نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ بهمن ۱۶, جمعه

۲۰۰هزار خانواده مطلقا فقیر در تهران داریم!!
قاسمیان گفت: بدتر از همه این است که این نوع اشرافیت و فاصله‌های طبقاتی در بین مسئولین خودمان وارد شده است و این برپیچیدگی مسئله می‌افزاید.
وی خاطرنشان کرد: اگر نعمتی به طبقات دیگر اجتماعی می‌رسد بواسطه حضور محرومین است؛ ما ۲۰۰ هزار خانواده مطلقا فقیر در تهران داریم و همچنین ۱۵ هزار کارتن‌خواب در پایتخت داریم و درکنار آن چندهزار پورشه و برج‌سازی در تهران داریم.
مدیر حوزه علمیه مشکات با بیان اینکه این دره فاصله طبقاتی روز به روز بازتر می‌شود، افزود: در یک روستایی می‌بینید که واقعا دارد کار می‌شود ولی آنقدر نگاه، سرمایه‌داری است و سرمایه‌داری با سرعت زیادی حرکت می‌کند که این دره فاصله طبقاتی پر نمی‌شود؛ 
م منتهی سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها به سمتی رفت که کاملا فاصله طبقاتی را ایجاد کرد.

 قاسمیان تاکید کرد:حاضرم در همین شهر تهران مسئولین را به خانه‌هایی ببرم که در همانجا بنشینند و زار زار گریه کنند
سرمایه‌داری در کشور ما به گونه‌ای است که در کشورهای اروپایی هم نیست!
 رفع محرومیت چیست و آیا ما صرفا با مدل‌ها کمیته امدادی و صدقه دادن و حتی همین کارهای جهادی می‌توانیم فاصله طبقاتی را کم کنیم یا خیر، گفت: امروزه حتی کشورهای اروپایی برای رفع فاصله‌های طبقاتی نیز نگاه ما را ندارند که بیایند یک طبقه اشرافی درست کنند و بگویند شما بیایید به این طبقات محروم کمک کنید ولی در کشور ما یک حالت زننده‌ای از سرمایه‌داری وجود دارد.
وی تصریح کرد: تفکری که بعد از جنگ حاکم شد این بود که طبقاتی را درست کنند تا در فعالیت‌های اقتصادی به یک قللی برسند که به حسب ظاهر مشروع بوده است که خیلی از آنها رانت و اختلاس است؛ بعد باید از آن قله‌های ثروت خواهش کنیم که شما بیایید حامی مناطق محروم در جامعه بشوید و گاهی اوقات خودشان هم برایشان احساس خوبی بوجود می‌آورد.
 اگر فقیر، فقیر است به این دلیل است که غنی؛ غنی است؛
نمایندگان مجلسی که در بالاشهر هستند و قتی از "جامعه" حرف می‌زنند منظورشان همان بالاشهر تهران است!!
 "جامعه ما"  باید بدانیم که منظورشان همان بالاشهرهای تهران است و از این قشر سراغ کارهای غیر اولویت دار می‌روند و اولویتی دارند که محرومین در آن نیستند بطور مثال فرض می‌کنیم که خرید یک هواپیمای قاره‌پیما اقتصادی است و می‌توانیم قسط‌های آن را بدهیم اما باید توجه داشته باشیم که مخاطب این خرید هواپیما چند درصد مردم کشور هستند؟ مخاطب این خرید به دو درصد مردم کشور هم نمی‌رسند!
 سالانه چقدر آدم برای راهیان نور به خرمشهر می‌روند و با یادمان شلمچه عکس می‌گیرند، نمی‌گویم این کار بد است ولی باید یک نگاهی هم به مردم و روستاهای خرمشهر بیاندازید!
وی افزود: ما عید پارسال به راهیان نور رفتیم که اسم آن را راهیان نور جهادی گذاشتیم که یعنی وقتی شما به شلمچه و مناطق دیگر می‌روید به سمت خرمشهر و روستاهای آن هم بیا و ببین افرادی که پای اسلام و انقلاب خون و جون داده‌اند انصاف است که اینگونه زندگی کنند؟!

اینکه قله‌های ثروت، قله‌های ثروت بمانند و دره‌های فقر، دره‌های فقر بمانند تا ثروتمندان به فقرا کمک کنند، نگاه انقلاب نیست
؛ این نگاهی که ویژگی‌های ترحم‌برانگیزی ایجاد کنیم و بگوییم که قله‌های ثروت، قله‌های ثروت بمانند و دره‌های فقر، دره‌های فقر بمانند تا ثروتمندان به آنها کمک کنند .
محسن مقصودی، مجری برنامه خاطر نشان کرد: ما در حوزه مالیاتی بیش از ۲۰۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم ئ البته در خیلی از حوزه‌ها مانند مالیات بر ثروت را مالیاتی وضع نکرده‌ایم و هر وقت هم به مجلس رفته این قانون دقیقه نود حذف شده است؛ بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومن معوقه بانکی داریم یعنی طرف وام می‌گیرد و در عرصه زمین و غیره با آن سوداگری می‌کند؛ همه این موارد به این دلیل است که زیرساخت شفافیت اطلاعات نداریم و این چیز بسیار پیچیده‌ای نیست.

وی ادامه داد: شخصی به من گفت که به همسرم گفتم وقتی آقای قاسیمان می‌گویند که خانه‌های محرومین در تهران فلان و بهمان است پیاز داغش را زیاد می‌کند ولی در اعزامی که به یکی از این خانه‌ها داشتیم دیگر حرف پرده و مبل و غیره را نمی‌کنیم و دغدغه‌مان شده همین خانه‌ای که رفته‌ایم.

بنده در جنوب کرمان صحنه‌هایی دیدم که واقعا فکر نمی‌کردم چنین محرومیت‌هایی وجود داشته باشد



هیچ نظری موجود نیست: