نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ دی ۱۴, دوشنبه

کمپ‌های ترک اعتیاد از 'گوآنتانامو بدترند'


Image copyrightMEHR
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه می‌گوید وضعیت برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز "از گوانتانامو هم بدتر است" و "این مراکز محلی برای "انواع تخلفات از جمله آدم ربایی و تسویه حساب شخصی هستند."
به گفته علی شمشیری، "در بسیاری از این مراکز از اعمال قرون وسطایی برای ترک استفاده می‌شود، از جمله اینکه از حیواناتی مانند سگ و مار برای ترک دادن معتادان استفاده می‌کنند."
در ایران نخستین کمپ‌ درمانی در سال ۸۰ راه‌اندازی شد و از سال ۸۵ ابرای این کمپ‌ها مجوز رسمی صادر شده است.
اما در سال‌های اخیر آن مسئولان نهادهای مختلف بارها از رشد "قارچ‌گونه" کمپ‌های غیرقانونی ترک اعتیاد اظهار نگرانی کرده‌اند.
انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی می‌گوید: "عملکرد کمپ‌های ترک اعتیاد اثرات سوء در جامعه دارد و فرایند درمان فرد را مختل کرده و باعث می‌شود فرد معتاد دیگر به هیچ مرکزی برای ترک اعتیاد مراجعه نکند."
به گفته آقای محسنی "راندمان کمپ‌های ترک اعتیاد کمتر از ۲۵ درصد است و ۹۵ درصد کمپ‌های ترک اعتیاد، غیراستاندارد و غیرمجاز هستند."
با اینکه اخبار پلمب و تعطیل شدن مراکز ترک قانونی اعتیاد مرتب منتشر می‌شوند و سازمان بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی از برخورد قاطع با آنها خبر می دهند به گفته رییس سازمان بهزیستی "در حال حاضر آماری از تعداد این مراکز غیرقانونی وجود ندارد."
اما علیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران تعداد مراکز ترک و درمان اعتیاد غیرمجاز را هزار و ۵۳۰ اعلام کرده و گفته است امسال با هزار و ۴۳۰ مرکز غیرمجاز برخورد شده است.

هیچ نظری موجود نیست: