نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مرداد ۲۵, یکشنبه

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی "در برخی موارد رفع اتهام شده" اما وی "در برخی موارد به حبس و رد مال محکوم شده است".


پرونده  مرتضوی در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی، با استناد به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از این سازمان تشکیل شده بود. مرتضوی، بر سر پرونده کشته شدن تعدادی از زندانیان بازداشتگاه کهریزک در سال ۱۳۸۸ و نیز در ارتباط با تخلفات مالی در سازمان تخلفات مالی تامین اجتماعی پرونده قضایی تشکیل شده بود و مشخص نیست که حکم "حبس و رد مال"، مربوط به هر دوی این پرونده هاست یا خیر.
هیئت تحقیق و تفحص مجلس، سعید مرتضوی را به چند تخلف و از جمله "سوءاستفاده از منابع این سازمان"، "پرداخت هدیه به نمایندگان، مقام‌های ارشد دولت محمود احمدی‌نژاد و برخی رسانه‌ها" و همین‌طور "امضای قرارداد غیرقانونی با بابک زنجانی، سرمایه‌دار زندانی" متهم کرده بود.
در پرونده کهریزک، آقای مرتضوی پیشتر به انفصال دائم از خدمات قضایی، ۵ سال انفصال از خدمات دولتی و پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده بود. این در حالی است که دیوان عالی کشور پس از صدور این حکم، به جریمه نقدی وضع شده ایراد گرفت و مقرر شد که این موضوع مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد.
سعید مرتضوی در ارتباط با پرونده بازداشتگاه کهریزک، به اتهام معاونت در قتل، بازداشت غیرقانونی و گزارش خلاف واقع محاکمه شده بود.
به گزارش رسانه ها، در برخی جلسات اخیر محاکمه آقای مرتضوی، به شکایتی از محسن روح الامینی یکی از کشته‌شدگان کهریزک نیز رسیدگی شده است.
از نتیجه نهایی شکایت آقای روح الامینی هنوز خبری منتشر نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: