نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ شهریور ۱۷, سه‌شنبه


تاکنون بیش از صدهزار شهروند بریتانیا با امضای طوماری اینترنتی، خواستار دستگیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جریان سفر قریب الوقوع وی به لندن شده اند.
طومار، خواستار بازداشت آقای نتانیاهو "تحت قوانین بین المللی"، به علت "ارتکاب جنایات جنگی" و "کشتار بیش از دو هزار غیرنظامی" در جریان تهاجم نظامی تابستان سال پیش به غزه شده است.
طبق قوانین بریتانیا، اگر یک طومار اینترنتی که در سایت رسمی دولت بریتانیا ثبت می شود بیش از صد هزار امضا داشته باشد، باید در مجلس عوام مورد بحث قرار بگیرد.
بر اساس قوانین این کشور، همچنین در صورتی که طوماری از سوی بیش از ده هزار شهروند امضا شده باشد، دولت موظف است که به طور رسمی به آن پاسخ بدهد.
به دنبال رسیدن تعداد امضاهای این طومار به ده هزار نفر، چندی پیش دولت بریتانیا در پاسخ به مطالبه امضاکنندگان اعلام کرد که "بنیامین نتانیاهو و سایر سران کشورهای خارجی که از بریتانیا دیدار می کنند از مصونیت قانونی برخوردارند و نمی توان آنها را دستگیر کرد".
در بیانیه دولت بریتانیا همچنین اعلام شده بود که دولت این کشور، حق "دفاع از خود" برای اسرائیل در "چارچوب قوانین بشردوستانه بین المللی" را به رسمیت می شناسد.
در جنگ ۵۰ روزه اسرائیل با گروه‌های فلسطینی غزه در تابستان سال پیش، ۲۱۸۹ فلسطینی کشته و ۱۱ هزار فلسطینی زخمی شدند که اغلب کشته شدگان و زخمی ها غیر نظامی بودند. در جریان این جنگ، در اسرائیل نیز ۶۷ سرباز و ۶ غیرنظامی کشته شدند.
تلفات زیاد غیرنظامیان فلسطینی در جریان این جنگ ۲۰۱۴، در رسانه های گروهی بریتانیا بازتاب گسترده ای داشت و به عقیده برخی ناظران، باعث تضعیف نسبی موقعیت دولت اسرائیل در سطح افکار عمومی شد.
در مهر ماه سال گذشته، نمایندگان مجلس عوام بریتانیا با ۲۷۴ رای موافق در مقابل ۱۲ رای مخالف، به شناسایی "کشور فلسطین" رای دادند که به عقیده برخی ناظران، فضای بعد از جنگ ۲۰۱۴ غزه در نتیجه این رای گیری بی تاثیر نبود. البته بسیاری از نمایندگان مجلس ۶۵۰ نفره بریتانیا نیز، در رای گیری شرکت نکرده یا در جلسه مجلس عوام غایب بودند.
با وجود این رای گیری، تصمیم نمایندگان قانونا برای دولت بریتانیا الزام آور نیست و این دولت می تواند طبق صلاحدید خود، در مورد شناسایی یا عدم شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور مستقل تصمیم بگیرد.
نخست وزیر اسرائیل قرار است چهارشنبه آینده وارد لندن شود. وی در جریان این دیدار، با دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا دیدار و گفتگو خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: