نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ فروردین ۱۰, دوشنبه

حضور چند نوجوان در ویدیوی جدید داعش از 'قتل چند مرد علوی در سوریه'


پسر نوجوانی که چاقو را برای افراد داعش می‌برد
ویدیوی تازه‌ داعش گروهی پسر نوجوان را در شهر حماه سوریه نشان می‌دهد که در بریدن سر هشت مرد که گفته می‌شود علوی بوده‌اند مشارکت دارند.
گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) این ویدیو را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و دیده‌بان حقوق بشر سوریه، سازمانی مستقل که مقر آن در بریتانیاست، اصالت ویدیو را تایید کرده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس هم این ویدیو را مشابه و همخوان با دیگر گزارش‌های مربوط به داعش می‌داند.
در این ویدیو گروهی پسر نوجوان هشت مرد را با لباس نارنجی که دستهایشان از پشت بسته شده به محل اجرای اعدام هدایت می‌کنند و آن‌ها را به افراد داعش تحویل می‌دهند. پسری با یونیفرم سیاه چاقویی را به یکی از افراد داعش می‌دهد و سپس یکی از مردان داعش زندانیان را می کشد.
در این ویدیو یکی افراد داعش صحبت می‌کند و علوی ها را "کفار نجس" خطاب می‌کند. او همچنین می‌گوید که اقدامات نظامی علیه داعش که در حال حاضر در جریان است باعث تقویت این گروه می‌شود: "انشالله شمشیرهای ما بزودی به نُصِیری‌ها و هم‌پیمانانشان مثل بشار اسد و حزبش خواهد رسید."
کلمه نُصیِری اصطلاحی است که برای کوچک شمردن علوی ها به کار می‌رود. علوی ها بزرگترین اقلیت دینی را در سوریه تشکیل می‌دهند و بشار اسد و بسیاری از رهبران حزب حاکم این کشور از پیروان آن هستند.
در همین حال خبرگزاری دولتی لبنان به نقل از خانواده یونس حجیری، یکی از گروگان های لبنانی داعش، خبر داده که او هم به قتل رسیده است.
یونس حجیری تقریبا سه ماه پیش در شهر عرسال در نزدیکی مرز سوریه و لبنان ربوده شد و خانواده او می گویند تصویر یکی از افراد داعش که سر بریده او را در دست دارد در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
شهر مرزی عرسال تابستان گذشته هدف حمله داعش و جبهه نصرت (گروهی وابسته به القاعده) قرار گرفت و تعدادی سرباز و پلیس لبنانی ربوده شدند. تا به حال چهار نفر از این گروگان‌ها به قتل رسیده‌اند که دوتای آنها را داعش سر بریده است و هنوز بیست نفر دیگر در دست نیروهای داعش اسیرند.
در همین حال یوگنی ساتانوفسکی کارشناس سیاسی روس می‌گوید که داعش بیش از آنکه از کشورهای اروپایی و مراکش عضوگیری کند به آسیای مرکزی و قفقاز شمالی روی آورده و هدفش جذب دانشجویانی است که تحصیلاتی عالی دارند و "آرام و متمکن" هستند.
گفته می‌شود ۱۵۰۰ نفر از قفقاز شمالی در کنار نیروهای داعش در سوریه می‌جنگند. قفقاز شمالی شامل جمهوری‌های خودگردان در جنوب روسیه مثل چچن،داغستان، اینگوش و اوستیای شمالی است.
همچنین به گفته پلیس اتحادیه اروپا، یوروپل، داعش از اینترنت برای عضوگیری استفاده می‌کند و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال است. به گفته رئیس یوروپل، هواداران داعش نزدیک به پنجاه هزار حساب توئیتر مختلف دارند و روزانه بیش از صدهزار پیام توئیت می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست: