نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آبان ۷, پنجشنبه



درگیری شش میلیون ایرانی با اعتیاد
وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به آمار رسمی معتادان در کشور از درگیر بودن ۶ میلیون ایرانی با اعتیاد خبر داد و سهم زنان معتاد در این آمار را بیش از ۱۲۳هزار نفر دانست.
به گزارش تسنیم، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در دومین جلسه کمیته زنان و خانواده‌های آسیب‌پذیر ستاد مبارزه با مواد مخدر که در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با اشاره به به وجود یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کل کشور گفت: اگر این جمعیت را با بعد خانوار حساب کنیم، حدود 6 میلیون ایرانی به طور مستقیم درگیر مواد مخدرند و همچینین 9.3 درصد از جمعیت معتادان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان این‌که خانواده معتادان مورد غفلت قرار گرفته‌اند و متولی ندارند، اظهار داشت: برخی خانواده‌ها هستند که به نوعی تحت پوشش نهادها، خیریه‌ها یا تشکل‌های مردمی هستند اما متأسفانه برخی از نهادهایی که وظیفه حمایتی دارند وقتی با یک خانواده معتاد روبه‌رو می‌شوند به دلیل اعتیاد، این خانواده را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و این موجب می‌شود که خسارت زیادی به این حوزه وارد شود.

دبیرکل ستاد در ادامه، همسرآزاری، اعمال خشونت، ورود به کارهای ناشایست و غیراخلاقی، انجام قاچاق و توزیع مواد
مخدر و عدم تأمین اسباب معیشتی زندگی را از جمله آسیب‌های وارد شده به خانواده‌های معتادان برشمرد.

رحمانی‌فضلی بیان داشت: شناسایی و برقراری ارتباط با یک میلیون و 325 هزار خانواده‌ای که معتاد دارند کار سختی نیست، لذا باید روش‌های ارتباطی با این خانواده شناسایی و سپس آنها را در امور پیشگیری، درمان و بهبودی ترغیب کرد.

وی در ادامه بر تشکیل خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی به‌منظور حمایت از خانواده‌های معتادان تأکید کرد و گفت: محور اصلی این کمیته کمک به خانواده‌ها به‌طور مستقیم و استفاده از ظرفیت آنان در ابعاد مختلف مبارزه همچون پیشگیری، درمان و گاهاً مقابله است که امیدوارم با همفکری اعضای کمیته، فعالیت‌ها و برنامه‌ها مشخص و سپس نحوه حمایت، پشتیبانی و هدایت خانواده‌ها تعیین شوند، چرا که اگر بر روی نهاد خانواده تمرکز شود، یقیناً تاثیر روش‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه در این نهاد موفق‌تر خواهد بود.

وی اظهار کرد: پدیده شوم مواد مخدر در کمین همه خانواده‌ها است و هیچ‌کس از هر طبقه و گروه اجتماعی که باشد نمی‌تواند تصور کند که از این تهدید مبراست، لذا با این نگاه، حضور اعضا در این کمیته و کمک به خانواده‌ها باید ابتدا از منظر انسانی و سپس سازمانی باشد تا به نتیجه مطلوب در این حوزه برسیم.





هیچ نظری موجود نیست: