نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آبان ۹, شنبه

دستکاری تاریخ از سوی نتانیاهو برای مقاصد سیاسی ناتالی گوله سناتور و معاون کمیته سیاست خارجی مجلس سنای فرانسه

دستکاری تاریخ از سوی نتانیاهو برای مقاصد سیاسی


همه جهانیان عکس ملاقات مفتی بیت المقدس و آدولف هیتلر را در ۱۹۴۱ دیده‌اند. این عکس در ورودی بنای یادبود تبعید یهودیان در یادواشم به چشم می‌خورد. هیچ کس تصور نمی‌کرد که بشود گفت‌وگوی این دو شخصیت را "بازسازی" کرد، جز بنیامین نتانیاهو که اخیرا با نادیده گرفتن حقایق تاریخی تلاش کرد با ادعای نفوذ مفتی اورشلیم بر هیتلر برای اجرای سیاست حذف یهودیان، تاریخ را دگرگونه جلوه دهد.
به ادعای نتانیاهو، "هیتلر در آن زمان نمی‌خواست یهودیان را پاکسازی کند. بلکه قصد داشت آنها را از اروپا بیرون کند"، ولی حاج امین‌الحسینی به دیدار هیتلر رفت و گفت که "اگر آنها را اخراج کنی همة آنها به این جا خواهند آمد". بعد هیتلر پرسید "پس با آنها چه کار کنم؟" و مفتی اورشلیم پاسخ داد: "آنها را بسوزانید".
روزنامه‌های اسراییلی بلافاصله این بازنویسی غم‌انگیز و خطرناک تاریخ را محکوم کردند. هاآرتص با محکوم کردن "جنگ نتانیاهو با واقعیت‌ها"، کوچک جلوه دادن نقش هیتلر برای اغراض سیاسی را مورد انتقاد قرار داد. یدیعوت آحارانوت، یادآوری کرد که مورخان و سیاستمداران شدیداً سخنان نتانیاهو را محکوم کرده اند. دولت آلمان هم اعلام کرد: "ما می‌دانیم که کشورمان مسئول این جنایت علیه بشریت اسنت."
انتقاد از سیاست اسراییل یهودی‌ستیزی نیست
سخنان نتانیاهو، در چارچوب گفتمانی است که سعی دارد اختلاف اسراییل- فلسطین را پیش از هر چیز محصول یهودی‌ستیزی نشان دهد.
این درآمیختگی ارادی و عامدانه، تلاشی برای توجیه سیاست های ناموجه و استفاده از یهودی‌ستیزی به عنوان برگی برنده در این جهت است. بن‌مایه سخنان نخست‌وزیر اسراییل این است: اعتراض به سیاست های او و محکوم کردن اشغال اراضی، به منزله یهودی‌ستیزی تلقی می‌شود.
این راهبرد طی سال‌های گذشته، به‌خوبی نتیجه داده است. تاحدی که برای نمونه،مقامات فرانسوی قانع شده‌اند که تحریم محصولات اسراییلی به معنی یهودی‌ستیزی است.
به این ترتیب، تحریم تحت عنوان مجرمانه "تبلیغ انزجار و نفرت نژادی" معرفی می‌شود، آن هم به برکت بخشنامه میشل الیوت ماری وزیر وقت دادگستری فرانسه به تاریخ ١٢ فوریه ٢٠١٠، که ما خواهان ابطال آن هستیم.
نتانیاهو نمی تواند کشتار یهودیان را دستاویز قرار دهد
همه حقیقت را می دانند؛ همه جز بنیامین نتانیاهو و اطرافیانش. من شخصا از فرزندان تبعیدیان هستم و نمی‌خواهم که رنج و مشقت آنها ابزار سیاست‌های ناموجّه در قبال فلسطینیان قرار گیرد.
نخست وزیر اسراییل در اظهار نظر اخیر خود نشان داد که در استدلال و دلیل‌آوری کم آورده است. او در شرط‌ بندی بر سر پرونده هسته‌ای ایران بازنده شد. همچنین، برخلاف میل او، با پذیرش عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان عضو ناظر، پرچم آن در کنار سایر پرچم‌ها در برابر ساختمان سازمان ملل به اهتزاز درآمد.
بنیامین نتانیاهو باید مسئولیت سیاست های خود و شکست‌هایش را بپذیرد. کشتار یهودیان دستاویز خوبی برای استفاده انتخاباتی نیست. کشتار یهودیان یک فاجعه جهانی، یک جنایت علیه بشریت است که همه دنیا آن را می‌دانند. نخست وزیر اسراییل حق ندارد و در جایگاهی نیست که این واقعیت تاریخی را بهانه توجیه سیاست های ناموجه و خطرناک دولتش قرار بدهد.
لازم است باز هم تکرار شود که باید بتوان با سیاست اشغالگری اسراییل مخالفت کرد، بدون آنکه به اتهام توهین‌آمیز یهودی‌ستیزی متهم شد.
نتانیاهو نشان داد که مرد صلح نیست
امروز باید بتوان مسایل را از یکدیگر تفکیک کرد؛ از یک طرف تظاهرات علیه جنایات اسراییلی‌ها در غزه مشروع است، و از طرف دیگر فریاد مرگ بر یهودیان در خیابان‌های پاریس نابخشودنی و محکوم است.
مسئولیت سنگین سران و رهبران کشورهای دموکراتیک این است که مسایل را خلط نکنند.
بازیچه قرار دادن تاریخ، شعله‌ور کردن نفرت و انزجار و دستاویز قرار دادن رنج و مصایب یهودیان برای توجیه یک سیاست ناموجّه، بار دیگر ثابت کرد که بنیامین نتانیاهو مردی نیست که بتواند صلح و سازش را بین اسراییل و فلسطین برقرار کند.

هیچ نظری موجود نیست: