نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ خرداد ۱۱, دوشنبه

دانه درشت ها رودخانه زردبند را خشک و با سندسازی حریم آن را تصرف کرده‌اند

دانه درشت ها رودخانه زردبند را خشک و با سندسازی حریم آن را تصرف کرده‌اند

 اتفاقاتی در  ۱۵ سال گذشته رخ داده که فاجعه‌آمیز بوده و اراضی ملی و زیست‌محیطی تصرف شده‌اند و تغییر کاربری پیدا کرده‌اند. همچنین تجاوز به حریم رودخانه نیز زیاد رخ داده است.

اداره منابع طبیعی درباره زمین‌خواری هزار و پانصد و پنجاه پرونده تشکیل شده است، افزود: از این میزان پرونده توانستیم، ۵۸ هکتار از اراضی تصرف شده را آزاد کنیم. که ارزش ریالی آن ۳۵۲ میلیارد تومان است.
 ۱۱۷ هکتار در عرصه ملی محیط زیست دخل و تصرف داشتیم که ۲۰۲ پرونده درباره آن تشکیل شده که تنها ۶ پرونده از آن باقی مانده است.
در حوزه راه و شهرسازی استان نیز در سال گذشته ۱۸۵ پرونده تشکیل شده که ۱۷۸ پرونده حکم دریافت کرده‌اند. در این پرونده‌ها ۴ هکتار از اراضی آزاد شده که مبلغ آن ۲۴۴ میلیارد تومان بوده است.
وی  تاکید کرد: ۲۳۲ پرونده نیز در امور آب تشکیل شده که از این میزان برای ۳۷ پرونده رای صادر شده و ۱۹۲ پرونده در دست بررسی است و ارزش ریالی پرونده‌های صادر شده ۵۵۰ میلیارد تومان بوده که به بیت‌المال بازگشته است.
فرماندار شمیرانات با اشاره به اینکه در حوزه جهاد کشاورزی دو هزار و هشتصد پرونده تشکیل شده که ۲۸۵ پرونده حکم دریافت کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۲۶۳ پرونده اجرایی شده و توانستیم ۵۸ هکتار از اراضی را که تغییر کاربری داده شده بودند، به حالت زارعی بازگردانیم.
وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۱۴۵ هکتار از اراضی تصرف شده، آزاد و ۳۵ هکتار از اراضی دوباره زراعی شده‌اند، گفت: مبلغ ریالی آنها ۷هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون  تومان بوده است و ما هنوز ۲۰۰ هکتار زمین داریم که تعیین تکلیف نشده است.
وی با اشاره به لزوم تقویت قانون درباره برخورد با متخلفان زمین‌خواری گفت: کسی را داشته‌ایم که با جعل سند زمین را تصرف کرده است، اما در نهایت شهردار منطقه محکوم شده و به زندان رفته است.
وی  با اشاره اینکه افرادی هستند که رودخانه زردبند را خشک و با سندسازی حریم آن را تصرف کرده‌اند، افزود: همچنین افراد دانه ‌درشتی هستند که وقتی به آنها اعتراض می‌کنیم مدعی هم می‌شوند و توانسته‌اند ۲۰ -۳۰ هکتار را تصرف کنند.
خان محمدی افزود: تلاش‌هایی که انجام دادیم، سبب شده است که در یک سال گذشته مورد جدیدی به پرونده زمین‌خواری اضافه نشود. سیاست‌مان بر این بوده که شهرداری شمیرانات به گونه‌ای عمل کند که ساخت وسازهای غیر مجاز کاهش پیدا کند و به حق شهردار منطقه خوب عمل کرده است.
فرماندار شمیرانات با اشاره به تصرف زمین از سوی نیروهای مسلح گفت: ۸۱۴ هکتار زمین توسط نیروهای مسلح تصرف شده و به دور آن سیم خاردار کشیده‌اند. البته می‌توانند با طی مراحل قانونی آن مقدار زمینی که نیاز دارند را حفظ کنند، اما نباید عملی غیرقانونی انجام شود.
خان محمدی تاکید کرد: ما نسبت به سال گذشته ۵ درصد پیشرفت کار داشته‌ایم و باید به سمتی پیش برویم که منطقه را برای افراد سودجو ناامن کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: