نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آبان ۲۸, پنجشنبه

داعش ویدیوی طرح حمله انتحاری به نیویورک را منتشر کرد

  • 1 ساعت پیش
Image copyrightReuters
Image captionبراتون (چپ) و دبلاسیو ضمن تایید انتشار ویویدی تهدیدآمیز داعش، در مورد تمهیدات حفاظت از نیویورک اطمینان دادند
گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) یک نوار ویدیوئی در مورد طرح عملیات انتحاری در نیویورک را منتشر کرده است.
روز پنجشنبه، ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر)، مقامات شهری نیویورک با تایید انتشار این نوار ویدیوئی به ساکنان شهر اطمینان دادند که تمهیدات امنیتی لازم برای حفاظت از آنان در برابر حملات داعش پیش‌بینی شده است.
بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک، در یک نشست خبری مشترک با ویلیام براتون، رئیس پلیس شهر گفت که این نوار ویدیوئی صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و با عجله و به منظور ایجاد رعب و وحشت تهیه شده است. وی به ساکنان نیویورک گفت که "هیچ خطر جدی و فوری علیه شهر نیویورک وجود ندارد" و از مردم خواست تا ضمن حفظ هشیاری، روال عادی زندگی خود را دنبال کنند.
ویدیوی منتشر شده توسط داعش که حدود شش دقیقه طول می‌کشد شامل صحنه‌هایی است که در آن ظاهرا یک بمب‌گذار انتحاری جلیقه انفجاری را بر تن می‌کند. در ادامه این فیلم، تصاویری از چند نقطه مورد توجه جهانگردان در نیویورک نشان داده می‌شود در حالیکه بمب‌گذار انتحاری ماشه انفجاری جلیقه خود را می‌کشد. بخش عمده فیلم شامل تصاویری از انفجارهای اخیر پاریس و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه است.
یک موسسه خدمات امنیتی آمریکایی گفته است که تصاویر مربوط به نیویورک متعلق به یکی از فیلم‌های تبلیغاتی قبلی این شرکت در مورد هشدارهای امنیتی در آمریکاست و توسط عوامل داعش فیلم‌برداری نشده است.
Image copyrightAP
Image captionمقامات نیویورک از آمادگی نیروهای امنیتی برای مقابله با تهدیدات داعش سخن گفته‌اند
اداره پلیس نیویورک در اطلاعیه‌ای گفته است "اگرچه بخش‌هایی از این فیلم ویدیوئی جدید نیست، اما تهیه و انتشار آن به منزله تاکید بر این واقعیت است که نیویورک یکی از هدف‌های اصلی گروه‌های تروریستی است." این اطلاعیه می‌افزاید که در حال حاضر، تهدید مشخصی متوجه نیویورک نیست اما پلیس شهر، با همکاری پلیس فدرال آمریکا - اف بی آی - و نیروی مشترک ضربتی ضد تروریستی و نهادهای اطلاعاتی در حالت آماده باش قرار دارند.
رئیس پلیس نیویورک هم فیلم ویدیوئی داعش را مخلوطی از فیلم‌های تبلیغاتی قدیمی دولت اسلامی دانسته و گفته است که "تهدید جدیدی" متوجه این شهر نیست.
Image copyrightblic.rs
Image captionبه گفته مقامات فرانسوی یکی از عاملان حملات پاریس سوری بود
در پی حملات اخیر در پاریس، دولت اسلامی یک نوار ویدیوئی در مورد برنامه‌ریزی برای حمله به واشنگتن را نیز منتشر کرد. این گروه دلیل برنامه‌ریزی برای حمله به شهرهای آمریکا را مشارکت این کشور در عملیات نظامی علیه نیروهای دولت اسلامی در عراق و سوریه عنوان کرده است.
در خبری دیگر در همین زمینه، پلیس کشور هندوراس در آمریکای مرکزی گفته است پنج شهروند سوریه را که با گذرنامه‌های سرقت شده یونانی عازم ایالات متحده بودند بازداشت کرده است.
سخنگوی پلیس هندوراس از پلیس بین‌الملل - اینترپول - خواسته است به تحقیقات در مورد این افراد کمک کند. ظاهرا پنج مرد سوری از السالوادور وارد هندوراس شده بودند و پلیس این کشور، براساس اطلاعاتی که در مورد گذرنامه‌‌های مسروقه از پلیس یونان دریافت کرده بود، آنان را بازداشت کرد. سفارت یونان گفته است بازداشت شدگان با زبان یونانی هیچ آشنایی ندارند.
مشخص نیست که آیا این افراد با به دست آوردن گذرنامه‌های مسروقه یونانی در صدد مهاجرت به آمریکا بودند یا اینکه ماموریت خاصی را دنبال می‌کردند. مقر اصلی دولت اسلامی شهر رقه در سوریه است و در پی حملات اخیر پاریس مقامات امنیتی فرانسه گفتند که یکی از عاملان این حملات دارای گذرنامه سوریه بود.

هیچ نظری موجود نیست: