نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ فروردین ۲۹, یکشنبه

پدر ستایش: دختر شش ساله‌ام برای خرید بستنی رفت و هرگز بازنگشت


شیرآقا قریشی، یک پناهجوی افغان مقیم شهرستان ورامین از توابع استان تهران می‌گوید دختر شش ساله‌اش از سوی پسر نوجوان همسایه‌اش ربوده شده و به شکل فجیعی به قتل رسیده‌ است.
آقای قریشی در گفت‌‍وگویی با بی‌بی‌سی گفت ستایش که ۶ سال داشت، یکشنبه هفته پیش ۲۲ حمل/فروردین برای خرید بستنی/آیسکریم به مغازه نزدیک منزلشان رفته بود و از آنجا دیگر هرگز به خانه باز نگشت.
او گفت که یک روز بعد از مفقود شدن دخترش، پلیس به او اطلاع داد که پسر نوجوانی‌ که در همسایگی‌شان زندگی می‌کرده دخترش را ربوده و به قتل رسانده‌ است.
آقای قریشی در مورد دستگیری فرد مظنون به قتل ستایش گفت: "ساعت نه شب دوشنبه ۲۳ حمل/فروردین بود که قاتل را دولت جمهوری اسلامی ایران دستگیر کرد. پلیس دو طرف کوچه را بست، مردم را متفرق کرد، درهای خانه را بست و او را دستگیر کرد و با جنازه از خانه‌اش آورد بیرون."
پدر ستایش داستان مفقود شدن دخترش را این‌گونه توضیح داد: "ساعت یک دخترم از خانه رفت بیرون. رفت سر کوچه که آنجا یک مغازه است تا یک بستنی بگیرد. وقتی بستنی را گرفت و برگشت، ده متر نارسیده به خانه، این قاتل بچه را گرفته. حالا نمی‌دانم که چه جوری گرفته و برده خانه. بعد از بیست دقیقه نیم ساعتی، مادرش متوجه شده که بچه نیست. بعد به من زنگ زد که ستایش به خانه نیامده و توی کوچه هم نیست. من هم از سرکار برگشتم خانه و بچه هنوز پیدا نشده بود."
او در مورد تلاش‌های خودش و خانواده‌اش برای یافتن ستایش گفت: "خوب بچه پیدا نشد. من هم هر چه با خانواده گشتیم، پیدا نشد. حادثه را به کلانتری/پلیس گزارش دادیم. پلیس گفت یک ساعت دیگر هم بگردید، ممکن خانه دیگر اعضای خانواده رفته باشد. ما یکی دو ساعت دیگر باز هم گشتیم. نزدیک غروب شده بود. بعد رفتم کلانتری و آنجا هم گزارش مفصل دادم و گفتند باید بروی دفتر آگاهی که البته آنجا هم ناوقت شده بود و گفتند فرد مسئول نیست و فردا ساعت هشت بیا که کارت را انجام بدهیم."
آقای قریشی در تماسش با پلیس و ثبت پرونده در کلانتری گفت: "ساعت هشت صبح رفتم آگاهی و پرونده هم تشکیل شد و پلیس گفت حالا شما هم دنبالش باشید و ما هستیم. ما هم با خانواده هر چه کوچه و خیابان، همسایه و همه جا و همه چیز را سراغ گرفتیم، هیچ کسی اصلا خبری نداشت."
او گفت که بعد از آن اعلامیه مفقود شدن ستایش را در ورامین، قرچک، خیرآباد، گل‌تپه و محلات اطراف ورامین پخش کرد و همه‌ خانواده‌اش منتظر بودند تا خبری از سرنوشت دخترشان بشنوند.
آقای قریشی گفت که پلیس به او گفته که فرد مظنون به قتل دخترش ظاهرا پس از ربودن و کشتن ستایش با دوستش تماس می‌گیرد تا در انتقال جسد به او کمک کند اما دوستش حادثه را بلافاصله به پلیس اطلاع می‌دهد و پلیس فورا اقدام به دستگیری مظنون به قتل می‌کند.
آقای قریشی به نقل از پلیس گفت که "قاتل" به جرمش اعتراف کرده و به گفته آنها علایم سوختگی بر اثر اسید بر روی جسد ستایش دیده می‌شد.
منابع رسمی و پلیس ایران تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.
در برخی رسانه‌های ایرانی گزارش شده که فرد مظنون پیش از قتل و اسیدپاشی به ستایش، به او تجاوز کرده است اما آقای قریشی گفت که در این مورد منتظر گزارش پزشکی قانونی/طب عدلی است که تاکنون به دستش نرسیده است.
به نوشته رسانه‌های ایرانی فرد مظنون ۱۷ سال دارد و شهروند ایران است.
آقای قریشی گفت که مراسم تدفین و فاتحه‌خوانی ستایش انجام شده است.
خبرگزاری فارس گزارش داده است که پیکر ستایش در امامزاده «طاهر مطهر» به خاک سپرده شد.
به نوشته فارس، "در پی وقوع حادثه هولناک قتل ستایش قریشی در منطقه خیرآباد شهر ورامین، تعدادی از مقامات ایرانی و افغان با حضور در منزل پدر ستایش، با خانواده و بازماندگان وی ابراز همدردی کردند."
براساس این گزارش بسیاری از مقامات افغان از جمله احمد نصیر نور، سفیر افغانستان در ایران، و رایزن فرهنگی این سفارت نیز با حضور در منزل این خانواده ابراز همدردی کرده‌اند.
این موضوع در شبکه های اجتماعی و در میان کاربران افغان و ایرانی این شبکه ها نیز بازتاب گسترده ای داشته است.
Image captionاحمد نصیر نور، سفیر افغانستان در ایران، و رایزن فرهنگی این سفارت نیز با حضور در منزل خانواده قریشی با آنها ابراز همدردی کرده‌ اند.

هیچ نظری موجود نیست: