عباس مسعودی، رئیس هیأت مدیره انجمن کارفرمایی سکه و صرافان استان تهران از کشف یک اختلاس ۱۸ میلیارد تومانی در بازار ارز ایران خبر داد و گفت این اختلاس در دست بررسی است و امکان تغییر این رقم وجود دارد.
Dollar-Arz-2
به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) عباس مسعودی  روز پنج‌شنبه ۹ مهرماه گفت: «این کلاهبرداری در راستای انجام معاملات کاغذی که در هفته‌های اخیر در بازار شایع شده انجام شده است.»
مسعودی اعلام کرد که افراد دخیل در این اختلاس دستگیر شده‌اند اما فرد اصلی تحت پیگرد قانونی است.
رئیس هیأت مدیره انجمن کارفرمایی سکه و صرافان استان تهران، توزیع نابسامان ارز در بازار را دلیل معاملات کاغذی دانست. او گفت: «تغییرات ۱۰۰ تومانی نرخ دلار سبب شده تا برخی از فعالان اقتصادی متضرر شوند زیرا گاهی دلاری که با نرخ سه هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده به یک‌باره به سه هزار و ۴۵۰ تومان کاهش می‌یابد و در نتیجه فعالان متضرر می‌شوند.»
به‌گفته او، بدین ترتیب حجم بسیار زیادی از معاملات تنها بر روی کاغذ انجام می‌شد و اجازه داده نمی‌شد که نوسانات متوجه فعال اقتصادی شود و از آن‌جا که این معاملات همانند بورس جایگاه قانونی نداشت این مشکلات ایجاد شد.
پس از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵، بازار ارز ایران همچنان دچار نوسانات است. در پی این توافق قیمت ارزهای خارجی تا حدودی کاهش یافت، اما پس از گذشت چند روز، بار دیگر با روندی صعودی مواجه شد.
ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک ‌مرکزی ایران چندین بار تأکید کرده بود که این بانک با فراهم آمدن شرایط مناسب بازار، سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز را اجرایی خواهد کرد.
سیف گفته بود که چند نرخی بودن ارز مفاسدی به دنبال دارد که به گفته او به هیچ وجه مطلوب این بانک نیست و بانک مرکزی به دنبال تک‌نرخی‌ کردن ارز است.
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایران نیز گفته بود که دولت و بانک‌ مرکزی اعتقادی به مداخله در بازار ندارند.