نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

ماجرای خریداری ۳۷ هزار سکه توسط نهاد ریاست جمهوری در دولت سابق



روزنامه اعتماد ضمن انتشار گفت‌وگویی با مرتضی بانک از قول معاون نهاد ریاست جمهوری ماجرای سکه‌های دولت سابق را فاش کرده و از «خرید و اهدای ۳۷ هزار سکه طلا» در دولت محمود احمدی‌نژاد از بودجه نهاد ریاست جمهوری خبر داده است.

مرتضی بانک با اشاره به خرید «۳۷ هزار سکه» در دولت سابق، گفته است: در دولت گذشته «۴۲ میلیارد تومان تنها در عرض سه سال سکه طلا خریده بودند و توزیع کرده بودند»، و «۴۲ میلیارد تومان رقم کمی نیست.»

وی همچنین تایید کرده است که مصوبات مربوط به چنین اقداماتی را خود محمود احمدی‌نژاد امضاء کرده بود، گفته است: «بله، تعدادشان هم یکی دوتا نیست. واقعاً حجم تخلفات از ریز و درشت بسیار زیاد است. اگر ما بخواهیم این موارد را به مردم بگوییم جز مکدر شدن خاطر آنها نتیجه‌ای نخواهد داشت.»

معاون نهاد ریاست جمهوری با تاکید براینکه «ریخت و پاش‌های زیادی در سال‌های دولت قبل شکل گرفته بود»، گفته است: «برداشت ١٦ میلیارد تومان» برای تأسیس دانشگاه «ایرانیان» یکی از این اقدامات بوده و «معلوم می‌شود در خیلی دیگر از موارد هم همین‌طور عمل کرده‌اند. نه قانون داشته‌اند و نه مصوبه. البته در مورد ١٦ میلیارد تومان اقدامات حقوقی در موعد خودش انجام شده است و شاید یکی از موضوعات پرونده این روزهای آقای بقایی باشد. دیوان محاسبات همان موقع پول را برگرداند و در حال حاضر هم خود دیوان محاسبات پرونده را دنبال می‌کند اما هنوز محکومیتی در این پرونده به صورت مشخص اعمال نشده است.»

روزنامه اعتماد همچنین از قول مرتضی بانک به برخی از بدهی‌های برجا مانده از دولت سابق در نهاد ریاست جمهوری اشاره کرده و نوشته است: «چیزی حدود ٣٤ میلیارد تومان ادعا از سوی یک پیمانکار در مورد اجلاس غیرمتعهدها وجود دارد که این موضوع هم جای بحث دارد که کل کار عملیات اجرایی این اجلاس را به یک بخش خصوصی داده‌اند که از فرودگاه تا فرودگاه و شام و ناهار را، یک شرکت انجام دهد. آن هم با رقم‌های بالایی که تعهداتش به‌جامانده است. حالا این پیمانکار از ما طلبکار است.»

معاون نهاد ریاست جمهوری همچنین گفته است که «حدود ٩٠ میلیارد تومان از این دست ادعا در نهاد ریاست‌جمهوری به عنوان بدهی وجود دارد که با رقم‌هایی که ما داریم اصلاً قادر به پرداخت نیستیم» یا «در موضوع مربوط به صندوق قرض‌الحسنه شهیدان رجایی و باهنر این صندوق برای کمک به کارکنان نهاد ایجاد شده بود اما آمده بودند و با یکسری اقدامات غیرحقوقی آن را تبدیل به یک صندوق خصوصی کرده بودند که با اقدامات قانونی که در این مورد شد صندوق به جایگاه اصلی خود برگشت.»

به گفته مرتضی بانک وقتی نهاد ریاست‌جمهوری از دولت محمد خاتمی به دولت محمود احمدی‌نژاد تحویل داده شده بود این نهاد «حدود ۱۷۸۰ نفر کارمند داشته است»، اما زمانی که حسن روحانی نهاد ریاست جمهوری را تحویل گرفت «کارکنان نهاد حدود ۳۷۰۰ نفر بودند یعنی دو هزار نفر» طی دوره محمود احمدی‌نژاد «به نهاد ریاست‌جمهوری اضافه شدند که خیلی از آنها هم تحصیلات مناسب و کارشناسی ندارند.»

معاون نهاد ریاست جمهوری همچنین به روزنامه اعتماد گفته است: در یک گزارش جانشین معاونت نیروی انسانی رئیس‌جمهور مطرح کرده است که «نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در دولت سابق به صورت قراردادی به دولت اضافه شده‌اند و این نکته را هم در نظر بگیرید که با نحوه یارانه پرداخت کردن دولت سابق ۷۵ میلیون نفر یارانه‌بگیر هم تبدیل به حقوق‌بگیر دولت شده‌اند چراکه قرار این بود که سوبسیدها حذف بشود و درآمدی که از این طریق ایجاد می‌شود بخشی برای کمک به اقشار ضعیف و بخشی برای تولید و بهداشت و بخشی دیگر به خزانه دولت برود» اما «هیچ یک از این اتفاقات نیفتاده است.»


هیچ نظری موجود نیست: