نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مرداد ۱۰, شنبه

تحصن محمد ملکی در اعتراض به ممنوعيت خروج از کشور و مصادره اموال 

خبرگزاری هرانا – دکتر محمد ملکی در اعتراض به ممنوعيت خروجش از کشور و همچنين توقيف اموال از چندی پيش به تحصن در مقابل يکی از ساختمان های سپاه پاسداران اقدام کرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين تحصن از سه هفته پيش روزهای دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مقابل ساختمان دنا در ميدان ونک برگزار می شود و علاوه بر دکتر ملکی جمعی از خانواده های زندانيان سياسی و قربانيان نقض حقوق بشر در ايران نيز در آن شرکت می کنند.
دکتر ملکی در گفتگوی کوتاهی با گزارشگر هرانا درباره دلايل اين تحصن گفت: “اين تحصن هم در اعتراض به ممنوع الخروج بودن و هم بازپس ندادن اموالی که موقع بازداشت توقيف کرده بودند مثل صد جلد کتاب، موبايل، کامپيوتر و امثال آن که هرچقدر تا کنون پيگيری کرديم بی فايده بوده و چاره ای جز تحصن پيدا نکرديم و تا وقتی به حقمان نرسيم اين کار را ادامه خواهيم داد.”
آقای ملکی همچنين درباره انتخاب ساختمان دنا به عنوان مکان تحصن افزود: “اين ساختمان قبلا لاستيک سازی بود و طی يک روند عجيب تعلق گرفت به شيخ محمد يزدی رئيس مجلس خبرگان فعلی که مدتی هم رئيس قوه قضائيه بود. ما که بخشی از اعتراضمان به چپاول اموال بود اينجا را انتخاب کرديم که يک اشاره ای هم به اين چپاولگری ها داشته باشد.”
به گفته دکتر ملکی پس از پيگيری های فراوان به وی گفته شده است که ممنوع الخروجی ايشان از سوی سپاه پاسداران صورت گرفته است بدون اينکه دليل مشخصی برای ان ذکر شده باشد.
دکتر ملکی در پايان اشاره کرد که اين يک اعتراض شخصی نيست و افراد زيادی هستند که يا ممنوع الخروج اند يا به شيوه مشابه شده است و اين اعتراض مسالمت آميز می تواند اعتراض از سوی همه کسانی باشد که به طرق مختلف حقوقشان از سوی صاحبان قدرت نقض شده است.
دکتر محمد ملکی اولين رييس دانشگاه تهران بعد از انقلاب است که به دليل نوشته‌های انتقادی خود همواره مورد تعقيب و آزار قرار گرفته و آخرين بار نيز پس از حوادث سال ۸۸ درحالی که از بيماريهای متعدد رنج می‌برد،به مدت ۱۹۱ روز بازداشت و زندانی شد.

هیچ نظری موجود نیست: