نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۵, جمعه

دستفروش آذربایجانی از شدت سوختگی جان باخت

دستفروش آذربایجانی از شدت سوختگی جان باخت


9823154271hemidferrokhiگفته می شود حمید فرخی در اتاق یکی از مسئولان شهرداری منطقه ۸ تبریز خود را به آتش کشیده است
حمید فرخی، دستفروش تبریزی که در اعتراض به جمع آوری بساطش در داخل ساختمان شهرداری تبریز خود را به اتش کشیده بود قربانی فقر شد.
به گزارش سایت آذربایجانی اویان نیوز، یکشنبه ۳۰فروردین۹۴ “حمید فرخی دیزج ملک” دستفروش آذربایجانی پس از چند روز بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان سینا درگذشت.
وی روز ۲۴فروردین۹۴ در اعتراض به جمع آوری بساطش که دارای مجوط بوده از سوی مامورین ستاد رفع سد معبرشهرداری تبریز اقدام به خودسوزی کرده بود.گفته می شود حمید فرخی در اتاق یکی از مسئولان شهرداری منطقه ۸ تبریز خود را به آتش کشیده است.
حمید فرخی دیزج ملک حدودا ۴۳ ساله و پدر ۱ پسر و ۲ دختر صبح دوشنبه ۳۱فروردین۹۴ در آرامستان وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.
روز ۲۳اسفند۹۳ یک جوان عرب خرمشهری به نام “یونس عساکره” در اقدامی مشابه در اعتراض به جمع کردن دکه میوه‌فروشی خود از سوی ماموران شهرداری خرمشهر، خود را در مقابل ساختمان شهرداری آتش زد. وی پس از چند روز بستری روز ۲فروردین۹۴ در بیمارستان مطهری تهران درگذشت.
خودسوزی این دستفروش باعث بروز اعتراض‌هایی در میان اعراب خوزستان شد. از جمله آن‌که در حاشیه یک بازی فوتبال در اهواز، درگیری‌هایی رخ داد که فعالان عرب می‌گویند که یکی از دلایل آن، اعتراض گروهی از جوانان به خودسوزی یونس عساکره مقابل شهرداری خرمشهر بوده است.
اقدام به خودسوزی “یونس عساکره” دستفروش عرب خوزستانی و “حمید فرخی دیزج ملک” دستفروش ترک آذربایجانی، شبیه اقدام “محمد بوعزیزی فروشنده دوره گرد در شهر سیدی بوزید جمهوری تونس است که در هفدهم دسامبر سال ۲۰۱۰ خود را در برابر شهرداری شهر آتش زده بود. به دنبال این خودسوزی بهار عربی از تونس آغاز گردید.

هیچ نظری موجود نیست: