نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ فروردین ۱۷, سه‌شنبه



 معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کشور گفت: در برخی استان‌ها به ازای هر ۱۰۰ ازدواج، ۳۷ طلاق و متاسفانه در برخی از شهرها هم به ازای هر ۱۰۰ ازدواج، ۶۰ مورد طلاق ثبت می شود.

به گزارش میزان، مرتضی میرباقری در نخستین جلسه شورای اجتماعی کشور در سال ۹۵ گفت: امروز حدود ۲۰ عنوان مسئله، مشکل و آسیب مورد توجه قرار گرفت که از میان آنها پنج آسیب به عنوان اولویت اول در کشور شناسایی شده است.

وی با اشاره به مهم ترین آسیب های اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و اجتماعی همچنین موضوعاتی که تحت عنوان نقاط حاد و آسیب‌پذیر مطرح هستند، اولویت های تعیین شده برای پیگیری به شمار می آیند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کشور حاشیه ‌نشینی ها را معضلی اساسی برای کشور توصیف کرد و گفت: یکی از گرفتاری‌های ما در سنوات اخیر به ویژه در اطراف کلانشهرها به دلیل مهاجرت‌های متعدد، توزیع نامناسب و نامتناسب فرصت‌ها و امکانات در کشور، بحث حاشیه‌نشینی است.

میرباقری با اشاره به استقبال روستائیان برای حضور در کلانشهرها خاطرنشان کرد: در

5 کلانشهر کشور نیمی از منابع موجود در کل کشور هزینه می شود و مردم نیز استقبال زیادی از حضور در این شهرها می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کشور با ارائه آماری از کنترل حاشیه نشینی ها در کشور اذعان کرد: طی برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه تصمیم گرفتیم هر سال ۱۰ درصد حاشیه‌نشینی کشور را مدیریت کنیم تا دیگر حاشیه‌نشینی نداشته باشیم، اما به دلایل مختلف از جمله عدم سرمایه‌گذاری مناسب، این اتفاق نیفتاد.

میرباقری گفت: آمارها نشان می‌دهد ما نهایتاً ۱۳ درصد مناطق حاشیه‌نشین را مدیریت کرده‌ایم و پهنه حاشیه‌نشینی به لحاظ وسعت و جمعیت دو برابر شده است.

وی در خصوص تعداد مراکز ماده 15 موجود در کشور بیان کرد: ما ۶۵۰۰ مرکز درمانی تحت ماده ۱۵ داریم که بخش غیردولتی آنها را مدیریت می‌کند اما متاسفانه ۸۰ درصد معتادان بازپروری شده، دوباره معتاد می‌شوند.

میرباقری اضافه کرد: در این مراکز بیشتر از دارو درمانی استفاده می‌شود که حرکت و توجه ما باید به سمت روان‌درمانی و درمان اجتماعی باشد تا شاهد پایداری در ترک باشیم.

وی با اشاره به آمار رو به افزایش طلاق در کشور تصریح کرد: نسبت طلاق و ازدواج به گونه‌ای است که در قبال هر ۱۰۰ ازدواج ۲۲ طلاق ثبت می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کشور تاکید کرد: این آمار میانگین است زیرا در برخی استان‌ها به ازای هر ۱۰۰ ازدواج، ۳۷ طلاق و متاسفانه در برخی از شهرها هم به ازای هر ۱۰۰ ازدواج، ۶۰ مورد طلاق داریم. 

هیچ نظری موجود نیست: