معاون حفاظت اطلاعات قوه قضائیه ايران به دلیل مجموعه‌ای از اتهامات متعلق به فساد كه شامل «کارچاق‌کنی»، «تجاوز به حقوق بیت‌المال»، «کسب اموال نامشروع» و «اخاذی» و نيز «تجاوز به عنف» است، بازداشت شد.
خبرگزارى «سحام نيوز» ، به نقل از منبعى مطلع، گزارش داده كه «احمدی» که مدتی به عنوان معاون حجت‌الاسلام خطیب در حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در حال فعالیت بوده است، چندی پیش به دلیل «کلکسیونی از تخلفات» توسط این قوه بازداشت شده است. خطیب پیش از این مدیرکلی اطلاعات قم را عهده‌دار بوده است.
بنا بر اين گزارش، تعداد زیادی از روسای دفاتر قضات و مدیران دفاتر شعب به دلیل آن‌چه «دریافت رشوه» خوانده شده، بازداشت و برای آنان در حفاظت اطلاعات قوه قضائیه پرونده قضایی تشکیل شده است.
اين گزارش مى‌افزايد:" اخیرا حفاظت اطلاعات قوه قضائیه با راه‌اندازی سامانه پیامکی، برای روسای دفاتر قضات و مدیران دفاتر شعب، «تور امنیتی و قضایی» پهن کرده، عوامل و مخبرهای این معاونت پس از پرداخت عمدی رشوه به این کارمندان، شماره سریال و مشخصات مبالغ و نام فرد رشوه گیرنده را به این سامانه پیامک مخابره و فرد خاطی توسط این معاونت راسا بازداشت می‌شود".
گفتنى است كه در روزهاى گذشته ، مهدی خدابخشی نماینده دادستان تهران و دادیار ناظر بر زندان اوین نيز به دلیل فساد مالی از کار تعلیق شد.
به گزارش «سحام»، خدابخشى یکی از افراد مسئول قضایی که تا کنون باعث آزار و اذیت بسیاری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین و خانواده‌های آنان شده است، و به دلیل «فساد مالی» و «ارتشاء» از مقام قضایی خود تعلیق و برکنار شد.
هم‌چنین روسای بسیاری از دفاتر شعب و قضات نیز اخیرا به دلیل دریافت رشوه و جابجایی پرونده‌های قضایی و تغییر آراء شعب بازداشت شده‌اند.