نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مهر ۲۰, دوشنبه

عزاداری "حسین هدایتی دولابی"، میلیاردر و بدهکار بزرگ بانکی

دهکار بزرگ بانکی در مراسم سردار

 مراسم تشییع حسین همدانی، با یک حاشیه جالب توجه همراه بود.در تصاویری که سایت های خبری از این مراسم منتشر کرده اند، تصویری از عزاداری "حسین هدایتی دولابی"، میلیاردر و بدهکار بزرگ بانکی که چندی پیش به دلیل تلاش برای تصاحب باشگاه پرسپولیس خبرساز شده بود، دیده می شود که وی را در جایگاه مقامات ارشد سپاه و حکومت و در کنار محمدباقر قالیباف، حیدر مصلحی، مهدی چمران و علی سعیدی در جایگاه ویژه نشان می دهد.

او همچنین در مراسم ورود جسد حسین همدانی به ایران نیز در فرودگاه حضور یافته و خبرنگاران حاضر در مراسم او را سوژه عکاسی خود کرده اند.

این فرد که در هسته اصلی فرماندهان و مقامات بلندپایه سپاه و حکومت جای گرفته، بنا به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی به دلیل داشتن "بدهی سنگین به نظام بانکی کشور" اجازه شرکت در مزایده باشگاه پرسپولیس را پیدا نکرده است.

رقم دقیق بدهی این فرد مشخص نیست، اما دو ماه قبل برخی از سایت های فوتبالی با انتشار چندین سند توانستند ۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی های بانکی وی را پیدا کنند.

سایت "فیفا دی" در اینباره نوشته بود: "از مهمترین بدهکاران کلان بانکی می توان به حسین هدایتی دولابی اشاره کرد که از طریق خرید صوری کارخانجات تولیدی زیان ده و به بهانه تولید اقدام به اخذ وام های چند صد میلیاردی بدون وثایق کافی و نامطمئن کرده است.هدایتی با سوء استفاده از فساد بانکی در دولت قبل و با عناوینی چونت مشارکت مدنی، تولید، ضمانتنامه، ال سی و مضاربه از بانک های پارسیان، اقتصاد نوین و ملی اقدام به ایجاد یک ثروت کلان کرده است. وی نه تنها این پولها را وارد سیستم تولید نکرده است بلکه با استفاده از این پولها اقدام به خرید املاک به صورت قسطی کرده است. همچنین با استفاده از تزریق بخشی از این پولها به سیستم ناسالم فوتبال، از خود یک چهره ورزش دوست و فرهنگی ساخته است. بدهی وی در حال حاضر فقط به بانک پارسیان، ۵۰۰ میلیارد تومان (۵ هزار میلیارد ریال) است".

سایت "انتخاب" هم در گزارشی فهرست کامل این بدهی را منتشر کرد.

این بدهکار بانکی مدعی ست، ثروت اش را نه از راه "وام" و اتکاء به قدرت بلکه از طریق فروش واشرو لولای کابینت، آنهم در یک باب مغازه اجاره ای به دست آورده،

عضویت اش در سپاه پاسداران را انکار نکرده و گفته است: "مفتخر به کسوت پاسداری بودم. وقتی از سپاه خارج شدم سردار دهقان فرمانده نیروی هوایی سپاه بودند و فرمانده منطقه ما بودند. ایشان هم می‌گفت خوب شد رفتی، تو به درد اقتصاد می‌خوری. همان زمان سپاه به همه‌مان عیدی می‌داد. مثلا ۲۵۰۰تومان. من می‌رفتم سکه می‌گرفتم. این چیزها برکت زندگی‌ام بود. گاهی زمین‌هایی را خریدم که بعدها میلیاردها تومان قیمتش شد. مثلا یکبار بار زمینی را خریدم دومیلیارد، اخیرا خریداری از من خرید سیصد میلیارد. من هر چی گیرم می‌آمد ملک می‌خریدم و هرچه دارم از ملک دارم. مثلا سال ۱۳۷۵ یک قطعه زمین خریدم ۲۱میلیارد تومان الان می‌خرند ۱۶۰میلیارد تومان. خب من چکار کنم زمین گران شده؟ مدیران حوزه اقتصاد باید پاسخ دهند که چرا؟ به نظر بنده، تولید ثروت، یک‌جور عبادت است. بچه مسلمان که مالیاتش را می‌دهد. اشتغالزایی هم می‌کند".

هیچ نظری موجود نیست: