نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه


برگزاری جلسه دوم بازپرسی محمود معصومی و انتقال به بند ۲-الف زندان اوین

خبرگزاری هرانا – محمود معصومی دانشجو و از بازداشت شدگان تجمع مقابل لاستیک دنا که به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود، صبح امروز در جلسه دوم بازپرسی در دادسرای شهید مقدس اوین با صدور قرار بازداشت دوماهه به بند ۲-الف سپاه پاسداران در این زندان منتقل شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه تعدادی از هواداران محمدعلی طاهری، موسس گروه موسوم به عرفان حلقه در تجمعی مقابل ساختمان لاستیک دنا بازداشت شدند. محمود معصومی یکی از این بازداشت شدگان بود که روز شنبه بیست و پنجم ماه جاری در جلسه اول بازپرسی در دادسرای شهید مقدس زندان اوین علی‌رغم صدور کفالت برای آزادی به زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شد.
یکی از نزدیکان آقای معصومی در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: “امروز صبح با تماس محمود، خانواده و دوستانش متوجه شدند از زندان فشافویه برای جلسه دوم بازپرسی به دادسرای شهید مقدس منتقل شده و قرار است پرونده اش به  اطلاعات سپاه داده شود.”
این منبع با اعلام این‌که اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» عمده ترین اتهام وی بوده خاطرنشان کرد: “در جلسه دوم بازپرسی برای محمود قرار بازداشت دوماهه صادر شده و سپس وی را به بند ۲-الف سپاه در زندان اوین منتقل کرده‌اند.”
شایان ذکر است، آقای محمود معصومی متولد  ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۷۴ و دانشجوی مکانیک هواپیما در تهران است.
هرانا در گزارشی اعلام کرده‌بود روز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه نیروهای امنیتی و پلیس از تجمع هواداران محمدعلی طاهری در مقابل ساختمان لاستیک دنا ممانعت کرده و تعدادی از حاضرین را دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل کردند.
اسامی تعدادی از بازداشت شدگان عبارت است از شبنم عزیزپور، فرهاد غلام پور، سعید شیر محمدی، علی درباری، پدرام پارسا، محمد تقی نسب، بهرام لطیفی، فاطمه لطیفی و سینا احسن.
محمد علی طاهری، موسس «عرفان حلقه» که در تاریخ ۱۴ اردبیهشت ماه ۱۳۹۰ بازداشت شد به اتهام های توهین به مقدسات، اتهام فعل حرام و رابطه نامشروع و به دلیل «تماس با مچ دست زن نامحرم در زمان عمل فرادرمانی» و به اتهام دخالت در امر پزشکی، تحصیل مال نامشروع و توزیع آثار سمعی– بصری و استفاده غیر مجاز از عناوین علمی پزشکی جمعا به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۹۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.
آقای طاهری در تابستان ۱۳۹۳ مجددا به اتهام مفسد فی الارض که قبلا در پرونده اش بررسی شده بود، بازجویی شد. دادگاه او برای این اتهام در اسفند ماه ۱۳۹۳ برگزار شد و در نهایت در خرداد ماه ۱۳۹۴ به این اتهام از طریق منحرف کردن افراد به اعدام محکوم شد. وکلای او به این حکم اعتراض کردند.
سعید خلیلی، یکی از وکلای آقای طاهری روز ۲۹ آذر ماه از نقض حکم اعدام موکلش در شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور نقض و ارسال آن به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای رسیدگی مجدد خبر داد.
به تازگی تمدید بازداشت موقت محمد علی طاهری به مدت دو ماه دیگر در تاریخ ۱۳ اردبیهشت ماه از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به محمود علیزاده طباطبایی، یکی از وکلایش ابلاغ شد.

هیچ نظری موجود نیست: