نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آبان ۲۱, پنجشنبه

كشتن يك جوان عرب اهوازي


نيروي انتظامي هنگام هجوم به بازارچه محلي


نیروهای امنیتی در شهر اهواز ساعت ۱۲ دیشب مورخ ٩/١١/٢٠١۵ با یورش به بازار فلال فروشی و قهوه خانه ها در لشکرآباد ( حی النهضه) واقع در خیابان انوشه یک جوان عرب ١٧ ساله بنام “علی جلالی ” را كشتند وتعدادی دیگر را مجروح کردند...
نیروهای امنیتی در شهر اهواز ساعت ۱۲ دیشب  مورخ  ٩/١١/٢٠١۵ با یورش به بازار فلال فروشی و قهوه خانه ها در لشکرآباد ( حی النهضه) واقع در خیابان انوشه یک جوان عرب ١٧ ساله بنام “علی جلالی ” را كشتند وتعدادی دیگر را مجروح کردند. علی جلالی در نانوایی محل کار خود مشغول پختن نان بود که در حین تیراندازی نیروها امنیتی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و كشته شد.
بر اساس آخرین گزارشهای واصله ساعاتی پیش در شامگاه روز سه شنبه (١٠/١١/٢٠١۵)اهالی لشکر آباد (نهضت آباد) با هجوم به کلانتری ٣٠ اعتراض خود را به کشته شدن علی جلالی وسیاست نظام اعلام کردند وتا کنون از خسارات وارده به کلانتری خبری دریافت نگردیده است. مسئولین محلی ونیروهای انتظامی تا کنون جواب قانع کننده در خصوص این حادثه به مردم نداده اند.
منطقه لشکرآباد (نهضت آباد) یکی از قدیمی ترین مناطق اهواز می باشد که صد درصد اهالی آن عرب می باشند. به علت افزایش بیکاری در میان جوانان عرب اهالی این منطقه اقدام به راه اندازی رستورانها وقهوه خانه های محلی نمودند تا بدینوسیله منبع درآمدی برای خیل جوانان بیکار فراهم شود. ولی از آنجا که این رستورانها وقهوه خانه ها به محلی برای تجمع و گردهمایی تعداد زیادی از اقشار مختلف مردم خصوصا جوانان تبدیل شده بودند، نیروهای امنیتی وانتظامی، که تحمل مشاهده این تجمعات را نداشتند، با راه اندازی این بازار محلی مخالفت می کردند.
که با یورش شامگاه روز دوشنبه به اوج خود رسید که درنتیجه آن نوجوان ۱۷ ساله اهوازی كشته شد.
اهالی لشکرآباد در مبارزات مستمر مردم عرب نقشهای مهمی ایفا نموده اند. بعد از انقلاب ۱۹۷۹ وپس از حوادث محمره این جوانان اهل لشکرآباد بودند که با راه اندازی راهپیمایی واعتراضات مسالمت آمیز همبستگی خود را با اهالی محمره و رهبر معنوی مردم عرب آیت الله شبیر خاقانی اعلام نمودند. همچنین اهالی این منطقه نقش بسزایی در انتفاضة كرامة يا كرامت (۱۳۶۴) ۱۹۸۶ در اعتراض به مقاله روزنامه اطلاعات که مردم عرب را کولی خطاب کرده بود، داشتند. ونقشی که جوانان اهل لشکرآباد در انتفاضه ۱۵ آوریل ۲۰۰۵ بر کسی پوشیده نیست، زمانی که به همراه سایر هموطنان اهوازی خود بر علیه سیاست نظام آخوندی در اجرای سیاست تغییر بافت جمعیتی عرب اقدام به تظاهرات واعتراض نمودند.

هیچ نظری موجود نیست: