نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ فروردین ۱۶, دوشنبه

۱۰ روحانی زندانی در «بند ویژه روحانیت» زندان اوین چه کسانی هستند؟

آمدنیوز - گروه حقوق بشر: یکی از منابع خبری «آمدنیوز» در دادسرای ویژه روحانیت، خلاصه‌ای از پرونده ۱۰ زندانی محبوس در بند ویژه روحانیت زندان اوین را برای این پایگاه خبری ارسال کرده که متعاقبا در پی می‌آید.
توضیح آن‌که «دادسرای ویژه روحانیت» و «بند ویژه روحانیت زندان اوین» مدت طولانی است که به دلیل شرایط امنیتی سنگین حاکم بر آن، در بایکوت خبری رسانه‌ها به سر می‌برد و مطبوعات به دلیل عدم دسترسی رسانه‌ای، نمی‌توانند اخبار این بند و این دادگاه را به جز در موارد خاص منتشر نمایند.
ac47ce664cd2b4.jpg
اسامی‌ای که در پی می‌آید، با توجه به «حقوقی» بودن پرونده‌های‌شان از سوی محاکم قضایی ویژه روحانیت، در بند ویژه روحانیت زندان اوین با «حبس‌های سنگین» و یا «بلاتکلیفی طولانی‌مدت» به سر می‌برند و همگی آنان با «اتهامات مالی» مواجه هستند.
۱- سیدتقی آقا براری: زمین خود را فروخته و حتی انتقال رسمی هم داده است، علی‌رغم این‌که اداره ثبت اسناد تایید کرده که زمین متعلق به وی بوده و شاکی آن فردی «نزول‌خوار» است، اما دادسرای ویژه روحانیت برای وی قرار قضایی ۲ میلیاردی صادر و مدت ۱۰ سال است که در زندان اوین به سر می‌برد.
۲- محمدرضا هادی‌زاده: نامبرده شرکت و موسسه فرهنگی داشته که کتاب احادیث و قرآن منتشر می‌کرده است. علی‌رغم این‌که از شاکی طلب‌کار بوده، اما آن‌ها با اعمال نفوذ در دادسرای ویژه روحانیت هم وی را محکوم نموده‌اند و هم ملکش توسط شاکی مورد تخریب قرار گرفته است. شاکی ضمن تصرف عدوانی ملک، تمامی اسناد دفاعیه وی را ربوده، ولی دادسرای ویژه روحانیت و خصوصا دادستان آن، «محمد موحد سلیم آبادی» از شکات این پرونده حمایت می‌کند.
۳- علی خدابنده: گفته می‌شود افراد دیگری که جزو مسئولین بوده‌اند، تخلفات مالی بزرگی را مرتکب شده‌اند، ولی دادسرای ویژه روحانیت چون قدرت یا جرات برخورد با آنان را ندارد، حکم حبس سنگین ۲۰ ساله را برای وی صادر و او را قربانی کرده است.
۴- امیر اطاعتی: بر اساس این گزارش، او طی قرارداد رسمی برای اداره اوقاف آشپزی می‌کرده که توسط شکات به دادسرای ویژه روحانیت احضار می‌شود. علی‌رغم این‌که اداره اوقاف اعتراف به بدهی ۵۵۰/۰۰۰/۰۰۰ خود می‌نماید، ولی دادسرای ویژه، متهمین را به حبس محکوم می‌کند. این در حالی است که قرارداد فی‌مابین و کاری آن‌ها کاملا حقوقی بوده است.
۵- سید شمس‌الله حسینی اردستانی: مدیر موسسه حقوقی که شکاتش به «محمد تمدن» وکیل دادگستری، «عبدالله بختیاری» و «حسین داستان» پول داده‌اند، ولی دادیار شعبه ۴، با توجه به قرارداد حق‌الوکاله و حقوقی بودن پرونده، مدت یک‌سال است وی را بلاتکلیف در زندان نگه‌ داشته و حق دفاع را عملا از وی «سلب» است. «حیدری» دادیار شعبه ۴ و «حسین طیب» دستیار دادیار ضمن تبانی با شکات پرونده می‌گویند: «باید ادعای شاکی را جامه عمل بپوشانی». «حسینی اردستانی» به اتهام بدهکاری به «شکات ساختگی» که بعضا هیچ طلبی هم ندارند، مدت ۳ ماه را در سلول انفرادی سپری نموده و اتومبیل «تویوتا کمری» او که در زمان بازداشت سوار بر آن بوده، توسط دادیار شعبه ۴ دادسرای ویژه روحانیت، به شخص ثالثی که از وی طلب‌کار نیز نبوده، واگذار شده است. تمامی تلاش‌ها و مکاتبات این زندانی محبوس در بند ویژه روحانیت زندان اوین تاکنون بی‌اثر مانده و باعث تهدید روزافزون وی نیز گردیده است. بر اساس این گزارش، در مدتی که «اردستانی» در زندان انفرادی بوده، افرادی به نام‌های «احمد خضری نمینی» و «نادر حفیظی» با اعمال نفوذ و اطلاع از وضعیت وی، به درب منزلش مراجعه و با قول آزادی او به همسرش، جمعا مبلغ ۱۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان پول گرفته و دادسرای ویژه هم علی‌رغم اطلاع، به این موضوع رسیدگی نکرده است.
۶- مجید خزایی: وی بابت فروش ملک همسرش که ارتباطی با وی نداشته در بازداشت به سر می‌برد. شاکی وی با اعمال نفوذ در شعبه ۴ دادیاری ویژه روحانیت، او را تحت پیگرد قرار داده است. شاکی به صراحت وی را تهدید می‌کند که «هم زمین‌ات را توقیف می‌کنم و هم پولش را پس می‌گیرم». بر اساس این گزارش، دادیاری شعبه ۴ ویژه روحانیت در مدت حبس «خزایی»، حتی اجازه حضور در عروسی دخترش را به او نداده است.
۷- سلیمی خورشیدی: گفته می‌شود به خاطر شکایت واهی فردی خلاف‌کار به «کلاهبرداری» متهم و دادیار شعبه ۴ برای وی قرار سنگین قضایی صادر نموده است. این در حالی است که دادیار شعبه ۴ از وی وثیقه نیز قبول نکرده است. بر اساس این گزارش، اتومبیل BMW «سلیمی خورشیدی» در پارکینگ دادسرای ویژه روحانیت مورد دستبرد قرار گرفته و وسایل زینتی و قیمتی داخل آن به سرقت رفته است.
۸- غلامرضا علیزاده: با این اتهام که از هم‌شهری‌اش در دفتر اسناد رسمی، وکالت گرفته، مورد بازخواست واقع شده و توسط دادیار شعبه ۴ ویژه روحانیت، مورد بازجویی و به حبس محکوم شده است. نوع وکالت و وظایف وی در آن، اعلام نشده است.
۹- عباس اسماعیل شعار: به اتهام عدم پرداخت «نفقه»، به تحمل ۲۷ ماه حبس محکوم شده است. گفته می‌شود این حکم در تاریخ قضایی ایران بی‌سابقه است. وی در مجموع به دلیل شکایات متعدد همسرش و همراهی دادیاری شعبه ۴ ویژه روحانیت با شاکیه، به ۹ سال حبس محکوم گردیده است.
۱۰- سیدمحسن علاقمند: گفته می‌شود مدیران موسسه مالی از مردم مبالغی را دریافت کرده‌اند و حتی فیش‌های واریزی مردم نیز به نام موسسه بوده، اما چون رییس موسسه «ارتباط قضایی مطلوبی» با مدیران قضایی دارد، تنها به خاطر رویت «علاقمند» در آن موسسه مالی، نامبرده محکوم به ۸ سال حبس و رضایت شکات محکوم گردیده و بدین‌وسیله رییس موسسه از تعقیب قضایی گریخته است.
گفتنی است روز ۱۲ فروردین‌ماه وب‌سایت سحام ضمن انتشار نامه‌ای از «حسین غلامی آذر» وکیل بند سابق ویژه روحانیت زندان اوین خطاب به محمدجواد لاریجانی، از شرایط اسف‌ناک این بند امنیتی پرده برداشته است.

«غلامی آذر» در بخشی از نامه خود خطاب به جواد لاریجانی رییس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه آورده است: «شما که به تمام سازمان‌های بین‌المللی از جمله حقوق‌ بشر خط می‌دهید و آن‌ها را متهم به دروغ‌گویی می‌نمایید، همین بغل گوش‌تان زندان اوین؛ در گوانتانامو نیز چنین رفتار وحشیانه‌ای دیده نمی‌شود که شخصی را بدون دلیل به تخت ببندند، بدون آن‌که سابقه بیماری حتی از نوع سرما خوردگی داشته باشم و به زور قرص بخورانند و آمپول تزریق کنند، برای این‌که بر علیه دادسرای ویژه حرف نزنم و نگویم که نگذاشتید وکیل بگیرم و نتوانستم از حق خودم دفاع کنم، تمام بدنم را بی‌حس می‌کنند و طبق اقرار یکی از اعضای تیم پزشکی زندان، که گفت: نهایت مثل «هنرور شجاعی» سکته می‌کنم که نتوانم حرف بزنم. جناب مدافع حقوق بشر؛ فاین تذهبون؟؟»

هیچ نظری موجود نیست: