نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ بهمن ۲۴, شنبه

20 هزار فرزند بی هویت در خراسان رضوی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت : بر اساس برآوردها آمار فرزندان فاقد هویت حاصل از ازدواج های غیرقانونی زنان ایرانی با اتباع خارجی در استان بالغ بر 20 هزار نفر است. محمد عجمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : آمار ازدواج های زنان ایرانی با اتباع خارجی در خراسان رضوی بالغ بر 12 هزار مورد بر آورد می شود که از این تعداد تاکنون پنج هزار و 300 مورد آن با قوانین تسهیل شده ثبت شده و یا با مجوز دولت و به صورت رسمی انجام گرفته است. وی گفت : در این میان شش هزار و 700 مورد از این ازدواج ها غیر قانونی و غیرمجاز است که بخشی از آنها که بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مربوط به قبل از سال 85 می باشد قابل ثبت است. وی اظهار کرد : در بحث ازدواج بانوان ایرانی با مردان خارجی گذشته از توافق طرفین، آنان باید مجوز رسمی دولت را دریافت کنند که تا امروز بخشی از آنها قانونی شده و فرزندان حاصل از این ازدواج ها برای دریافت مدارک هویتی و قانونی مشکلی ندارند. وی گفت : این افراد تا 18 سال در تابعیت پدر هستند و بعد از آن بر اساس قانون یک سال فرصت دارند به تابعیت پدر بمانند یا برای دریافت تابعیت مادر درخواست و تقاضا دهند. وی ادامه داد : اما مشکل اصلی فرزندان حاصل از ازدواج های غیر رسمی زنان ایرانی با اتباع خارجی است به گونه ای که فرزندان آنان بدون مدرک هستند و مشمول قانون تابعیت مادر ایرانی هم نمی شوند چون ازدواج رسمی نشده است. به گفته وی ، فرزندان این گروه که به نوعی فاقد هویت محسوب می شوند بالغ بر 20 هزار نفر برآورد می شود. وی تصریح کرد : در موضوع ازدواج مردان ایرانی با زنان خارجی در صورتی که ازدواج رسمی و قانونی باشد زن به تابعیت همسر درمی آید و فرزندان هم از بدو تولد تابعیت ایران را دریافت می کنند.

20 هزار فرزند بی هویت در خراسان رضوی


 مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت : بر اساس برآوردها آمار فرزندان فاقد هویت حاصل از ازدواج های غیرقانونی زنان ایرانی با اتباع خارجی در استان بالغ بر 20 هزار نفر است.

محمد عجمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : آمار ازدواج های زنان ایرانی با اتباع خارجی در خراسان رضوی بالغ بر 12 هزار مورد بر آورد می شود که از این تعداد تاکنون پنج هزار و 300 مورد آن با قوانین تسهیل شده ثبت شده و یا با مجوز دولت و به صورت رسمی انجام گرفته است.

وی گفت : در این میان شش هزار و 700 مورد از این ازدواج ها غیر قانونی و غیرمجاز است که بخشی از آنها که بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مربوط به قبل از سال 85 می باشد قابل ثبت است.

وی اظهار کرد : در بحث ازدواج بانوان ایرانی با مردان خارجی گذشته از توافق طرفین، آنان باید مجوز رسمی دولت را دریافت کنند که تا امروز بخشی از آنها قانونی شده و فرزندان حاصل از این ازدواج ها برای دریافت مدارک هویتی و قانونی مشکلی ندارند.

وی گفت : این افراد تا 18 سال در تابعیت پدر هستند و بعد از آن بر اساس قانون یک سال فرصت دارند به تابعیت پدر بمانند یا برای دریافت تابعیت مادر درخواست و تقاضا دهند.

وی ادامه داد : اما مشکل اصلی فرزندان حاصل از ازدواج های غیر رسمی زنان ایرانی با اتباع خارجی است به گونه ای که فرزندان آنان بدون مدرک هستند و مشمول قانون تابعیت مادر ایرانی هم نمی شوند چون ازدواج رسمی نشده است.

به گفته وی ، فرزندان این گروه که به نوعی فاقد هویت محسوب می شوند بالغ بر 20 هزار نفر برآورد می شود.

وی تصریح کرد : در موضوع ازدواج مردان ایرانی با زنان خارجی در صورتی که ازدواج رسمی و قانونی باشد زن به تابعیت همسر درمی آید و فرزندان هم از بدو تولد تابعیت ایران را دریافت می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: