فقط به دست توانای مردم ایران نابود شود نه با دسیسه دیگری از سوی سیاستمداران امریکا و دستیاران دیگرشان در کشورهای غرب. بس استآوردن و بردن رضاشاه توسط بیگانگان که به دستور اربابان خود انقلاب مشروطیت را نابود کرد. بس است سرنگون شدن دکتر محمد مصدق و دولت قانونی و محبوب وی توسط امریکا و دیگر کشورهای غرب. بس است برنشاندن محمد رضا شاه خائن بر صندلی قدرت و چاپیدن اموال و ثروت عمومی مردم ایران توسط او و خاندان فاسد او. بس است به بیراهه کشاندن انقلاب بزرگ اخیر مردم ایران که خمینی نوکر صفت را با حیله و نیرنگ بر گرده مردم ایران سوار کردند. بس است بس است بس است.
اینک نوبت به ما مردم ایران رسیده است که با استفاده از اینترنت و دیگر وسایل مدرن رسانه ای اختیار ایران را به دست خود بگیریم و "بهار ایرانی"  را چنان که خود می خواهیم و خود میدانیم آغاز نمائیم. به آن "بهار ایرانی" که دشمنان دیرین میهن و مردممان قصد دارند برایمان بیاورند نه بزرگ بگوئیم و آنها را از عادت پست دخالتجویانه در کشورمان برحذر داریم. اینک، بی شک، نوبت به مارسیده است.        

هیچ نظری موجود نیست: