نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ شهریور ۱۳, جمعه

مراسم خاکسپاری کودک مهاجر سوری و برادر و مادرش برگزار شد

آیلان سه ساله و گالیب پنج ساله
آیلان سه ساله و گالیب پنج ساله
مراسم خاکسپاری ایلان، پسربچه سه ساله، برادر و مادرش، جمعه ۱۳ شهریور، در شهر کوبانی سوریه برگزار شد. همزمان پلیس اتریش اعلام کرده ۷۱ پناهجویی که جنازه‌شان هفته گذشته در یک کامیون در این کشور پیدا شد، احتمالا خفه شده بودند. 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جنازه ایلان، برادر پنج ساله‌اش گالیب و مادر ۳۵ ساله‌شان ریحان، ابتدا به شهری در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه منتقل و سپس توسط خودروهایی ویژه و با اسکورت نیروهای نظامی ترکیه، به شهر کوبانی منتقل شد. 
سلیمان کردی، عموی ایلان و گالیب اعلام کرد که عبدالله، پدر این دو کودک، دیگر تصمیمی برای رفتن به اروپا ندارد: «برادرم فقط به خاطر فرزندانش می‌خواست به اروپا برود. حالا که آن‌ها مرده‌اند، او می‌خواهد همینجا در کوبانی کنار آن‌ها بماند.»
مانوئل ولس، نخست وزیر فرانسه:
یک نام بود: ایلان کردی
ضرورت عمل؛ ضرورت بسیج اروپا
تصاویر منتشر شده از جنازه ایلان سه ساله در ساحل دریا و خبر مرگ او، به یکی از تراژیک‌ترین تصاویر خبری این روزهای جهان تبدیل شده و توجه بین‌المللی را بیش از پیش به بحران پناهجویان سوری، عراقی، افغانستانی و آفریقایی و جنگ و ناآرامی در این مناطق جلب کرده است. 
خاکسپاری ایلان، گالیب و مادرشان:
صد‌ها هزار نفر از این مردم در ماه‌های اخیر از کشورهای خود گریخته و با دشواری فراوان و طی مسیرهای طولانی و سخت، به سمت اروپا حرکت کرده‌اند. 
صد‌ها نفر از آن‌ها نیز در این راه جان خود را از دست داده‌اند. 
از جمله ۷۱ مهاجر افغانستانی، سوری و عراقی که جنازه آن‌ها هفته گذشته پشت کامیونی در اتریش کشف شد. 
پلیس اتریش اعلام کرده که این پناهجویان احتمالا خفه شده‌اند اما ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا علت قطعی مرگ آن‌ها مشخص شود. 
دو کودک نیز در میان کشته شدگان هستند. 
خبرگزاری رویترز نیز به نقل از پلیس اتریش گزارش داده که نشانه‌ای از اینکه پناهجویان گرفتار در یخچال خراب پشت کامیون برای نجات خود تلاش کرده باشند، دیده نمی‌شود.
مهاجران و پناهجویان در حال ترک بوداپست (مجارستان) با پای پیاده به سوی اتریش:

هیچ نظری موجود نیست: