نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آبان ۲۷, چهارشنبه

تعدادی از مظنونان حملات پاریس دستگیر شدند؛ سرنوشت طراح حملات معلوم نیست

تعدادی از مظنونان حملات پاریس دستگیر شدند؛ سرنوشت طراح حملات معلوم نیست



Image copyrightReuters
Image captionماموران پلیس یکی از دستگیر شدگان را همراه خود می‌برند
مقامات فرانسه از دستگیری هفت نفر در ارتباط با حملات خونین شامگاه جمعه در پاریس خبر داده اما وضعیت عبدالحمید اباعود، هماهنگ کننده این حملات مشخص نیست.
از بامداد روز چهارشنبه، ۲۷ آبان (۱۸ نوامبر)، صدای تبادل آتش و انفجار در محله سن دنی واقع در حومه شمالی پاریس، شنیده شد در حالیکه ماموران امنیتی مسلح از جمله نفرات نیروی ویژه ضد تروریسم پلیس و نفرات ارتش ساختمانی را در یکی از خیابان‌های این محله در محاصره داشتند.
سخنگوی دولت فرانسه گفته است که عملیات پلیس هفت ساعت به طول انجامید و هدف از آن دستگیری عبدالحمید اباعود، طراح حملات خونین پاریس بود. عبدالحمید اباعود مراکشی تبار و شهروند بلژیک است و پیشتر گفته می‌شد در سوریه به سر می‌برد.
دادستان پاریس گفته است که هدف از این عملیات، یافتن اباعود بود و با بازداشت مظنونان، تحقیقات در این زمینه ادامه خواهد داشت. به گفته او، این عملیات براساس مدارک به دست آمده از جمله شنود مکالمات تلفنی به اجرا گذاشته شد.
منابع پلیس فرانسه گفته‌اند که دو نفر در جریان این درگیری کشته شدند. یکی از آنان یک زن بود که در اثر انفجار انتحاری جان خود را از دست داد. تعدادی مامور امنیتی نیز زخمی شده‌اند. سرنوشت عبدالحمید اباعود روشن نیست و مشخص نشده است که آیا در میان بازداشت شدگان بوده، در محل حضور داشته یا نه.
با آغاز تیراندازی، منطقه عملیات به روی رفت و آمد بسته شد و ماموران پلیس برای یافتن مظنونان احتمالی، جستجوی برخی ساختمان‌های اطراف از جمله یک کلیسا را آغاز کردند.
Image copyrightDabiq
Image captionهدف از عملیات روز چهارشنبه بازداشت اباعود عنوان شده بود اما سرنوشت او مشخص نیست
شهردار محل گفته است که تیراندازی همراه با چند انفجار حدود ساعت ۴:۲۵ به وقت محلی در خیابان رپوبلیک، در مرکز سن دنی آغاز شد و او به اهالی محل توصیه کرد از خانه‌های خود خارج نشوند.
مقامات محلی تاکید کردند که تیراندازی و انفجار حاصل حمله جدیدی نیست بلکه در جریان عملیات پلیس روی داده است.
ورزشگاه اِستاد دو فرانس در حدود دو کیلومتری محل تیراندازی واقع شده است. این ورزشگاه یکی از هدف‌های حملات شامگاه جمعه بود و هنگام برگزاری یک مسابقه فوتبال در آن، انفجارهایی روی داد.
عملیات روز چهارشنبه پس از آن به اجرا گذاشته شد که بررسی تصاویر ویدیوئی به دست آمده از دوربین‌های مدار بسته نشان داد که عاملان حملات پاریس ۹ نفر بودند و نفر نهم همچنان متواری است.
در خبری دیگر در این زمینه، منابع دولتی فرانسه گفته‌اند که فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری، در نظر دارد از پارلمان بخواهد شرایط فوق العاده را که در پی حملات پاریس به مدت سه ماه در کشور برقرار شده، تمدید کند. قرار است نمایندگان پارلمان در جلسات روزهای پنجشنبه و جمعه در این مورد مذاکره کنند.
همزمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع آمریکایی گزارش کرده که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در یک اجلاس منطقه‌ای در فیلیپین به سر می‌برد، از مقامات فرانسوی خواسته بود او را به طور مرتب در جریان عملیات روز چهارشنبه قرار دهند. این احتمال وجود دارد که سازمان‌های اطلاعاتی دو کشور در مورد پیگیری حملات شامگاه جمعه همکاری نزدیک دارند.
Image copyrightAFP
Image captionعملیات سن دنی
Image copyrightGetty
Image captionنفرات ارتش در عملیات سن دنی شرکت داشتند
Image copyrightAP
Image captionنفرات نیروی ویژه پلیس
Image copyrightAFP
Image captionشماری از ساکنان محل تخلیه شدند
Image copyrightAFP
Image captionماموران برای یافتن مظنونان احتمالی بعضی ساختمان‌های محله را جستجو کردند

هیچ نظری موجود نیست: