نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آبان ۳, یکشنبه

پیشنهاد فیکسیونی به رئیس جمهور آمریکا، برای آرام کردن تند روها

پیشنهاد فیکسیونی به رئیس جمهور آمریکا، برای آرام کردن تند روها
ایرج شكری


بارک اوباما از زمان رسیدن به مقام ریاست جمهوری همه تلاش خود را برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای رفع اختلافات و مسائل بین آمریکا با رژیم ولایت فقیه به کار برد. بنابر آنچه در اخبار خواندیم او از نوشتن و ارسال پیام مستقیم به خامنه ای هم خود داری نکرد و این در اردیبهشت سال 88 بود و گویا نامه دومی هم در شهریور همانسال فرستاد. به هر اختلافات مربوط به  مساله فعالیتهای اتمی رژیم با  قبول «برجام» از سوی رژیم به راه حلی سیاسی ختم شده است، اما این راه حل به رغم تایید خامنه ای ( اگرچه با اگر مگرو شرط و شروط بی پشتوانه) همچنان مورد انتقاد«تندرو های» رژیم  است و کلا «تندور»ها با «دشمن شمردن» و عربده کشی علیه آمریکا «احساس بزرگی» می کنند و حتی برای پایینی ها و بدنه اوباش حزب اللهی «تندروها»، هدف و شعار مسخره یی که البته برای خوشان خیلی «انقلابی» است، تعیین شده است و آن «تبدیل کردن کاخ سفید به حسینیه» است.
حسینیه هم جایی است که در آن جمع می شوند و نوحه می خوانند و به سر و سینه خود می زنند(گاه همراه با جست و خیز) و به عزاداری برای خاندان نبوت و امامت می پرداند. در واقع دشمنی آنها با آمریکا محتوایی بیش از این هم ندارد و کاربرد عملی آن البته اتهام برچسب ارتباط با آمریکا زدن به منتقدان و مخالفان برای خفه کردن صدای آنان است، چنان که خود خمینی می کرد. از طرفی خامنه ای هم که از سوی تندروها «امام» و پیشوا شناخته می شود، برای این که خود را همچنان «انقلابی» نشان بدهد، مذاکره با آمریکا را برای سایر اختلافات ممنوع کرده است.
تردیدی نیست که در این تصمیم گیری خامنه ای - که مستبد خود رایی است که تمایلات و تصمیم او فراتر از هر قانونی در رژیم است-، نگرانی از سرخوردگی«تندروها» که خامنه ای برای حفظ موقعیت خود در موارد احساس خطر(مثل انتخابات سال 88) به آنها تکیه می کند، عامل مهمی بوده است. خامنه ای با شعارهای پوچ و تبلیغاتی که با استفاده از نا آگاهی و نادانی و نیز تعصب مذهبی و باورهای پوچ و خرافی «تندروها» تولید می شود، به آنان شخصیت کاذبی می دمد و از انها «دن کیشوت» و پهلوان پنبه هایی می سازد که باور دارند که در جنگ با «شیطان بزرگ» آمریکا هستند و هیچکس جز اینان جرات در افتادن با این دشمن بزرگ که دشمن اسلام و مخصوصا شعیه است، ندارد.
این تندروها بخش بزگشان «پایینی ها» و مریدان نادانِ با تعصب مذهبی و جزو سربازان «امام خامنه ای» هستند و بخشی هم در میان «کادر» ها و کارگزاران ولایتمدار رژیم هستند. اما یک ویژگی در همه اینها، البته با «غلظت» متفاوت وجود دارد و آن بلاهت ناشی از خود بزرگ بینی است که در سالخورده های این جماعت با خرفتی هم آمیخته می شود. به طور مثال بروجرودی رئیس کمیسیون کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رژیم در جلسه یی که عراقچی می خواست گزارشی از مذاکرات وین بدهد،او(بروجردی) قبل از حرفهای عراقچی شروع به صحبت کرد تا با شادی و شعف به اطلاع حاظران برساند که در جلسه یی از مذاکرات، جان کری وزیرخارجه آمریکا عصبانی شده و مشتی به روی میز کوبیده و این عمل سبب پریدن خودکار او از روی میز و افتادن آن جلوی عراقچی شده و عراقچی هم آن را برادشته و به طرف جان کری پرت کرده است و با لبخندی حاکی از رضایت خاطری عمیق از آن به عنوان «پاتک خوب» نام برد، در این هنگام از چهره مسخره اش بلاهت و خرفتی به حجم آبشار نیاگار در حال جاری شدن بود و حالت بیان و چهره اش نشان می داد که عمیقا باور دارد که اتفاقی مهم و «انقلابی» افتاده است.
ویدئو صحبت های بروجردی از روی یوتیوب حذف شده است ولی ضمیمه این مطلب در وبلاگ من است و می شود آن را دید. با این توضیحات از آنجا که نادانی و خودبزرگ بینی دو عاملی است که بر رفتار و حرکات و امیال و آرزوهای «تندرو ها» نقش تعیین کننده دارد و از آنجا که این «تند روها» تبدیل به حسینیه کردن کاخ سفید را هدف آرمانی خود قرار داده اند، یک کار موثر و فرهنگی که می تواند روی این تندروها اثر بگذارد  این است من پیشنهاد می کنم رئیس جمهور آمیکا  خودش به «حسینیه کردن کاخ سفید» اقدام کند. به این معنی که مقداری از همان پارچه های سیاه شعار نویسی شده که در حسینیه ها و تکیه ها نصب می کنند و به راحتی در عراق می شود تهیه کرد (و اگر از کربلا تهیه شود و روی این مساله هم تاکید شود که دیگر نور علی نور است) تهیه کرده و از بالکن و از کنار در و پنجره آویزان و روی دیوار همان اتاق بیضی شکل کاخ سفید نصب کند و به «الن»، سخنگوی وزارت خارجه که فارسی را خوب می داند وبه ضرب المثل های فارسی هم آشنایی خوبی دارد و اصلا در اجرای سیاست تماس مستقیم دولت آمریکا با ایرانیان داخل کشور به کارگرفته شده، بگوید که چند نوحه( که به فراوانی در سایتهای اینترنتی رژیم موجود است) از حفظ کند و بعد در همان اتاق بیضی تعدادی از کارکنان کاخ سفید را جمع کند تا با نوحه خوانی آلن به عزاداری و سینه زنی بپردازند البته خودش هم در این کار شرکت کند.
عکس فیلم این را مراسم را به عنوان نشانه حسن نیت و این که آمریکا شیطان بزرگ نیست روی فیس بوک آلن بگذارند که بازدید کنندگانی از حزب اللهی ها هم دارد. این تندروها اینقدر بیشعورند که مثل بروجردی آن را یک پیروزی و تحقق نسبی هدف خود دانسته و از حساسیت و خشمشان نسبت به آمریکا کاسته خواهد شد. این بیچاره ها اینقدر نادان هستند که گروهی از اینان که خود را هوادار سپاه قدس معرفی کرده اند، پوستری برای همین شعار حسینیه کردن کاخ سفید ساخته اند که در آن ساختمان کنگره امریکا به جای کاخ سفید مورد استفاده قرار گرفته است http://wisgoon.com/pin/4008246
این «دیوانگان امام حسین» تنها با یک شوک ممکن است از وضعیتی که دارند خارج شوند و الا شخصیت و زندگی اینان در نوعی حرکتی آونگی می گذرد: تعصب مذهبی و بلاهت که مولّد خود برتر بینی و خود بزرگ بینی است و همین  خود برتر بینی و خود بزرگی بینی به نوبه خود تثبیت و تقویت کننده تعصب و بلاهت اینان است. تبلور و «جلوه» بیشعوری و تعصب و عقب ماندگی ذاتی برپادارندگان این رژیم را شاید در هیچ عنصری و وجهی از این رژیم مثل قانون قصاص نشود دید؛ هم در مجازات های وحشیانه به شکل انتقام گیری مثل از حدقه در آوردن یا کور کردن چشم و هم در آنجا که پرداخت جرائم را نه پول رایج در کشور، بلکه با دینار و درهم و «حله یمانی» و با شتر و گاو و گوسفند قرار دادند(گویا تنها در سال 92 اصلاحاتی شده و معادل مالی آن تعیین شده).
 این قانون را کارآمد ترین و «نخبه» ترین مهرها از کارگزاران خمینی، آیت الله بهشتی خبیث که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی معدوم شد به همراه چهار آیت الله مرتجع دیگر - جوادی آملی، قدوسی، موسوی اردبیلی و ربانی املشی- که همگی مورد تایید خمینی بودند نوشتند. فهم و درک سیاسی اینان یا برعکس میزان خرّیت اینان در نوشتن قانونی در دهه های پایانی قرن بیستم و تعیین گاو و گوسفند و شتر و «حله یمانی» برای پرداخت جریمه و زیان، وقتی این باشد،  دیگر از پاسدار و حزب اللهی که نیروی کشتار و سرکوب همین این رژیم هستند، چه حد از فهم و شعور میشود انتظار داشت؟ به هر حال حسینیه کردن کاخ سفید به طریقی که پیشنهاد شد، نه خرج زیادی دارد و نه نیازی به تصویب کنگره. بنابر فرهنگ و سنت آخوندی و همانگونه که خمینی هم تاکید کرده بود، هر روزی روز گریه و روضه خوانی ونوحه خوانی است  و نیاز به مناسبت خاصی نیست، این شادی و جشن و برگزاری کنسرت است که با هزار و یک مشکل در ایران روبه روی می شود و حتی جشن های عروسی به هم ریخته می شود و عروس و داماد به پاسگاه های پلیس منتقل می شوند و مجازات ضربه شلاق و جریمه نقدی در مورد آنها اعمل می شود که مثلا چرا عروس با عمو یا دایی خود و در جمع مهمنان رقصیده است.
البته یک مناسبت بزرگ برای عزاداری و نوحه خوانی(اربعین) در پیش است که از موقع نگارش این مطلب چهل روز به آن مانده است. به هر حال رئیس جمهور آمریکا تا پایان دوره ریاست جمهوری خود وقت انجام این پشنهاد را دارد. در کنار انحام نوحه خوانی و سینه زنی بارک اوباما می تواند تعدادی از منتقدان و مخالفان خود از حزب جمهوریخواه و از جماعت «تی پارتی» را به یک تی پارتی هر پارتی دیگری در کاخ سفید دعوت کند و بعد از تمام شدن نوحه خوانی و سینه زنی، پیش آنها برود و هنر نمایی مناسبی برای آنها بکند که تا آنها با آرام کردن تندروهای رژیم، تندروهای آمریکایی را نسبت به خود بدگمان و خشمگین نکند. رئیس جمهور آمریکا در مراسم یاد بود قربانیان جنایت یک جوان نژاد پرست در چارلستون، در 5 ژوئن سرود یا مرثیه یی  که  Amazing grace نام دارد را خواند* و چندی بعد هم در ژوئیه در سفری به آفریقای جنوبی در یک میهمانی به رقص پرداخت **. بنابراین رئیس جمهور آمریکا می تواند برای تندروهای آمریکایی دعوت شده، همراه ترانه
 jack  Hit The Road ری چارلز با جایگزین کردن اسم ظریف به جای جک برای آنها بخواند:
Hit the road Zarif and don't you come back no mor no mor no mor  ; Hit the road Zarif and don't you come back no more, and don't you come back no more

-----------------
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۴ اکتبر ۲۰۱۵ 


هیچ نظری موجود نیست: