نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مهر ۳۰, پنجشنبه

بازداشت دلال بزرگ نفتی و مرد پشت‌پرده «نایاک» در ایران

 
Siamak-Namazi

 گزارش‌ها از ایران از بازداشت سیامک نمازی، مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک کمپانی نفتی “کرسنت” در دوبی و مدیرعامل پیشین شرکت مشاوره “آتیه‌بهار” حکایت دارد.
آن‌گونه که یک منبع موثق به “تقاطع” گفته، آقای نمازی حدود ده روز قبل با هجوم نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران به منزل خانوادگی‌اش در تهران بازداشت و به بند دو-الف زندان اوین منتقل شد.
به گفته‌ی این منبع، اطلاعات سپاه هم‌چنین با در اختیار گرفتن کنترل ای-میل این شهروند ایرانی-امریکایی، تلاش کرده از طریق فرستادن فایل‌های آلوده و لینک‌های مشکوک، آدرس ای-میل هم‌کاران و دوستان وی را نیز هک کند.
از سیامک نمازی به عنوان یکی از بنیان‌گذاران و چهره‌های پشت‌پرده‌ی “شورای ملی ایرانیان امریکا” (نایاک) نام برده می‌شود. این شورا در فضای سیاسی امریکا به عنوان لابی غیررسمی دولت ایران شناخته می‌شود و اعضای ارشد آن در جریان مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی، بارها در کنار تیم مذاکره‌کننده‌ی ایرانی دیده شدند.
نمازی هم‌چنین در کنار برادر و دخترعمویش (بابک و پری نمازی)، و نیز بیژن خواجه‌پور (همسر پری نمازی)، شرکت “آتیه‌بهار” را به واسطه‌ی ارتباط نزدیکی که با خانواده هاشمی رفسنجانی داشت، به دلال اصلی مهم‌ترین قراردادهای تجاری و به ویژه نفتی ایران با شرکت‌های خارجی در سال‌های دهه‌ی هفتاد خورشیدی تبدیل کرد.
وی از جمله طرفداران برقراری رابطه سیاسی و اقتصادی میان ایران و امریکا در سال‌های اخیر به شمار می‌رفت و بازداشت او بعد از امضای توافق هسته‌ای را می‌توان در راستای جنگ قدرت میان طیف‌های مختلف داخل حکومت ایران ارزیابی کرد.
از سوی دیگر با بازداشت سیامک نمازی، شمار شهروندان ایرانی-امریکایی زندانی در ایران به عدد چهار رسید. سعید عابدینی (کشیش مسیحی)، امیر حکمتی (تفنگ‌دار سابق نیروی دریایی امریکا)، و جیسون رضاییان (خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست) سه ایرانی-امریکایی دیگری هستند که در حال حاضر در زندان‌های ایران در حبس به سر می‌برند. رابرت لوینسون، مامور سابق اف.بی‌.آی که از سال ۲۰۰۷ در جزیره کیش مفقود شده نیز شهروند دیگر امریکا است که دولت این کشور می‌گوید در اختیار حکومت ایران قرار دارد.


هیچ نظری موجود نیست: