نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مرداد ۵, دوشنبه

صالحی: تفاهم ایران و آژانس درباره شیوه بازرسی، محرمانه است

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفته است که تفاهمی که اخیرا میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حل و فصل موضوع ابعاد نظامی احتمالی برنامه اتمی ایران امضا شده، محرمانه است.
به گزارش بی بی سی، صالحی یکشنبه شب چهارم مرداد (۲۷ ژوئیه) به کانال دوی تلویزیون دولتی ایران گفت "اصل چیزی که امضا کردیم محرمانه نیست اما در بحث پادمانی زمانی که بازرسان آژانس به ایران می آیند در برخی امور شیوه و چگونگی انجام بازرسی در موارد خاص مورد تفاهم قرار گرفته است".
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت "تفاهمی که بین ما و آژانس در خصوص شیوه انجام کار صورت می گیرد یک امر محرمانه است." به گفته آقای صالحی قرار است مدیرکل آژانس نتیجه تحقیقات در این زمینه را ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) سال جاری اعلام کند.
یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در میانه مذکرات اتمی ایران و گروه ۱+۵ در سفر به تهران و پس از دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که در صورت همکاری ایران قادر است موضوع پی ام دی را تا پایان سال ۲۰۱۵ حل کند.
ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ساعاتی پیش از اعلام توافق جامع اتمی میان ایران و گروه ۱+۵ که در ۱۴ ژوئیه در وین به دست آمد، یک تفاهم نامه برای حل و فصل موضوع ابعاد نظامی احتمالی یا پی ام دی امضا کردند. ایران می گوید این عنوان را قبول ندارد و از آن با عبارت "موضوعات گذشته و حال" یاد می کند.
پبشتر حمید بعیدی نژاد، مدیرکل وزارت امور خارجه ایران گفته بود موضوع "پی ام دی" مربوط به قبل از سال ۱۳۸۲ و "ادعای کشورهای غربی در انجام برنامه نظامی هسته ای به قصد تولید و توسعه سلاح هسته ای" است.

هیچ نظری موجود نیست: