نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ اسفند ۱۲, چهارشنبه

ستاد دانشگاه: دریاچه ارومیه باوضع فعلی سال96خشک می شود

دانشیار رشته آبخیزداری دانشگاه ارومیه گفت:باتداوم وضعیت فعلی، دریاچه ارومیه در سال 96 به کلی خشک می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر آق روز چهارشنبه در دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: در تابستان سال جاری کمتر از یک درصد از کل آب دریاچه ارومیه باقی بود که این میزان در سال آینده به نیم درصد کاهش می یابد.

وی بیان کرد: این دریاچه می توانست با مدیریت مناسب و جلوگیری از خشک شدن علاوه بر تثبیت اکوسیستم منطقه ، هزاران هزار گردشگر داخلی و خارجی را جذب کرده و درآمدزایی بسیاری برای کشور داشته باشد.

آق با اشاره به علل بروز خشک شدن دریاچه ارومیه افزود: تغییرات اقلیمی ، زیاد شدن دما ، عوامل انسانی ، برداشت بی رویه آب از ذخایر آبی و سطحی و توسعه صنعتی از جمله مهم ترین دلایل بروز خشکی دریاچه ارومیه می باشد.

وی ادامه داد: وسیع و کم عمق بودن دریاچه ارومیه از دیگر عواملی بود که باعث تبخیر زیاد آب در این دریاچه و خشک شدن آن بود.

دانشیار دانشگاه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه بزرگترین نعمت طبیعی برای منطقه آذربایجان بود که بر اثر بی توجهی بشر دچار مشکل زیست محیطی و خشکی شده است.


وی با اشاره به رسوب نمک در کف و اطراف دریاچه ارومیه گفت: خشک شدن دریاچه و پراکندگی گرد و غبار این نمک باعث بروز بسیاری از مشکلات زیست محیطی در منطقه خواهد شد.
دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست از امروز به مدت دو روز در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می 

هیچ نظری موجود نیست: