نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اسفند ۱۸, دوشنبه

ویدئو:تنبیه نوجوان فلسطینی توسط سربازان اسراییلی به وسیله رها کردن سگ

ویدئو:تنبیه نوجوان فلسطینی توسط سربازان اسراییلی به وسیله رها کردن سگ



ویدئویی به تازگی در شبکه‌های مجازی منتشر شده است که طی آن، سربازان اسراییلی یک نوجوان فلسطینی را با یک سگ تهدید می‌کنند و یکی از سگ‌ها نوجوان را گاز می‌گیرد و کار نوجوان به بیمارستان کشیده می‌شود. ارتش اسراییل اعلام کرده است دراین زمینه تحقیق خواهد کرد. اما ناظران ما از منطقه می‌گویند این اظهارات و اقدامات ارتش اسراییل کافی نیست، ناظران ما عنوان می‌کنند ارتش اسراییل باید اساسا به استفاده از سگ‌ها در کرانه باختری پایان دهد.
این ویدئو زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که یک عضو احزاب دست راست پارلمان اسراییل با انتشار آن در توییتر نوشت:"سربازان اسراییلی یک درس درست و حسابی به این تروریست کوچک دادند"میشائل بن اری به سرعت این پست خود را پاک کرد اما نه پیش از آنکه چندین و چند بار توسط دیگران منتشر شده بود.
این ویدئو از دوربین نصب شده از روی کلاهخود یکی از سربازان اسراییلی به دست آمده است و این اتفاق در نزدیک شهر هبرون رخ داده. در ویدئو دیده می‌شود که دو سرباز در حال هراساندن یک نوجوان فلسطینی با سگ‌های خود هستند. سپس صدای فردی شنیده می‌شود که می‌پرسد "حالا کی جوجس؟ ها؟"و مرد دیگری به سگ می‌گوید:"بگیرش"


نوجوانی که در ویدئو دیده می‌شود حمزه ابوهاشم 16 ساله است. او چندی پیش به خاطر پرتاب سنگ به سمت سربازان اسراییلی بازداشت شده بود. او پس از درمان جراحت‌های ناشی از گاز گرفتگن سگ‌های ارتش اسراییل در بیمارستان، به یک زندان منتقل شد تا حکم شش ماه زندان خود را بگذراند.
ارتش اسراییل در یک نوبت استفاده از سگ‌ها را به علت جراحات سنگین وارد شده به یک معترض فلسطینی در سال 2012 متوقف کرد، اما پس از چندی دوباره استفاده از سگ‌ها را از سر گرفت
شرکت کننده
همیشه یک شیوه به خصوص برای استفاده از سگ‌ها به کار می‌رود
سریت میشایل سخنگوی گروه "بی تسلم"یک سازمان مردم نهاد اسراییلی مدافع حقوق بشر که کنشگران فلسطینی را آموزش می‌دهند تا از اقدامات غیرقانونی سربازان اسراییلی فیلم‌برداری کنند و آنها را مستندسازی کنند:

دسامبر گذشته یکی از فیلمبرداران ما تمامی ماجرای منتهی به این اتفاق را فیلم‌برداری کرده بود اما از نزدیک شدن او به سربازان جلوگیری کرده بودند در نتیجه او نتوانسته بود از حمله سگ‌ها به نوجوان فلسطینی فیلم‌برداری کند. به هر حال شواهد چندین شاهد جمع‌آوری شده بود و آنها جزییات این ویدئو را پیشتر برای ما تعریف کرده بودند اما ویدئویی از این اتفاق در دست نبود.



متاسفانه این مسیله یک اتفاق نادر نیست. طی سال‌های گذشته ما شواهد فراوانی از جمله ویدئوهایی از حملات مشابه توسط سگ‌ها جمع آوری کرده‌ایم. این یک رویه ثابت است، قلاده سگ باز می‌شود، به سمت فردی که سرباز می‌خواهد بازداشت کند هدایت می‌شود. سگ او را گاز می‌گیرد و رها نمی‌کنند. سگ ها بسیار قدرتمند هستند و یک فرد بزرگسال را به راحتی می‌توانند زمینگیر کنند. در برخی موارد سگ‌ها حتی به دستور سربازان در رها کردن قربانی گوش نمی‌کنند و سربازان مجبور می‌شوند از "شوکر"استفاده کنند تا سگ قربانی را رها کند.
این سگ‌ها به خوبی آموزش دیده‌اند اما به هر حال ربات نیستند و کنترل کامل آنها غیرممکن است. بارها پیش آمده که این سگ‌ها قلاده خود را باز کرده‌اند و به مردم حمله کرده‌اند. در یک نمونه یکی از این سگ‌ها به یک زن 88 ساله حمله کرده بود.
به هر حال ما معتقدیم به هیچ روی نباید از سگ‌ها استفاده شود. این ابزاری بسیار خطرناک و غیراخلاقی است. ما بارها نسبت به این مسیله به ارتش اسراییل شکایت کرده‌ایم.

پس از آنکه این ویدئو به شکل وسیعی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، ارتش اسراییل طی یک بیانیه عنوان کرد در این زمینه تحقیق خواهد کرد و عنوان کرد "نتیجه‌گیری پیش از پایان تحقیقات اشتباه است به هر حال این اتفاقی جدی است که با آنچه ما از سربازان خود انتظار داریم تطابق ندارد، ما اقدامات لازم برای عدم بروز چنین اتفاقاتی در آینده را مد نظر خواهیم گرفت."

هیچ نظری موجود نیست: