نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۵, شنبه

آتش‌نشان‌ها تماشا کردند،مردم مادر باردار و کودک خردسال را از طبقه دوم ساختمان سوزان نجات دادند 


فیلم


ناطران (رادیو فرانسه) 23  اردیبهشت observers.rfi.fr : آپارتمان در حال سوختن در آتش است و یک زن باردار و پسربچه ۱۱ ساله‌اش در طبق دوم ساختمان گیر افتاده‌اند. دود سیاه و غلیظ از هر سو فوران می‌کند اما چند مرد موفق می‌شوند این قربانیان را پیش از سوختن در آتش نجات دهند.

آپارتمان در حال سوختن در آتش است و یک زن باردار و پسربچه ۱۱ ساله‌اش در طبق دوم ساختمان گیر افتاده‌اند. دود سیاه و غلیظ از هر سو فوران می‌کند اما چند مرد موفق می‌شوند این قربانیان را پیش از سوختن در آتش نجات دهند.

این اتفاق روز دوشنبه گذشته در "نسیم شهر"از شهرهای فقیر حومه تهران رخ داده است، حادثه‌ای که در نگاه اول به نظر می‌رسد می‌تواند هر روز در نقطه‌ای از دنیا رخ دهد. اما با نگاهی دقیق به ویدئوی آماتوری که از سوی "شهروند-خبرنگاران"از این اتفاق رخ داده است می‌توان متوجه جزئیات عجیبی در این حادثه شد.
به رغم حضور دو خودروی آتش‌نشانی در صحنه، در ویدئوی منتشر شده اثری از حضور هیچ آتش‌نشانی دیده نمی‌شود.


طبق اخبار رسانه‌های محلی و ویدئوی منتشر شده از حادثه، هر دو قربانی آتش‌سوزی نیز توسط مردم عادی نجات پیدا کرده‌اند.

در ثانیه ۵۱ ویدئو می‌توان دید که مردم با استفاده از طنابی که از پشت‌بام ساختمان آویزان کرده‌اند و یک نردبان بلند، موفق می‌شوند یکی از قربانیان حادثه را نجات داده و به بیرون از آپارتمان منتقل کنند. در همین لحظات یک جرثقیل نیز وارد میدان می‌شود. افراد سعی می‌کنند با آویزان شدن از این جرثقیل خود را به طبقه دوم ساختمان برسانند.

در دقیقه چهار ویدئو به ناگهان دود شدت زیادی می‌گیرد تا جایی که مرد جوانی که با آویزان شدن از جرثقیل سعی می‌کند قربانی باقی مانده در ساختمان را نجات دهد، منصرف می‌شود. اما این پایان ماجرا نیست، مردی قوی‌هیکل در این لحظات داوطلب می‌شود و خود را با جرثقیل به طبقه دوم ساختمان می‌رساند. او موفق می‌شود با چند ضربه پنجره طبقه دوم را به کلی از جا دربیاورد. در این لحظه ویدئو تمام می‌شود اما بر اخبار رسانه‌های محلی او موفق می‌شود قربانی دوم را نیز از آتش نجات دهد و این آتش‌سوزی بدون تلفات جانی به پایان رسیده است.

اما سؤال اصلی همچنان باقی است:"در این لحظات بحرانی آتش‌نشانان کجا بودند؟"

نردبان نداشتند، خودروها هم خراب بودند

به گزارش رسانه‌های محلی "نسیم شهر"، به گفته مردم محلی آتش‌نشان‌ها حتی نردبان نیز همراه خود نداشته‌اند و خودروی آنها نیز با مشکل فنی مواجه بوده است.
یک وبلاگ محلی به نقل از هادی غنی سرپرست آتش‌نشانی "نسیم‌شهر"نوشته است:"آتش نشانی باید بر حسب تجربه و عملی باشد اما به دلیل نبود بودجه لازم و امکانات کافی متأسفانه آتش‌نشانی نسیم‌شهر از این مورد غافل است و به صورت تئوری با نیروهای خود کار می‌کند که این خود باعث می‌شود نیروی متخصص و مفید کم‌تری را در بدنه آتش‌نشانی داشته باشیم."او همچنان ادامه داده است:"اگر به همین روال پیش برویم باید شاهد مرگ همشهریان باشیم که من امیدوارم با تدبیر هر چه سریع‌تر مسئولین این امر برطرف شود تا ما نیز بتوانیم به خوبی به وظایف خود عمل کنیم."
 

هیچ نظری موجود نیست: